Kontakt: Danske Slægtsforskere                   Forum:

Spilleregler

Aktuelt Foreningen Forum Kilder Værktøjer Lokalforeninger Kontakt Andet
Hjælp Søg direkte i forum Søg i forum via Google Søg i gammelt forum Søg i gammelt forum via Google

Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: arkivalier til udlån  (Læst 1679 gange)
Tine Susanne Olsen [49]
Medlem

Beskeder: 1.124

Print enkelt indl�g
« Dato: 17 Okt 2010 - 08:59 »

hejsa
findes der en liste over de arkivalier som kan hjemtages til lokalarkiv eller bibliotek.
findes der en liste over hvilke lokalarkiver /biblioteker man kan hjemlåne arkivalier til? :Smiley Grin
Logget

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 100kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 250.kr om året 68 øre om dagen det billigt
Karen Graabæk Møller [219]
Medlem

Beskeder: 467

Print enkelt indl�g
« Svar #1 Dato: 17 Okt 2010 - 09:46 »

Hej Tine

Angående hvor du kan låne arkivalier til, se her: http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/praktiske_oplysninger_om_at_bruge_arkiverne/fjernlan_af_arkivalier_fra_statens_arkiver

En liste over hvilke arkivalier der kan lånes som fjernlån, tror jeg ikke eksisterer. Prøv at se om sa.dk kan hjælpe. Men hvis du søger i Daisy vil du få besked hvis ikke det kan lånes til fjernlån. I princippet vil jeg tro det meste kan, undtagen visse sjældenheder.

Med venlig hilsen
Karen G. Møller
Logget
Peter Bøjesen Jensen [103]
Medlem

Beskeder: 2.689

Print enkelt indl�g
« Svar #2 Dato: 17 Okt 2010 - 13:03 »

Så vidt jeg ved kan arkivalier, som bruges ofte, sjældent fjernlånes.
Logget

Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk
Tine Susanne Olsen [49]
Medlem

Print enkelt indl�g
« Svar #3 Dato: 17 Okt 2010 - 13:55 »

hejsa
tak for jeres svar må prøve at henvende mig til et arkiv og hører hvordan man evt. gør.
Logget

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 250.kr om året 68 øre om dagen det billigt
[1162]
Bruger

Beskeder: 91

Print enkelt indl�g
« Svar #4 Dato: 17 Okt 2010 - 14:00 »

Hej Tine.

Du kan tage udgangspunkt i Daisy: http://www.sa.dk/content/dk/daisy/daisy_forside 

Her kan du søge efter de arkivalier, du er interesseret i og samtidigt checke, om de pågældende arkivalier kan fjernlånes. Gøres ved at følge retningslinjerne på skærmbillederne.

M.v.h.  Pia.
Logget
Tine Susanne Olsen [49]
Medlem

Print enkelt indl�g
« Svar #5 Dato: 17 Okt 2010 - 16:45 »

hej Pia.
vi skal have besøg af michael dupont i vors forening så må jeg spørge ham ad  Shocked
Logget

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
Sider: [1]
  Udskriv  

Gå til: