Hjælp! Hvor kan jeg søge på St. Thomas, Virgin Islands

Startet af Rose Marie Spooner, 30 Okt 2014 - 19:38

Forrige emne - Næste emne

Rose Marie Spooner

Det drejer sig om en dansk person, som formentlig er udsendt af et firma (ØK?) mellem 1921 til 1925? Navnet er Erik Peter Sørensen f. 19.7.1888 i Helsingør Skr. Olai.
Eventuelt samme sted konfirmation af hans datter i 1925-27. Anna Cathrine Gurli Sørensen. ::)
På forhånd tak for eventuel hjælp.
Med venlig hilsen
Rose Marie Spooner

Lise Gorgone

De dansk Vestindiske øer overgik til USA den 31.marts 1917 kl.16., hvor Dannebrog gik ned, og Stars and Stripes gik til tops. Øerne blev solgt for $25 mill. Du skal derfor søge dine aner i de amerikanske kirkebøger. Water Island var dansk lå ud for Charlotte Amalie, ejet af ØK, og øen blev solgt til amerikanerne i 1944. God jagt.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Verner Bentsen

Her er beviset. Verner

[vedhæfting slettet af admin]

Lise Gorgone

Også i 1921-25 skulle man have et green card.( Opholds og arbejdstilladelse.) Det kan du søge efter.
Måske er der ØK ansættelseslister på udsendte til bl.a. Sct.Thoms.(Men det ved jeg ikke noget om) Men Water Island må alligevel haft en vis betydning, men var åbenbart stedet, hvor de ansatte arbejdede. Men som sagt, lå det udenfor Charlotte Amalie, så det kan være der, Anna Cathrine Gurli Sørensen blev konfirmeret.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Anne Mortensen

Har du denne:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2480460&backside=0&searchname=polit_adv&isbrowsing=&browsetype=
-----------------------

FT 1916
Svendborggade
opslag 18
viser han er Maskinmester i Øst Asiatisk Comp.
------------------------

FT 1921
Rudolph Berghsgade ulife nr.
opslag 43
viser han er Fabriksmester i Dansk Sojakagefarbik
--------------------------

Mener jeg forleden dag søgte på samme Erik Peter Sørensen - samme adr. og arbejdssted - var det dig der havde et indlæg hvor du svarede at det ikke var den rette person ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Rose Marie Spooner

Herved takker jeg så meget for de yderligere oplysninger. Det er så rart at få respons, når jeg selv er kørt surt i søgningen.
Jo det er mig der har søgt på familien i anden anledning og var også kommet videre, men manglede oplysning om, hvordan jeg kan søge på St. Thomas, De vestindiske øer. Jeg er ved at prøve med St. Croix om de har haft fælles registrering?
Men endnu en gang tak.
Med venlig hilsen
Rose Marie Spooner


Verner Bentsen

#7
Prøv om han findes i telefonbogen:

http://www.ptt-museum.dk/samlinger_bibliotek/bibliotek/digitale_boeger_registre/telefonboeger_fra_ktas/#1920

mvh Verner

Tilføjet: Jeg mener det er ham der findes i Rudolph Berghs gade 41 i 1921.

Rose Marie Spooner

Hej Anne!  Har været der, men fandt ham desværre ikke - men tak for interessen.

Hej Verner! Først vil jeg gratulere dig med den superfine $-seddel og takke for hjælpen med telefonbøgerne. han boede i Rudolph Berghsgade 41.

Med venlig hilsen
Rose Marie

Verner Bentsen

Hej Rose.
I telefonbogen 1930  http://wiki.ptt-museum.dk/telefonboeger/KTAS/KTAS_1930_fortegnelse/KTAS_1930_NAVN_soere-wors.pdf
spalte 1648 findes en maskinmester E.P. Sørensen, Arnager alle 6. Det kunne jo være Erik.
På AO mener jeg at Arnager allé skal findes under Kastrup (der er mange opslag). 1930 Landsogn, København, Kastrup
mvh Verner

Verner Bentsen


Korrektion. Erik findes i Sundby. 1930, Landsogn, København, Sundby, opslag 834. En søn er født i USA 1923.

mvh Verner

Verner Bentsen

#11
Preben Raagaard Sørensen konfirmeret i Tårnby.
AO, København, Tårnby 1932-1950 K opslag 39.
Født 20 maj 1923, Long Bay, St Thomas.

Døbt 25 jan 1925, Allehelgen sogn, Kbh
AO Allehelgen, København 1924-1931 F opslag 14.

mvh Verner

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Mortensen

Hej

Du svarer:

Hej Anne!  Har været der, men fandt ham desværre ikke - men tak for interessen.

Mener  man skal på Rigsarkivet og se disse oplysninger i det link jeg viste - har du været derinde ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen


http://da.wikipedia.org/wiki/Amagergade

Amagergade er en gade på Christianshavn i København. Gaden var en del af den oprindelige opførelse af den nye by Christianshavn, og husene er blandt de ældst bevarede i byen.

Den danske serie Huset på Christianshavn foregik i gaden, og det gamle skilt med Rottehullet hænger der endnu.

Den tidligere statsminister Anker Jørgensen er opvokset i denne gade og har kritiseret Huset på Christianshavn for at være for virkelighedsfjern.


Ses i FT 1930 under København
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Verner Bentsen

Anna Cathrine Gurli Sørensen konfirmeret okt 1928.
AO København, Nathanael 1924-1948 K opslag 183.
Adresse Arnager allé 6.

Verner

Anne Mortensen

Hej Verner

Har læst Arnager alle som Amager - Arnager Alle er i Tårnby sogn - og hvorfor bliver hun så konf. i Nathanael i Sundby  ???

Måske har hun gået i skole i Sundby ?


Arnager Alle
http://map.krak.dk/

OK Kraks link virker ikke - Arnager Alle ligger som sidevej til Tårnbyvej  lige over for Korsvejensskole
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Verner Bentsen

Hej Anne

Som jeg nævnte tidligere så findes Arnager allé i FT1930 under Sundby.

Verner

Anne Mortensen

Hej Verner


Jeg finder den ikke under Købehavn i 1930 - men nu vil jeg ikke "klokke" mere i det og går i seng  ;)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Verner Bentsen

Hej Anne

Også nævnt tidligere: 1930, Landsogn, København, Sundby, opslag 834

Anne Mortensen

Hej Verner

FT 1930
Landsogn
København
Sokkelund
Tårnby
opslag 834

Der finder jeg familien  ;)

Sundby er Københavns kommune.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Verner Bentsen

Hej Anne.

Selvfølgelig er det Tårnby. Jeg ved ikke hvad jeg tænkte på da jeg skrev Sundby; sorry.
Heldigvis var opslagsnummer korrekt.

mvh Verner

Rose Marie Spooner

Hej! Jeg takker meget for de indlæg, der er kommet siden den 1.11. Jeg har lige været rundt om hospitalet i nogle dage og derfor har jeg ikke svaret før nu.
Om nogle dage håber jeg at være frisk nok til at tage sagen op igen.
Med venlig hilsen
Rose Marie Spooner