Hvor i AO i Vinding ses Anne Ulf død?

Startet af Karl-Peter Dammeyer, 28 Okt 2014 - 18:08

Forrige emne - Næste emne

Karl-Peter Dammeyer

Hej!

Vejle-Holmans-Vinding  -  1742-1807

Anne Laurits Datter Ulf  -  gift første gang med Jens Jensen, han døde i Vinding februar 1756

hun blev gift igen med Bertel Jensen  -  han døde 1778 i Vinding

hun ses i FT 1787 - på aftægt, 71 år gammel, hos sin søn Niels Jensen i Vinding

hun ses ikke i FT 1801 i Vinding

KB er meget rodet, men jeg fandt godt nok begravelser fra 1787 og frem, fra opslag 73, men ikke Anne

Hun havde godt nok en datter i Gammelsole, i Øster Snede sogn, men ville vel blive begrave i Vinding, hvor hun hørte til

Jeg vil gerne have hjælp til at finde hende, selv har jeg givet op

Mvh.
Karl-Peter

Else Skovbo Jensen


Jeg regner med, det er denne ft du henviser til. Anna står dog til at være 77 år og ikke 71 som du skriver
Vejle, Holmans, Vinding, Windinge Sogn, Windinge Bye, 4, FT-1787, B8851

Niels Jensen 41 Gift Husbonde Selw Eyer Bonde og Gaardbeboer 
Giertrud Christensdatter 38 Gift Madmoder   
Niels Nielsen 9 - Deres Børn af sidste ægteskab   
Jens Nielsen 4 - Deres Børn af sidste ægteskab   
Christen Nielsen 1 - Deres Børn af sidste ægteskab   
Giedske Hansdatter 20 Ugift Tieneste Pige   
Anna Lausdatter 77 Enke Mandens Moder Nyder Ophold i Gaarden


Men det undrer mig, at denne Niels Jensen er hendes søn og ikke Niels Jensen Ulw

Vejle, Holmans, Vinding, Windinge Sogn, Windinge Bye Huusmænd, 31, FT-1787, B8851

Niels Jensen Ulw 48 Enke Husbonde Husmand og Fisker 
Anna Thomasdatter 53 Gift Mandens Kones Søster Forladt af Manden og Betler
                  Den søgte Anne Lauritsdatter Ulf kan jo være død før ft 1787. Har du ledt efter hende efter 1778, da hendes 2. mand døde?

jeg ved godt, at mit svar ikke hjælper dig !

mvh
Else

Jane Valkær

#2
Hej

Jeg har kigget KB Vejle, Vinding igennem 1787-1802 - og selvfølgelig ikke fundet hende begravet.
Opslag 83 - venstre helt nederst - er der en begravelse 1795, som jeg har svært ved at tyde, men med god vilje kan man få det til Moder Laursen 79 år 6 maaneder.
Med megen god vilje  ;D

Tidligere tråd:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=66932.0;wap2

En masse Ulf'er fra Vejle:
http://www.brejl.dk/vejle.html

Mvh
Jane

Karl-Peter Dammeyer

Hej Jane!

Tak for din indsats, og jeg har nu gransket i den linje på opsl. 83, helt let er det ikke
Jeg købte en bog på Jelling Museum sidste år, hvor de gotiske bogstaver er vist, netop fra den periode, men synes ikke rigtig det bliver mere overbevisende af det
Der er et andet ord foran "Moder", der står ikke begravet, som lige oven over, men kan ikke tyde det

Den opgivne alder passer nu godt nok med, hvad jeg har om hendes dåb: 3. januar 1717

Den gamle tråd, ja, det er længe siden, den er blevet godt anvendt, og nu er "slægtshistorien" så ved at blive sat sammen, men var endnu ikke helt overbevist om, at jeg her havde den rigtige døds dato, så derfor spørgsmålet igen

Mvh.
Karl-Peter

Jane Valkær

#4
Hej
Mystisk kb som jeg har henvist til..
Den rigtige:
KB Vejle, Vinding sogn 1742-1807 ny - opslag 83 var rigtig.

Der står faktisk begravet foran Moder (eller Maren) - men nok ikke Laursen. Ser ud til at starte med M..
Se dåben lidt længere oppe på siden - 29de, hvor Jens M.. Lassen og Inger..
Her er det store L skrevet anderledes.

Prøv at sende den til tydning.

Grunden til at jeg studsede over den er, at de fleste kvinder på den tid kaldte sig ...datter, men ikke din Anna. Hun holdt fast i Laursen.

Mvh
Jane

Karl-Peter Dammeyer

Hej igen!

Det gør jeg, sender den til tydning, altid godt med flere øjne på det samme, - næsten!

Karl-Peter