Problemer med AO

Startet af Jan Hyllested, 28 Okt 2014 - 08:56

Forrige emne - Næste emne

Jan Hyllested

Hej herinde.

Jeg har siden igår ikke kunne logge ind på AO. Er der andre har det samme problem? Når jeg ude i favoritlinjen trykker på AO, bliver jeg bloker af popop-billeder/reklamer med sætningen øverst til venstre: "sitesearch root".

Er der nogen herinde, der kan fortælle mig, hvad det er, der sker? Er det min computer, det er galt med eller hvad? Alle andre sider på favoritlinjen fungerer upåklageligt.

Hilsen
Jan Hyllested

Gitte Johansen

Jeg havde samme problem i går.

Slettede den og begyndte forfra med http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Jan Hyllested

Hej igen.

Gitte Johansen: Hvad var det, du slettede? Var det favoritlinjen? I så fald: Hordan gør man det? Jeg er ingen IT-nørd.

De bedste hilsner
Jan.

Gitte Johansen

Ja, det var favoritlinien.

Nu kører jeg på en Mac, så det er nok en anden måde, jeg gør det på, og jeg er heller ikke særlig god til sådan noget. Men du kan jo også bare sætte den nye ind og så vente med at slette den "gamle" for at se, om du så kan åbne den nye.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jan Hyllested

Hej igen.

Tak for din hjlp og dit bud. Jeg prøver det lige ved lejlighed.

De bedste hilsner
Jan

Egon Sørensen

God aften!


Jeg har samme problem som Jan, der står"sitesearch root" i øverste venstre hjørne, så jeg kan heller ikke komme på AO, heller ikke Gittes metode hjælper, hvad pokker gør jeg.

Mvh.

Egon Sørensen

Jan Hyllested

Hej igen.

Jeg gjorde som Gitte foreslog m. h. t. at få hendes link tilføjet på favoritlinjen. Det fungerer. Mange tak for hjælpen. Jeg har ikke fundet ud af, hvordan man sletter den gamle på favoritlinjen, så jeg har ladet den stå. Jeg kan stadigvæk ikke komme ind på den.

Hilsen
Jan Hyllested

Ingelise Edelfeldt Jacobsen

Hej Jan

Du skal højreklikke på linket i Favoritlinien og vælge slet.

mvh Ingelise Jacobsen

Eva Morfiadakis


Hej,

Man kan komma in på AO via www.sa.dk. Jag har haft samma problem med siteroot search.

Eva M
Eva M

Jens Yde

Man kan ikke komme ind til produkterne på Statens AO.

Man kan så forsøge sig med at downloade Google Chrome som browser. Man kan derefter endnu engang søge i Folketællingen fra 1901, København, Nørrebrogade, og så får man svaret:

"Denne filtype kan beskadige din computer. Vil du beholde ViewImage (1).jnlp alligevel?"

Bent Thestrup

Hej i forum.

Jeg kan heller ikke komme direkte på arkivalieronline (hverken hjemme eller på biblioteket), der bliver blot meddelt sitesearch root - men hvorfor gør den det??
Jeg har som der også er blevet nævnt kommet igennem på statens arkiver uden problemer, men det er dog en lille omvej.

Hilsen Bent

Peter Kristiansen

Jeg bruger altid Internet Explorer til de scannede arkivalier på Arkivalieronline.

Direkte link:
http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside

Hos mig fungerer Google Chrome heller ikke - men det kan vist løses.

Endelig så er der jo varslet arbejde på sitet:
http://www.sa.dk/content/dk/om_statens_arkiver/nyhedsoversigt/driftsforstyrrelser_pa_wwwsadk_og_arkivalieronline

så måske det?
M.v.h. Peter Kristiansen