Flensborg avis online

Startet af Inger Buchard, 22 Okt 2014 - 17:46

Forrige emne - Næste emne

Inger Buchard

Flensborg avis er blevet scannet, så man kan søge 140 års historie online
Man opretter sig som bruger af avisen (gratis) under 'Min konto' på www.fla.de

Jeg fandt f.eks. ved søgning på mit efternavn stillingsanoncer fra bedsteforældregenerationen, opslagsordet optant gav en del hits, så man har glæde af søgemuligheden på mange niveauer af slægtsforskningen

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Ib Hansen

Hej Inger,

Lyder virkelig godt

Mange hilsner
Ib

Lene Fuglsang Majlandt

Hej Inger.
Mange tak for tippet.
Kan du hjælpe mig videre, for jeg kan ikke komme videre med at læse.
Hvad skal jeg gøre, for at siden bliver læsbar - eller at gemme den? Vejledningen gav mig
ingen hjælp.

Med venlig hilsen

Lene

Inge Nissen

Hej Inger

Det lyder spændende, det må jeg prøve - har pt Flensborg Avis (på papir) et par dage om ugen - har før holdt den i perioder.

Hilsen Inge

Inger Buchard

Til Lene

Jeg logger på
går til e-avis
vælger: søg i arkivet
søger på et søgeord
vælger en begyndelses- og en slutdato af ældre dato  f.eks. 1.1.1920 og 1.12.1930
får foreslået et par sider eller flere.
vælger een af dem ved at klikke på billedet af siden
vælger højre eller venstre side ved at klikke
bladrer ved at ramme margin
styrer rundt på siden v.hj.af musen

de aktuelle udgaver af avisen kan man sikkert kun se, hvis man er abonnent - avisen skal jo leve

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Lene Fuglsang Majlandt

Til Inger.
Mange tak for din vejledning. :)
Jeg var kommet så langt som din vejledning viste.
Grunden til at jeg ikke kunne komme videre var, at jeg ikke
havde fået fuldendt mit login, hvilket nu er bragt i orden.

Jeg har således fundet min tipoldefars dødsannonce fra 1894.

Mange hilsner

Lene

Ebbe Thygesen

Fantastisk.

Jeg har allerede fundet omtalen og den nøjagtig dato, da mit barndomshjem brændte i 1910 og flere annoncer indrykket af min farfar.

Mvh, Ebbe

Gustav Jørgensen

Hej Inger
Tak for oplysningen, nu kan jeg læse meget mere om min Gustav Johannsen, der udover at være slægtning også er min navnefader bror til min tipoldefar, Johannes Peter Jøns Johannsen, Hundstrup fyn.

Mvh. Gustav

Gustav Jørgensen

Citat fra: Gustav Jørgensen [173] Dato 24 Okt 2014 - 08:29
Hej Inger
Tak for oplysningen, nu kan jeg læse meget mere om min Gustav Johannsen, der udover at være slægtning også er min navnefader og bror til min tipoldefar, Johannes Peter Jøns Johannsen, Hundstrup fyn.

Mvh. Gustav

Kirsten Langsted

Hej Inge

Jeg kommer fint nok ind, men når jeg trykker mig ind på annoncerne kommer der kun en blank side, hvad gør jeg galt.

Venlig hilsen Kirsten Langsted

Inger Buchard

De moderne aviser skal du betale for at se, de gamle er frit tilgængelige. Jeg ved ikke, hvor grænsen går

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Kirsten Langsted

Jeg søger omkring 1877 er det ikke gammelt

Venlig hilsen Kirsten Langsted

Inger Buchard

Er du kommet så langt, at du har tilmeldt dig som bruger og som sikkerhed afskrevet en tal- eller bogstavkode?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Kirsten Langsted

Ja, jeg er tilmeldt, men hvad mener du med, afskrevet en tal eller bogstavkode?

Kirsten

Inger Buchard

Når man bliver oprettet som bruger første gang, ender seancen med, at man skal bekræfte ved at skrive en tal- eller bogstavkode af, der dukker op i et mørkt felt nederst på tilmeldingssiden, lige før eens log-on oplysninger bliver endeligt afsendt.
Lige nu kan jeg ikke rekonstruere processen, fordi jeg har et aktivt log-on

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Kirsten Langsted

Ja, så må jeg have gjort noget forkert, Jeg skrev i alle felter og fik tilsendt bekræftelse, jeg kan nu logge ind og komme på de forskellige sider, men ikke videre ind på de forskellige felter. Kan jeg gøre noget?

Kirsten

Inger Zink-Nielsen

Hej Inger

Tusind tak for dette link. Jeg har fundet mange nyttige oplysninger til slægtstavlen og derudover mange pudsige oplysninger. Man kan ovenikøbet markere og gemme udklip.

Det er de seneste 2 år kan man ikke se.

Hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Zink