Hvorfor begik Peder Pedersen selvmord?

Startet af Erik Kilde, 18 Nov 2014 - 13:51

Forrige emne - Næste emne

Erik Kilde

Peder Pedersen blev født den 24. juni 1811 i Allested på Fyn.
Han blev gift i Hillerslev kirke den 27. november 1842 og boede centralt i 'familiehuset' i Sallinge, hvor han ernærede sig som daglejer.
Han var givetvis fattig og døde den 17. juni 1872, hvor han ifølge kirkebogen havde 'Hængt sig selv i Arresten i Spanget'.

Hvad mon han havde bedrevet, siden han skulle havne dér?

Kan nogen oplyse noget?

mvh Erik Kilde

Anne Messmann

Hej Erik,
Der må jo være en politirapport.
Spørg i Forum, hvor du finder den: Slægtsforskning - metode og teknik.
Eller skriv til Arkivaren på Rigsarkivet: http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/sporg_arkivaren

Mvh, Anne Messmann
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Erik Kilde

Tak, det må jeg prøve

mvh Erik Kilde

Claus Nissen

Hej Erik

Jeg har tidligere søgt information om en person der sad på Spanget i Brahetrolleborg

Jeg fandt ved hjælp af en hjælpsom person fra Landsarkivet i Odense ud af at søge i Daisy
på Muckadell birkedommer:

Der fandt jeg nedenstående som jeg studerede for at finde personen og den forbrydelse der gjorde at han sad spærret inde.

37802   Muckadell birkedommer: Ekstraretsprotokol for Brahetrolleborg birk (1833-1897) 32: 1833 - 1897
30566   Muckadell birkedommer: Strafferegister (1800-1919) 172: 1800 - 1885

Så se i Daisy under Muckadell Birkedommer og se om ikke der dukker nogle arkivalier op der kan forklare hvorfor din ane er anbragt på Spanget, så må du derefter ind på Landsarkivet og se arkivalierne, de er jo desværre ikke tilgængelige på nettet.

mvh

Claus