Halling familien i Præstø

Startet af Søren Halling, 12 Nov 2014 - 08:40

Forrige emne - Næste emne

Søren Halling

Jeg har sporet mine aner tilbage til Degnen Niels Nielsen Halling i Skibinge ved Præstø. Sporet tilbage i tiden ender her, og jeg er "gået fast" i slægtsforskningen. Måske er der noget i dette forum der har kigget på Halling familien fra Præstø? Niels Nielsen Halling var født i 1697 og døde i 1739 i Skibinge. Der er mange Halling' er i Præstø, og hvad der knytter dem hertil er også et spørgsmål? Vh Søren Halling

Lis B. Jensen

Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Michael Wadsholt

Der findes en bog af en Anders Petersen der hedder "Sjællands stifts degnehistorie".

Måske der kan findes noget. Jeg har selv fundet nogle af mine aner i Karlslunde og Hjembæk i den.

Lars Skovvang Larsen

Fra Sjællands Stifts Degnehistorie, side 194:
"Niels Nielsen Halling, f. 1697, Stud. Roskilde 1723, k. af Kommerceraad Joh. Nic. Vogt til Nysø 16/8 1726, død 14/4 1739; g. her 26/10 1727 Maren Christensdtr., Datter af Sr. C. Frandsen."

Det er der jo ikke meget indhold i.
Hans fødselsår sættes i degnehistorien kækt til 1697 - mon ikke det årstal er fremkommet ved at trække hans alder fra dødsåret (1739-42)?

Hvad angår tilnavnet Halling, så går jeg udfra at det navnet for en person fra Halland, så mon ikke familien kommer derfra?

Venlig hilsen
Lars
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Tine Susanne Olsen

 min mor er en  Halling  vores  slægt stammer fra Hallinggården i Torkildstrup på Falster. der er mange Hallingslægter  i dk.
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Sonja Worch

Som barn i Tommestrup på Stevns kom vi til Store Heddeinge og fik is og slik hos fru Halling i Kadara (det hed slikforretningen)

Venligst Sonja Worch
Sonja Worch
WORCH@POST11.TELE.dk

Louise G. Peitersen

Jeg fundet liige fundet at en Halling i familien for min tipoldemors søster gifter sig med en Halling i Sierslev (Sigerslev) i Stevns, Præstø

Jill Munnecke

hejsa
Ang. Halling navnet, så findes der to sogne i Jylland der hedder Halling, det kan lige så godt være et til navn derfra.
Når man Googler Niels Nielsen Halling kommer der noget frem i Jylland.
vh Jill