Pålidelighed af tavler for Kofoed

Startet af Lillian Bruun, 27 Sep 2014 - 16:09

Forrige emne - Næste emne

Lillian Bruun

 På nettet har jeg set en del anetavler for Kofoed familier. Ved nogle hvor pålidelige de er  ? 
En del ligner noget ,som ligger meget tæt op af Bidstrup. Hvor pålidelige var hans ?
Tavlerne synes, at gå meget langt tilbage og nogle har kun vage data på og ikke alle har anførte kilder.
Venlig hilsen
L.Bruun
L.Bruun

Niels Ole Dahl

Hvor pålidelige tavlerne er finder du ud af, når du kikker dem igennem og tjekker de kilde angivelser der er oplyst . Er der ikke angivet en kilde ville jeg ikke medtage oplysninger i min slægtsforskning, men dog gemme dem , så man kan vende tilbage hvis man selv finder nogle oplysninger senere der kan be eller afkræfte tavlerne.
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Lillian Bruun

Tak for svar.
Kort sagt var jeg forfærdelig nysgerrig efter at høre ,om der havde været kildekritik af Bidstrup, for jeg tror ,at de fleste finder deres oplysninger der, og sikken en masse der findes på nettet. 
Og nogle  går  betænkeligt langt tilbage :)
Ja der er naturligvis ingen grund til at anføre personer, man  ikke har tjekket , selv om nogle familier er meget omfangsrige :)
vh hilsen L.Bruun
L.Bruun

Jan Koefoed Baastrup Rømer

Hej Lillian.
Mine egne erfaringer ang. Bidstrups pålidelighed er, at den er ret god, men ikke fejlfri. Det er mest datoer, der kan være unøjagtige, sjældent (eller aldrig?) familierelationer.
De to ældste led i bog A er dog "aflivet" af andre, men derefter er det imponerende, hvad han har været i stand til at samle af oplysninger.
Men selvfølgelig skal man helst verificere alle oplysninger selv.
mvh. Jan

Lillian Bruun

Tusind tak for svar. Det er noget siden jeg har været på, så derfor forsinkelsen.
vh L. Bruun
L.Bruun