Søger lidt om min morfar Poul Anton Johannes Madsen f.1881

Startet af Kurt Arne Empacher, 10 Nov 2014 - 11:17

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Poul Anton Johannes Madsen f.1881 Kb Skt.Matthæus 1881-1883 opsl 72-69-406  2.dec 1881 har prøvet at finde hans konfirmation ,forgæves han bliver erklæret som far til min mor.Han er musiker og artist og rejser meget rundt har boet i Dannebrogsgade 36 i 1919 og det sidste jeg har set er da han betaler konfirmationspenge til min mor i 1936 oehlenschlægersgade ?
Er der nogen der kan hjælpe

Mvh Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher


Kurt Arne Empacher

Hej Lene
Det gjorde han også,det vidste jeg godt,men tak

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

LØFTER LIGE DENNE TRÅD I HÅB OM AT DER ER KOMMET NYE TIL DER VED NOGET OM POUL ANTON
MVH KURT A
Hilsen
Kurt A Empacher

Else Skovbo Jensen

Hej
På Københavns stadsarkivs hjemmeside er der bl. a. registre til begravelseprotokoller og der er erindringer.
I en af disse erindringer er en " spillemand Madsen" nævnt.
http://www.kbharkiv.dk/kbharkiv/collections/erindringer/1328.pdf

Ved du, om han havde træben? Hvis ikke, kan det ikke være denne spillemand Madsen.

mvh
Else

Else Skovbo Jensen

http://www.dindorpkristensen.dk/aner/Aner/f1823.html

på denne side står, at din morfar døde i 1919 .  Der er da nok noget, der skal undersøges.

mvh
Else

Kurt Arne Empacher

Kære Else
Tak for dine indlæg, den første skal jeg lige kigge på jeg ved ikke spor om ham kun at han betalte børne og konfirmations penge til min Mor,og jeg ved ikke om han havde træben
Den anden besked omkrings hans død er forkert,det er mig der har sendt den til dem ,men de må have misforstået noget for Poul Anton betalte konfirmations penge til min Mor i 1936 så han kan ikke være død i 1919 ,jeg ved ikke hvor de har det fra
Så jeg søger han død,har været på udkig i Sverige og Tyskland ,da han rejste rundt de steder men har ikke fundet noget
Mvh Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Løfter lige denne tråd i håb om at der er kommet nye til ,der måske kender noget til denne mand
Hilsen
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Stina Kirkegaard Hansen

#8
Hvad med de børn, der nævnes på hans registerblade? Har du kunnet følge dem?
Venlig hilsen
Stina



Kurt Arne Empacher

Hej Stina
Tak for det du har fundet,A J Journalen havde jeg men ikke folketællingen fra 1940,og lige nu skal jeg ikke bruge de tandet du medsendte det er ikke rigtig nogen jeg skal bruge , nu skal jeg bare have fat i hvornån Poul Anton døde
Mvh Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg vidste godt, du havde AJ-journalen, men vedlagde den for at forklare, hvordan jeg havde fundet adressen i 1940. Du havde nemlig opgivet en forkert adresse fra denne journal - så det er altid rart med et link.  ;)

Venlig hilsen
Stina

Kurt Arne Empacher

Hej Stina
Havde jeg det ! det var gået forbi  mig uden at opdage det
Så tak for at du sendte den
Hilsen Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Igen
Med Stinas hjælp fandt jeg ham i 1940 i Absalonsgade ,jeg har kigget lidt i i kirkebøger i sogne tæt på men har ikke fundet hans død,hvor dør manden ??????
På forhånd tak
Hilsen
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Så løfter jeg lige denne tråd igen i håb om der er nye her der ved noget om Poul Anton

På forhånd tak

Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher