Morten Jensen 1767-68 til 14-11-1842 Vejlby Sogn Sønderhald Herred Randers Amt

Startet af Anita Kristensen, 23 Sep 2014 - 20:28

Forrige emne - Næste emne

Anita Kristensen

Hej

Jeg har et bud på hvem "min" Morten Jensen kan være søn af (Dåbsopslag). Men jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at be- eller afkræfte om det er ham der er født på følgende dåbsopslag.

Jeg tænkte på at forsøge via lægdsrullerne - men den ældste rulle er fra 1794. Og der er Morten 26 år.

Her er hans evt. dåbsopslag:

1753-1791Tirstrup sogn Randers amt
OPSLAG 88 (den 3die nederste)
OPSLAG 52 (3die nederst på venstre side) (Ny udgave) i OA

Her er han i folketællinger fra ddd

Samtlige personer i husstanden

Randers, Sønderhald, Vejlby, Vejlby Sogn, Wejlbye, , FT-1787, C2604
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Jens Mortensen    60    Gift    Hosbonde    Bonde og Gaardbeboer    
Sophie Madsdatter    56    Gift    Madmoder       
Morten Jensen    19    Ugift    Hans Søn af 1ste ægteskab       
Peder Nielsen    27    Gift    Tieneste Karl    National Soldat    
Jens Nielsen    44    Ugift    Hosbonde    Bonde og Gaardbeboere    
Cathrine Sørensdatter    77    Enke    Hosbondens Moder

Randers, Sønderhald, Vejlby, Vejlby, , 9, FT-1801, B9132
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Morten Jensen    33    Gift    Husbonde    Gårdbeboer    
Karen Christensdatter    36    Gift    Hans kone       
Christen Mortensen    6    Ugift    Deres barn       
Mette Mortensdatter    2    Ugift    Deres barn       
Sophie Madsdatter    60    Enke    Mandens moder       
Jens Jacobsen    17    Ugift    Tjenestedreng       
Rasmus Diderichsen    18    Ugift    Tjenestedreng       
Ane Dorthe Christensdatter    26    Ugift    Tjenestepige    

Randers, Sønderhald, Vejlby, Veilbye Bye, en Gaard, 4, FT-1834, C3671
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Morten Jensen Overgaard    67    Gift       Gaardmand    
Karen Christensdatter    65    Gift       hans Kone    
Christen Mortensen    39    Ugift       deres Børn    
Niels Mortensen    25    Ugift       deres Børn    
Jacob Mortensen    28    Ugift       deres Børn Skræder    
Jens Christian Pedersen    12    Ugift       Tjenestefolk    
Nille Marie Rasmusdatter    20    Ugift       Tjenestefolk    

Randers, Sønderhald, Vejlby, Veilbye Bye, en Gaard, 2, FT-1840, c6332
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Morten Jensen    73    Gift       Gaardmand    
Karen Christensdatter    71    Gift       hans Kone    
Christen Mortensen    44    Ugift       deres Sønner    
Niels Mortensen    30    Ugift       deres Sønner    
Ane Kirstine Pedersdatter    21    Ugift       Tjenestepige    
Morten Jacobsen    3    Ugift       Et Pleiebarn    

Her er han (måske) i FS
https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/XBVS-YQ6

Her er Mortens familie (Som voksen) som jeg har samlet dem

Far: Morten Jensen 1767/68 til 14-11-1842 (Vejlby/Sønderhald) OPSLAG 148
Mor: Karen Christensdatter 1779
Viet: Trolovet  24-8-1794 (Vejlby/Sønderhald) OPSLAG 162
Børn:
Christen Mortensen 17-9-1795 (Vejlby) OPSLAG 161
Mette Mortensdatter  30-4- 1799 (Vejlby) OPSLAG 169
Jacob Mortensen 19-10-1805 (Vejlby) OPSLAG 182 til 5-5-1891 (Vejlby) OPS. 123
Else Marie Mortensdatter  29-3-1808 (Vejlby) OPSLAG 185 til 14-4-1808 (Vejlby) OPSLAG 185
Niels Mortensen ?-4-1809 (Vejlby) OPSLAG 1809

PS.: Det er sønnen Jacob der er "min".

Med venlig hilsen
Anita

Jane Valkær

hej
Jeg tror nu mere, at du skal finde Morten i Vejlby - Sønderhald herred og ikke Djurs Sønder herred

KB KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813 opslag 122 næstnederste

4. Juni (1770) døbt Morten, Jens Mortensens Barn af Wejlbye; fadder
Sophie Madsdatter, Maren Sørensdatter, Niels Hjulmand
Søren Sy..., Rasmus ...


Det undrer mig dog, at Sophie Madsdatter er med til dåben - måske er hun ikke mor til Morten, men bliver senere stedmor. Der står jo søn af første ægteskab i FT 1787.

Jo, mor hed Maren Sørensdatter - begravet 1778 - 49 år
KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813 opslag 136
Og far Jens bliver viet til Sophie Madsdatter i 1779 på opslag 138
(trolovelse 137)
Igen undrer det mig, at en Maren Sørensdatter er med til Mortens dåb i 1770.
Måske ikke samme kvinde - det var trods alt et meget almindeligt navn.

Jens får en datter Elsemarie i 1764 (med Maren):
KB KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813 opslag 120

Og en datter Maren (med Maren) dør 1771, men hun må have været ældre end 9 mdr.:
KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813 opslag 124

Mvh
Jane

Jane Valkær

Hej igen
Måske Jens Mortensens dåb 17. maj 1728:
KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813 opslag 54

Vielse med Maren Sørensdatter 17. maj 1754:
KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813 opslag 97 (trolovelse 96)

Mvh
Jane

Anita Kristensen

Hej Jane

Tusind tak for hjælpen.

Jeg havde opgivet at finde ham i samme sogn og herreds kirkebøger, og forsøgte mig derfor i FS personsøgning, hvor der kun er den ene med en far med det navn. Men der er jo også kun nogle der er der.

Og så har du også fundet hans far født (nok), hans mor begravet, vielsen, hans søskendes dåb og vielse med hans far og hans anden kone. (ja - pudsigt med hende Sophie Madsdatter fra dåben).

Hvor er det bare godt... Et helt led mere på - når man bevæger sig så langt tilbage, hvor kirkebøgene er noget svære at læse og folketællingerne ikke var indført.

Den første i Randers amt er i 1787, hvor Morten jo så bare er noteret 1-2 år ældre end han er. Det ser man tit.

Endnu engang rigtig mange tak

Med venlig hilsen
Anita










Anita Kristensen

Hej igen

Var vist ikke helt vågen i morges.

Nu kan jeg godt se det meeeeeget mærkelige. Det er simpelthen en Maren Sørensdatter der er nævnt som fadder ved dåben, hvor moderen jo så må være en anden Maren Sørensdatter. Sophie Madsdatter (hans anden kone) kan jo godt være den samme, som han så gifter sig med efter Marens død.

Men som du skriver - et så almindeligt navn kan jo godt gå igen i deres omgangskreds/familie.

Anita

Jane Valkær

Hej
Her er lidt flere børn i samme KB:
opslag 99 - Morten 1754 (begravet 1755 opslag 101)
opslag 104 - Edel 1757
opslag 109 - Else 1760
opslag 115 - Maren 1762 (begravet 1763 opslag 117)

Du er faktisk "heldig" mht. din Morten - kb mangler dåbsindskrivninger i årene 1765-1769. Hvis det havde været rigtigt alder i FT 1787, ja, så havde det været umuligt at finde hans dåb.

Dette er muligvis Maren Sørendatters dåb 9. okt. 1729 (født ca. 1729, da hun dør 1778 49 år):
KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813 opslag 56

9. Okt døbt Maren, Søren Jepsens Datter af Wej... (Wejlbye)
Peder Jepsen, Jens Michelsen, Peder Ras... (Rasmussen)
Gertrud Jepsdatter og Johanne Espensdatter


Søren Jepsen blev viet til Maren Andersdatter i 1728:
KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813 opslag 55 (trolovelse opslag 54)

Maren Andersdatter (mor til Maren Sørensdatter) begraves i 1731 - 25 år:
KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813 opslag 59

Søren Jepsen bliver så viet til Kirsten Andersdatter samme år:
KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813 opslag 60 (trolovelse 59)

Mvh
Jane

Jane Valkær

Hej igen
Jeg har prøvet at spore den kvinde, der er med ved næste samtlige dåb af Jens Mortensens og Maren Sørensdatters børn - en Maren Sørensdatter.
Og jeg er ret sikker på, at det ikke er moderen Maren Sørensdatter, da mødrene ikke blev nævnt ved dåben - var måske endda ikke med. De blev jo introduceret i kirke senere.

Derfor har jeg kigget på Sørens Jepsens andre børn sammen med hans næste kone Kirsten Andersdatter - i samme kb:
opslag 61 - Maren 1732 (begravet 1732 opslag 61)
opslag 63 - Jeppe 1733
opslag 69 - Rasmus 1738 (her bliver Søren Jepsen også nævnt som hyrde)

Der optræder en del fædre ved navn Søren bl.a. Thomsen, Rasmussen og en Søren Høgholte fra Tøjstrup.
Men din Søren er fra Vejlby.
Og han fik ikke en "overlevende" datter Maren - altså ikke en halvsøster/moster til børnenes dåb.
Men i 1751 (opslag 90) får en Maren Sørensdatter et uægte barn Niels døbt. En af fadderne er en Laurits Jepsen - måske en bror til Søren Jepsen. Så det kan godt være noget familie til moderen Maren Sørensdatter.

Fandt også dette på opslag 51 forneden, 1726:
27.Decembr døbt Anne, Søren Hyrdis datter af Wejlbye, fad: Anne
Ipsdtr, Karen? Krægs og Maren Jeppesd

Måske var Søren Jepsen gift inden han blev viet til Maren Andersdatter. Kunne ikke finde en vielse tidligere, men den første kone kunne jo være fra et andet sogn, hvor de så er blevet gift. Det er dog sikkert, at Maren Andersdatter er mor til Maren Sørensdatter.

Mvh
Jane

Anita Kristensen

Hej Jane

Hold da op hvor du har fundet ud af meget

Jeg skal lige gennemgå, føre til og forstå det hele - så skriver jeg igen

Og ja - jeg er godt nok heldig at han overhovedet et med i kirkebogen, når 1765-69 mangler

Tusind tak for din store hjælp

Anita

Anita Kristensen

Hej igen

Ja - nu er jeg helt med. Hvis han har været gift før og fået en datter, som de også døbte Maren, så er de 2 Maren(er) halvsøskende og så hedder børnenes mor det samme som deres moster.

Og man kunne vel godt finde på at døbe dem det samme, når de kun er halvsøskende. For ellers gjorde man det vel kun, hvis den ene var død før den anden blev født.

Hvor er er det bare et fantastisk detektiv arbejde du har lavet.

-Og alle de opslag du har sporet...

Jeg er dybt taknemlig over, at der er nogen der er så både dygtige og hjælpsomme....
Det at man får alle disse vinkler på (som jeg aldrig havde tænkt på) giver dokumentation, så man føler sig sikker på at det er de rigtige man/du har fat på.

Så nu har jeg simpelthen både en mulig far til Jens Mortensen og både en far og en mor til Maren Sørensdatter og 7 søskende til Morten Jensen.Og hvor er det godt fundet, det med den uægte storebror eller halvstorebror Niels (For da der ikke er nævnt nogen udlagt fader, så kan man vel ikke vide om det er en anden far eller om det er Jens Mortensens søn. - Men da det er 3 år før vielsen er det vel mest sandsynligt at det er en anden! - Så har den stakkels dreng (Niels) ikke noget "efternavn"!)

+ Jeg kan samle en familie endnu et led længere ude med halvsøskende til Maren Sørensdatter.

Mvh
Anita





Anita Kristensen

Hej igen

Takket være din hjælp har jeg nu fundet

Jens Mortensen af Weilbye begravet 70 år gammel d. 16-7-1797 (Passer på at han skal være født i 1728)

Randers Amt Sønderhald Herred Vejlby sogn OPSLAG 165

Anita

Birthe Eis Grøndahl

Et lille input i jeres korrespondance:

I den ældste lægdsrulle står også alle på Mortens alder, se selv.

Men hovedgrunden til at jeg blander mig er at Sophie Madsdatter er min mands ane.

Hun var først gift (Randers Sct. Morten 26.4.1764) med Frederich Carl Andersen Harboe.
Efter vielsen blev de gårdfolk i Vejlby. Derfor er der intet mærkeligt i at Sophie var fadder hos Jens Mortensen.

Frederich Harboe døde 1778 i Vejlby, begravet 9.9.1778.
Derefter giftede de to enkefolk Sophie Madsdatter og Jens Mortensen sig med hinanden og boede sammen til Jens' død.

I folketællingen 1801 boede Sophie stadig hos stedsønnen, men derefter flyttede hun il sin søn Niels Harboe i Hvidsten, Gassum sogn, Nørhald herred, Randers amt, og der døde hun 7.11.1823, 92 år gammel, og blev begravet 14.11.1823 fra Gassum Kirke.

Hilsen Birthe

Anita Kristensen

#11
Hej Birthe

Tusind tak for din korrespondance (som har gjort at jeg har fundet ham i en lægdsrulle)

Ja - det har du da ret i. Der er da også en hel del på over 30 år. (jeg huskede det som at, at de så kun var nævnt som evt. far og ikke længere som søn)

Han burde så være enten på opslag 20-21 (Vejlby 30) eller på opslag 43 (Vejlby 66). Der er 2 Vejlby Sogne i Randers. Et i Sønderhald herred og et i Djurs Sønder Herred. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der er hvad. Men i hvert fald er det en af dem. Jeg kan så godt nok ikke finde ham der.

Tilføjet : Nå det var så Vejlby 66 der var den fra Sønderhald

Men tilgengæld så prøvede jeg i 1789 i Kalø Amt, da det åbenbart var under det i årene før.

Og tænk engang - der var han jo (nederst på følgende opslag) - som søn af Jens Mortensen. (Også her har de gjort ham et par år ældre end han er.)

http://www.sa.dk/ao/billedviser?epid=16481031#18073,988952

Sjovt at Sophie sådan er din mands ane - og tak for forklaringen om at det så giver mening, at hun var fadder før de blev gift.

Med venlig hilsen
Anita

Anita Kristensen

Hej igen

Lidt mærkeligt....

Jeg fandt en Kirsten (født 31-5-1761 i Vejlby) der er uægte datter af en Maren Sørensdatter på opslag 122

Hun kan jo som uægte så ikke høre til i denne her familie: (For årstalsmæssigt så kunne hun jo godt have været "klemt ind")

Far: Jens Mortensen 17-5-1728 (Vejlby/Sønderhald) OPS 54 til 16-7-1794 (Vejlby) OPS 165
Mor: Maren Sørensdatter 9-10-1729 (Vejlby) OPS 56 til ?-11-1778 (Vejlby) OPSLAG 136
Viet: 17-5-1754 (Vejlby) OPSLAG 97 Trolovet 3-3-1754 (Vejlby) OPSLAG 96.
Jens viet 2. gang med Sophie Madsdatter (født 1731død 7-11-1823)?-10-1779 (Vejlby) OPSLAG 138 Forlovet 25-6-1779 (Vejlby) OPSLAG 137

Børn: Fødte mellem 1765 og 1769 mangler
Niels "den Uægte " 17-3-1751 (Vejlby) OPSLAG 90
Morten Jensen 27-4-1754 (Vejlby) OPSLAG 99 til 13-6-1755 (Vejlby) OPSLAG 101
Edel Jensdatter 30-5-1757 (Vejlby) OPSLAG 104
Else Jensdatter 9-12-1760 (Vejlby) OPSLAG 109
Maren Jensdatter 27-6-1762 (Vejlby) OPSLAG 115 til 4-9-1763 (Vejlby) OPSLAG 117
Else Marie Jensdatter ?-9-1764 (Vejlby) OPSLAG 120
Maren Jensdatter 1769? (Vejlby) til 10-3-1771 (Vejlby) OPSLAG 124 (dør 9 mdr gl = måske fejl for 1 år og 9 mdr.)
Morten Jensen 4-6-1770 (Vejlby) OPS 122 til 14-11-1842 (Vejlby/Sønderhald) OPS 148


Det kunne vel så være denne evt. halvsøster til "min" Maren Sørensdatter.
Men "min" Maren Sørensdatter er ikke fadder ved denne dåb. Jeg tænkte bare, nu når denne "halvsøster" er fadder ved samtlige af "min" Maren Sørensdatters børn - så er det lidt underligt.

Måske er der en hel tredje Maren Sørensdatter der i de år!

Anita


Jane Valkær

#13
Hej

Jeg hælder dog mest til, at der er tale om fire forskellige Maren Sørensdatter.

I min gennemkig af kb, da så jeg en del Marens Sørensdøtre, gamle som unge.

1) Maren Sørensdatter, som blev gift med Jens Mortensen, er helt sikker. Hun er nok ikke mor til uægte Niels, da han formodentlig så ville dukke op i forbindelse med familiebegivenheder i kirken. Men Niels kan jo også være på et sidespor til familien, især hvis han blev sat i pleje.

2) Så er der Maren Sørensdatter, som er med til dåb i familien - jeg tror, at hun kan være i familie med din Maren Sørensdatter, men hverken søster eller halvsøster (tjekket kb, så godt som muligt). Hun kan være mor til uægte Niels.

Måske hende her i FT 1787 - da navne som Søren (Jepsen) og Laurits (Jepsen, ses ved dåb af uægte Niels) optræder. Disse navne er nok tilknyttet til din Marens fars familie:
Samtlige personer i husstanden:
Randers, Sønderhald, Vejlby, Vejlby Sogn, Udbye Gaardene, , FT-1787, C2604
Rasmus Sørensen 28 Gift Hosbonde Bonde og Gaardbeboere  
Maren Sørensdatter 56 Gift Madmoder    
Søren Lauritzen 15 - Søn af 1ste Egteskab  
Søren Pedersen 12 - Et Pleie Barn


3) Maren Sørensdatter, som får uægte Niels 1751. Har måske intet med din familie at gøre. Men som tidligere skrevet kan hun være lig nr. 2, som var med til dåb.

4) Maren Sørensdatter som får uægte Kirsten i 1761 (opslag 112). Nr. 1 er faktisk udelukket, da barnet ellers ville være tilskrevet Jens (eller han ville være nævnt i indskrivelsen). Derudover kan hun faktisk være lig nr. 2, da hun har en "datter" med til dåben - og denne datter (plejebarn?) må være over konfirmationsalderen, for ellers kunne hun vist ikke bliver fadder. Dvs. at denne Maren aldersmæssigt kunne være blevet mor i 1751.

Rod det hele  :-\

Mvh
Jane

Anita Kristensen

Hej Jane

Ja - det er godt nok viklet godt og grundigt ind.
De kunne da også godt have givet dem hver sit mellemnavn :-)

Tusind tak for den overskuelige opstilling. Jeg synes godt nok at det er svært (der er mange vinkler man skal kunne holde adskilt) - men dette her hjælper, så man får overblikket.

Niels "den uægte" sletter jeg i hvert fald fra familielisten.

Med venlig hilsen
Anita

PS: Lige så heldig jeg var med Morten Jensens dåb (I forbindelse med de manglende 5 år) lige så uheldig er jeg med hans kone (min 3 gange tipoldemor) Karen Christensdatter. Hun er nok født inden for de år i det sogn. Men det er også efterhånden helt derude, hvor man ikke kan forvente, at man kan komme videre med alle grene. Og med pigerne kan man jo desværre heller ikke ty til lægdsrullerne og blive reddet videre den vej.











Jane Valkær

Hej
Så er der lidt om Jens Mortensens far Mortens Jensen.
Jeg har ikke kunnet finde en kone til Morten Jensen - præsten har pænt skrevet afdøde kvinders navne, men desværre ikke været konsekvent mht. hvem de var gift med. Og Morten er efter al sandsynlighed blevet gift i et andet amt.

KB Randers, Sønderhald, Vejlby 1692-1813

Børn:
opslag 48 - Ole? 1724
opslag 54 - din Jens 1728
opslag 62 - Anne 1733
opslag 66 - Kiersten

Begravelse:
opslag 75 - 21. feb. 1741 Mortens Jensen af Wejlby 48 år

Mvh
Jane

Anita Kristensen

Hej Jane

Super - tak for fundene.

Ja - han bliver svær at finde viet, så man kan finde hans kone.

For det første så kan man (hvis man finder en Morten Jensen viet i et nabosogn) vel ikke være sikker på det er ham, da hans navn er for almindeligt. Og for det andet er nogle gnidrede og utydelige nabosogne lige bortset fra Vivild, hvor der ikke var blevet viet nogen Morten Jensen mellem 1714 og 1724.
Jeg har kikket lidt i de andre (Auning, Nørager, Gjesing og Fausing), men som sagt måtte jeg opgive en hel del af det.

Men de kan jo også godt være viet længere væk. Og så er det som en nål i en høstak.

Med venlig hilsen
Anita

Anita Kristensen

#17
Hej igen

Nu sætter jeg lige de to familier ind med Jens Mortensen og Maren Sørensdatter som børn:

Far: Morten Jensen 1693 til 21-2-1741 (Vejlby/Sønderhald) OPSLAG 75
Mor:
Viet:
Børn:
Ole Mortensen 8-10-1724 (Vejlby) OPSLAG 48
Jens Mortensen 17-5-1728 (Vejlby/Sønderhald) OPS 54 til 16-7-1794 (Vejlby) OPS 165
Anne Mortensdatter 2-4-1733 (Vejlby) OPSLAG 62
Kiersten Mortensdatter 13-1-1736 OPSLAG 66


Far: Søren Jepsen Hyrde
Mor: Maren Andersdatter 1706 til 14-3-1731 (Vejlby) OPSLAG 59
Viet: 21-11-1728 (Vejlby) OPSLAG 55 Forl: 20-10-OPSLAG 54. Søren nok viet 1. gang med ? Søren viet 3. gang med Kirsten Andersdatter 25-11-1728 (Vejlby) OPSLAG 60 Forl: 6-5-1728 (Vejlby)OPSLAG 59
Børn:
Anne Sørensdatter 27-12-1726 (Vejlby) OPS 51. Hans barn (Søren Hyrdes Barn)
Maren Sørensdatter 9-10-1729 (Vejlby) OPS 56 til ?-11-1778 (Vejlby) OPS 136
Maren Sørensdatter 30-3-1732 (Vejlby) OPS 61 til 25-5-1732 (Vejlby) OPS 61. Hans barn
Jeppe Sørensen 13-12-1733 (Vejlby) OPS 63. Hans barn
Rasmus Sørensen 14-9-1738 (Vejlby) OPSLAG 69. Hans barn

Jeg tænkte, at jeg da måtte kunne finde Søren Jepsen (Hyrde) begravet.

Opslagene de år er gode, da der ikke er noget, som man slet ikke kan se.

Så jeg føler mig rimelig sikker på, at han ikke er at finde mellem 1738 og 1765 hvorefter der mangler opslag ind til 1770 i Vejlby/Sønderhald.

Da der tilsyneladende ikke er flere børn af ham efter 1738, så tænkte jeg, at han og hans kone Kirsten Andersdatter vel så ikke kan havde været helt unge. Og så burde han også være død inden de manglende år.

Kan det mon tænkes at det alligevel er ham der dør på OPSLAG 70 d. 11-2-1739 (Hvis der altså står "Søren Jepsen")og det bare er en fejl at der står at han er af Tøystrup og ikke bare af Vejlby, som der står ved børnenes dåb og hans vielser? Tøjstrup ligger jo i Vejlby?

Med venlig hilsen
Anita

Jane Valkær

Hej
Den begravelse som du har fundet på opslag 70 er desværre med en Søren Jensen.
Søren Jepsen ses som fadder i 1740 på opslag 72, hvor Peder Jepsen får sin søn Jens døbt.
Derudover er han igen fadder flere år senere i 1759 på opslag 109, hvor din Jens Mortensens datter Else bliver døbt, altså Sørens barnebarn.

Desværre er der ikke en begravelse af Søren Jepsen eller hans kone Kirsten Andersdatter i årene 1770-1790, så de må være afgået ved døden i peroden 1765-1769.

Ekstra, som jeg faldt over:
Jens Mortensens datter Else Marie begraves 28. marts 1785 - 20 år - opslag 147

Mvh
Jane

Anita Kristensen

Hej igen

Tusind tak for hjælpen.

Hvor er det godt at der er nogen der kan tyde kragetæer og have overblik til at afklare sikkerhed via faddere.

Med venlig hilsen
Anita

PS.: Og også tak for fundet af Else Marie