Gravsten i Ringsted: Kr Ch(ristensen) Broløs 1946 - 1971

Startet af Erik Vandet, 29 Okt 2014 - 18:33

Forrige emne - Næste emne

Erik Vandet

Er der nogen, der har en idé til at finde fødslen på ovennævnte? Samt evt. søskende?

Forældrene er: Ejnar Christensen Broløs, født 31. okt. 1907 i Gimming Sogn, Randers Amt og Rosa Emma Pedersen, født 31. okt. 1912 i Næsby Sogn, Præstø Amt. De blev viet i Glumsø kirke den 31. okt. 1936, hvor de boede i hhv. Kværkeby Sogn og Vigersted Sogn, begge Sorø Amt.

De har også fået en søn: Sigurd Christensen Broløs, født  i Vollerslev Sogn, Præstø Amt. Han blev konfirmeret  i Ringsted Landsogn, hvor forældrene bor i Slangerup v. Ringsted.

Hvis nogen også har oplysninger om Ejnar's søster Signe Kirstine Christensen Broløs, født 16. jan. 1909 i Gimming Sogn. Hun skulle være blevet gift på Sjælland (efter 1935).

Forældrene Rasmus Skifter Christensen Broløs og Martine Pedersen skal ligeledes være flyttet til Sjælland, hvor de oplyses til at være i Benløse ved vielsen i 1936. Her mangler jeg oplysninger om, hvilket sogn de er døde i. (Født hhv. 27. jul. 1885 og 1. okt. 1887).

Er der nogen fra Broløs-slægten, der ser dette, vil jeg blive meget glad for nærmere kontakt m.h.t. udveksling af oplysninger.

Venlig hilsen
Erik Vandet


Bemærk: Oplysninger på person, som stadig kan være i live, er slettet af moderator.

Læs iøvrigt: https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html

lissi marie nielsen

Jeg er veninde med en af Ejner og Rosas døtre. Ingen af de søskende slægtsforsker, men jeg sender dit opslag videre til min barndomsveninde. Venlig hilsen Lissi Nielsen

Rita Tvangsø

Hej Erik, har sendt dig en mail- har forsket lidt i familien Broløs for en veninde.Hilsen Rita