Kirstine Andersen født i Nørrebrarup ca.1801 ?

Startet af Aase Johanneson, 26 Sep 2014 - 17:01

Forrige emne - Næste emne

Aase Johanneson

I folketælling 1845 bor hun i Helligeisttræde nr.164 sammen med sin mand Lars Hansen Glørløv værtshusholder. I 1828 d.23-02. får de en datter Caroline Marie Bendine Hansen det er min mands oldemor.døbt i Garnisions 1818-1855 opslag 165 de får 4 andre børn som jeg har fundet.i Garnisions 01-04-1827 bliver Lars Hansen viet til Kirsten Krestens det er opslag 7. i folketælling står hun hedder Hansen. Er det den samme Kirsten.
   

Jane Valkær

Hej
Lidt lettere at få overblik, når vi kan se FT:

Samtlige personer i husstanden:
København, København (Staden), Frimand Kvarter, Lille Helliggeiststræde No 164, Kjælderen til Høire, 1, FT-1845, C2733
Lars Hansen Giørløv 48 Gift  Verthuushusholder Holbeks Amt 
Kjerstine Hansen 41 Gift  Og Kone Nørrebrabrup 
Caroline Hansen 17 Ugift  Deres Børn Kjøbehavn 
Hans Christian Theodor Hansen 13 Ugift  Deres Børn Kjøbeha 
Wilhelmine Marie Hansen 11 Ugift  Deres Børn Ditto [Kjøbeha] 
Walborg Aurilia Hansen 2 Ugift  Deres Børn Ditto [Kjøbeha] 
Adolph Berens 64 Enkemand  Arbeidsmand Sunby Øster 
Peter Rauo?? 30 Enkemand  Arbeidsmand Nibe 

Og det er her, at du mener, at Kjerstine bør hedder Andersen og ikke Hansen.
Hun er vel indskrevet som Kjerstien Hansen, da hun er gift med en Hansen.

I den originale FT 1845 på AO (opslag 282) står der ud for både Lars og Kjerstine: Holbæk Amt Hørve (og noget jeg ikke kan tyde) - hvem der er fra Hørve er usikkert. Lars' tilnavn Gjørløv er formodentlig efter byen Gørlev også i Holbæk amt. Det kan være et ældre slægtsnavn.

Den vielse, som du har fundet, hvor en Lars Hansen bliver gift med en Kirsten Krestensdatter (Krestens D) er usikker.
Men det er jo også derfor du har denne tråd  :D

Kigget i KB Holbæk, Hørve 1775-1815 fødte - ingen Kirstine 1800-1810, kun en Kirsten med far Erich opslag 44 2. spalte. Desværre.

Mvh
Jane

Aase Johanneson

Jeg har fundet Lars Hansen i Gørløv sogn, da deres Datter Caroline bliver født står hun hedder Andersen ,der er noget der hedder Brarup på Lolland ,men jeg har ikke fundet det der.    Hilsen Aase

Judith Olsen

Hej Aase

I FT 1850 står hun som født i Randers:

København, København (Staden), Frimand Kvarter, Frimands Kvarter, Store Helliggeiststræde 150, kjælderen, 906, FT-1850, C1436
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Lars Hansen   53   Gift      wærtshuusholder, huusfader   Holbek amt, Gjerlöv
Christine Andersen   47   Gift      hans kone   Randers
Marie Hansen   21   Ugift      deres børn   Kjøbenhavn
Walborg Hansen   6   Ugift      deres børn   Do.
Frederik Hansen   3   Ugift      deres børn   Do.
Rasmus Hansen   39   Ugift      arbeidsmand, logerende   Skeldöv
Johan Olsen   32   Ugift      arbejdskarl, do.   Sverrig
Jophan Fostad   23   Ugift      smedesvend, udskrevet til soldal, logerende   Frederikswærk, Frederiksborg amt
Nils Nielsen   30   Ugift      stÿrmand, logerende   Maglebye sogn, Svendborg amt
Jens Walsøe   33   Ugift      wognmagerkarl, logerende   Walsø sogn, Roskilde amt

Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Aase Johanneson

Tak Jane og Judith. jeg har ikke fundet hende endnu, Lars Hansen født i Gørløv d-06- -06-1796, han dør 10-07-1853 og begraves 14-07-1853 Helligånds 1848-1855 opslag 109.
Han må være opkaldt efter byen da der ikke er andre der hedder det. Hilsen Aase

Søren Agersnap

Nørrebrarup, nu Norderbrarup, er en landsby i Angel i Sydslesvig. Fra Angel var der indtil 1864 omfattende skudetrafik til København med landbrugsprodukter.

Venlig hilsen.
Søren
Tidligere Sønder Brarup (Süderbrarup)

Kaj Lykke Sørensen

Hej!
Ved at søge i DDD i Sydslesvig, Norderbrarup, 1803, under Andersen får man en familie frem, som kan være den du søger. Hun er ikke nævnt, men kan vel være født efter 1803. Kirkebøger fra Slesvig kan læses på landsarkiverne på fotokort.

Med venlig hilsen

Kaj Lykke Sørensen

Aase Johanneson

Hej Søren og kaj. Hun er måske først født i 1803 eller 1804 efter alderen i Folketællinger og hun får et barn Frederik Waldemar Hansen d.10-04-1847.Tak for de gode råd, jeg kan ikke komme på Arkivet lige nu.  Hilsen Aase