2xKaren Nielsdatter

Startet af Inger Weisbjerg Jakobsen, 20 Nov 2014 - 12:01

Forrige emne - Næste emne

Inger Weisbjerg Jakobsen


Forvirringen breder sig. Hvis der har været 2 "Karen" må hende, der er født i 1802 være død!!, Men jeg kan ikke finde hende. Skal jeg give op????




Kære alle hjælpere. Jeg kan altså ikke finde hende. Hun er født I Øster Han, Haverslev den 9. oktober 1802. KB 1755-1809 opslag 94. Jeg følger hende i Haverslev FT til 1860. FT 1860 opslag 4. Så bliver hun væk. I 1870 er hun ikke hos de 3 ældste børn, og Frederikke kan jeg ikke følge efter hun har været i Løgstør. Jeg har talt med graveren i Haverslev. Hun ved ikke hvor gravstedprotokollerne er, og det gør de heller ikke i Viborg. Er der nogen, der har nogle "guldæg" jeg kan følge:)

Jeg prøver igen. Var der 2 Karen Nielsdøtre?? Hvad står der i KB Haverslev sogn Ø.Han Herred
1755-1809 opsl. 98- på højre side "Karen"




Den 3die Septbr Hiemmedøbt Huus
mand Niels Justesen og Hustr. Margre
the Laursdatter fra Havers. den Datter
fød samme dag og i Daaben kaldet Karen
Daaben confirmeret d. 6te Octbr og Barnet
frembaaren af Ingeborg LaursDatter de
øvrige Faddere var Laurs Justesen Chri
sten Siigs? Søn Anders og Zidsel Laursdatter
Konen blev introduceret samme dag.

Mange solskinshilsner fra Inger


Ole Dorch

Jeg tror ikke jeg helt forstår hvad du spørger om, men du skriver bl.a:
Var der 2 Karen Nielsdøtre?? Hvad står der i KB Haverslev sogn Ø.Han Herred
1755-1809 opsl. 98- på højre side "Karen"


I det angivne opslag (gl kb) ses slet ingen Karen Nielsdatter.
Derimod kan læses om en Karen Erichsdatter, at hun blev født d. 25 maj, hjemmedøbt d. 26 maj og dåbsfremstillet i kirken d. 30 juni -altsammen i 1805.
Hun var datter af gårdmand Erich B(r?)uun og hustru Maren Jørgensdatter.

mvh.
Ole Fabricius Dorch

Inger Weisbjerg Jakobsen

Hej Ole. Lidt længere nede på siden er der en Karen mere, og jeg mener hun har de samme forældre som Karen i opslag 94. Derfor tror jeg Karen fra opsl 94 må være død????
Tak for din hjælp.VH Inger

Ole Dorch

#3
Jo det er de samme forældre.

De begraver også en datter Karen i 1804 1 år gl (kb 1755-1809 opsl. 54 nr. 2).

mvh.
Ole Fabricius Dorch

Inger Weisbjerg Jakobsen

Tusind tak for det. Jeg har ikke kunnet"læse" dette opslag. Så mangler jeg bare at få Karen Nielsdatter til at dø engang efter 1860. Det kan jo være det lykkes. Mvh Inger