Hvor er ane født

Startet af mogens kristensen, 19 Okt 2014 - 10:12

Forrige emne - Næste emne

mogens kristensen

   

      Jeg Søger Ane Johanne  Mortens datter

      er blevet gift 8-5-1821 i Nors Thisted amt , hun er gift med Christian Nielsen Hede født

      21-7-1793 i Nørre Skjoldborg ,på vielses attesten står der hun er født i Hinding men ikke

     fødselsdato .

    Med venlig hilsen Mogens ???

Mette R Francke

Hei

Krabsen dk. sier at Hindig er er i Nors sogn , Thisted amt.

I ft 1845 og 1850 er fødestedet Thisted.

Thisted, Hundborg, Skjoldborg, Westager, Et huus, 34, FT-1845, C1415
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Hede   53   Gift      Huusmand   Rostrup
Ane Johanne Mortensdatter   44   Gift      Hans kone [Christen Hede]   Thisted
Anders Christensen   11   -      Deres børn [Christen Hede og Ane Johanne Mortensdatter]   Snedsted
Niels Hede   7   -      Deres børn [Christen Hede og Ane Johanne Mortensdatter]   Snedsted
Else Christensdatter   16   -      Deres børn [Christen Hede og Ane Johanne Mortensdatter]   Snedsted
Caroline Christensdatter   24   Ugift      Deres børn [Christen Hede og Ane Johanne Mortensdatter]   Snedsted
Ane Petrine Christensen   2   -      Deres børn [Christen Hede og Ane Johanne Mortensdatter]   Skjoldborg

Thisted, Hundborg, Skjoldborg, Søndre Skjoldborg, et Huus, 73, FT-1850, C1614
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Hede   57   Gift      Huusm., Huusfader, lever af sin Jordlod   Hundborg
Ane Johanne Mortensdatter   46   Gift      hans Kone   Thisted
Christian Christensen   26   -      deres Børn, Fraværende i Krigstjeneste   Snedsted
Niels Christensen   13   -      deres Børn   Snedsted
Petrine Christensen   8   -      deres Børn   Her i Sogn

Mette R Francke

Anne Mortensen

thisted, Hassing, Snedsted, Beersted by, et Huus, 34, FT-1834, B3972
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:

Christen Nielsen Hede    41    Gift       Huusmand og Brøndkaster    
Ane Johanne Mortensdatter    33    Gift       hans kone    
Hans Christian Christensen    9    Ugift       deres barn    
Niels Christian Christensen    3    Ugift       deres barn    
Koroline Christensen    13    Ugift       deres barn    
Else Christensen    6    Ugift       deres barn
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

mogens kristensen



Hei

   Tak for dit svar ,det jeg søger er hendes fødsels dato.

    Hilsen Mogens

Mette R Francke

Hei

Det kan være lettere når en ser alder og henvising til fødested i ft.

Hvor har du selv søkt etter hennes dåp og konfirmasjon ?

Ved dåpen til hennes barn er der da noen Mortensen som er faddere ?


Mette
Mette R Francke

Anne Mortensen

Tak for dit svar ,det jeg søger er hendes fødsels dato.

Ja det er jeg klar over, men nu har du den første oplysning i en FT hvornår hun kan være født - i ca. 1801.
Søg selv hendes fødsel eller konf.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kaj Larsen

Hej Mogens

Hun er født d. 4 dec 1802.
Thisted 1765 - 1807
opslag 202 # 2


Mvh. Kaj

Anelle Cosedis

Hej Mogens,

ja, du skal nok ikke forvente, at få det hele serveret i kirkebøgerne med fødselsdato osv., men skal have gang i bladringen, for at kunne verificere dine oplysninger. Når du spørger på den måde, tyder det på at du ikke selv har søgt.

F.eks. ved du jo heller ikke, hvornår folk er døde, men har måske et barns dåb eller en folketælling kan give dig et hint, og du kan så tage den derfra. Måske er folk flyttet fra sognet, men er blevet i amtet. Ja, der er mange muligheder.
Prøv evt. også at Google personerne. Det kan jo være, at andre slægtsforskere har lavet noget om din familie. Men vær altid påpasselig med selv at checke oplysningerne.  ;)

Du kan evt. benytte FamilySearch, men måske være lidt nøjsom med oplysninger (som du selv indtaster). Her kan du være heldig, at få en idé til, hvor og hvornår du skal søge.

Det var godt, at Ane blev fundet til dig.  ;D

Jeg selv får rigtig meget hjælp i dette forum, da jeg (heller) ikke har slægtsforsket i så lang tid. Men jeg spørger først, når jeg er gået i stå, og folk er meget dygtige, søde og hjælpsomme. Nogle gang kludrer jeg endda i det hele. :P

Jeg ønsker dig held og lykke med ane-jagten. Husk at være præcis og notér altid, hvor du har informationerne fra, så du nemt kan finde dem igen.

Lad endelig ikke dette være en kritik, men måske blot lidt hjælp til dine fremtidige søgninger.

De venligste hilsner
Anelle

mogens kristensen



  Mange tak man lærer noget hver gang