Simon Hansen

Startet af Jorunn Simonsen, 17 Okt 2014 - 17:58

Forrige emne - Næste emne

Jorunn Simonsen

Hei!

Min tippoldefar er ifølge kirkebøkene en mann ved navn Simon Hansen. De eneste opplysningene jeg har om han, er at han, da min oldefar ble født i 1873, var enkemann og skreddersvenn.

Min oldefar er født i Larvik i Norge, men etter å ha lett i Norge uten resultat, prøver jeg lykken i Danmark. Simon Hansen er jo et navn som kan være dansk. Og min tippoldemor hadde flere barn med flere menn, blant annet med en annen mann fra Danmark.

Er det noen som kan hjelpe meg med å sjekke om det er en Simon Hansen som har reist fra Danmark til Norge (kanskje på gjennomreise på vei til Amerika) som kan være min tippoldefar?


Med vennlig hilsen
Jorunn Simonsen
Norge


Sven Lindhøj

Hvilket fylke er Larvik i . Kunde du komme med flere oplysninger , hvor har du dine oplysninger (kirkebøger ?)fra , så vi ikke skal lede efter oplysninger du selv har fundet.

ed venlig hilsen
Sven Lindhøj

Sven Lindhøj

Hej Jorunn
Hvad hedder din oldefar, er han født som uægte barn
Hilsen sven

Jorunn Simonsen

Takk for engasjement  :)

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5921&idx_id=5921&uid=ny&idx_side=-76

Dette er en link til dåpen til min oldefar  :)

Han het Adolf Sigvart og er nr 59 her, nederst på siden. Født som "uægte".

Larvik ligger i Vestfold, et fylke som ligger inn til Skagerak.


Takk igjen :)

Jorunn

Sven Lindhøj

Jeg kan se at du har indlæg på Dis-Norge i 2008 , så har du vel prøvet næsten alt , en muglighed var jo at finde Simons vielse , der står vel hvor han kommer fra ? og så videre derfra.
Venlig hilsen
Sven

Sven Lindhøj

Hej
Adolf Sigvard er konfirmeret 2 Oktober 1887 i Larvik , forældrene ser ikke ud til at være gift
Simon er stadig Enkemand ?
Hilsen Sven

Jorunn Simonsen

Hei igjen!

Har prøvd veldig mye i Norge ja :)

Har lett i en del ekteskap hvor mannen heter Simon Hansen, men ikke funnet noen som passer.

Simon giftet seg aldri med moren til Adolf Sigvart.

Mvh
Jorunn