Apotekersv. gæstgiver Adam Frederik Alex Lassen bla. i Vejle, Kværndrup og Kbh.

Startet af Anelle Cosedis, 20 Nov 2014 - 21:49

Forrige emne - Næste emne

Gitte Johansen

Her i 1845


Randers, Djurs Sønder, Hyllested, Frydenberg, en Gaard, 1, FT-1845, B5647
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
J. L. W. Hansen   43   Gift      Proprietair til Haldkjer, forpagter af Frydenberg   Rolsø S Randers Amt
Jane Margrethe Mygind   37   Gift      hans Kone   Asmildkloster Viborg Amt
C. S. Wanvert Hansen   15   Ugift      deres Børn   Draaby S Randers Amt
Frederikke H. Hansen   13   Ugift      deres Børn   Draaby S Randers Amt
C. Ludvig Hansen   12   Ugift      deres Børn   Draaby S Randers Amt
Dorthe C. Hansen   8   Ugift      deres Børn   Draaby S Randers Amt
Jacobine Marg. Hansen   6   Ugift      deres Børn   Draaby S Randers Amt
Julie P. K. R. Larsen   19   Ugift      Lærerinde   Ebeltoft
Niels Christian Lund   31   Ugift      Huuslærer   Grenaae
Jacob Chr. Møller   25   Ugift      Awlsforwalter   Frydenberg
Hansine S. N. D. Kolding   26   Ugift      Huusholderske   Ebeltoft
Rasmus Jensen   28   Ugift      Awlskarl   Thiirstrup S Randers Amt
Peder Sørensen   27   Gift      Arbeidskarle   Stubbe Randers Amt
Christopher Jensen   23   Ugift      Arbeidskarle   Draaby S Randers Amt
Jens Poulsen   28   Ugift      Arbeidskarle   her i Sognet
Niels Stigsen   22   Ugift      Staldkarl   Rosmus S Randers Amt
Niels Sørensen   32   Gift      Schæfer   Weilby S Randers Amt
Ole Nicolaisen   62   Gift      Røgter   Fuglslev S Randers Amt
Rasmus Chr. Jeppesen   21   Ugift      Gartner   her i Sognet
John Nielsen   39   Gift      Tærskere   Saldrup S Randers Amt [Lyngby Sogn]
Hans Adolph Faber   20   Ugift      Tærskere   Rosmus S Randers Amt
Inger Jensdatter   29   Ugift      Stuepige   Rosmus S Randers Amt
Birgitte Rasmusdatter   23   Ugift      Kokkepige   Rosmus S Randers Amt
Ane Marie Pedersdatter   26   Ugift      Bryggerpige   Fuglslev S Randers Amt
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Randers, Mols, Ebeltoft Købstad, Adelgadens østre side, No. 28, , FT-1840, C8213
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Steenstrup   69   Gift      Præst   
Laurine Holbech   47   Gift      hans Kone   
Eline Lassen   19   Ugift      har fortidig Ophold   
Lise Vendelboe   15   Ugift      Huusjomfru   
Marie Troelsen   20   Ugift      Tjenestefolk   
Mariane Nielssen   23   Ugift      Tjenestefolk   
Rasmus Christensen   51   Gift      Tjenestefolk   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anelle Cosedis

Hej,

den Valdemar som skulle være deres "syge" søn, er måske slet ikke syg, som jeg troede.
Eller måske ikke så syg, som jeg gik ud fra. :-\

Jeg har set, at engelstedjonasen.net har skrevet, at Valdemar var gartner på Ebberødgård.

Så nu har jeg da et pejlemærke, hvad angår Lydia og hendes børn.  ;D ;D ;D

De bedste hilsner
Anelle

Anelle Cosedis

Hej Gitte,

de børn bliver godt nok spredt ud over landet.  :D Tusind tak for din rigtig gode hjælp. Jeg kan slet ikke nå at følge med.

De bedste hilsner
Anelle

Gitte Johansen

Måske

Vejle, Nørvang, Vejle Købstad, Søndergade, No. 102, , FT-1840, C7348
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Inger Bjerring   49   Enke         
Christiane Viuf   32   Enke      Lærerinde, Logerende   
Karen Hoghspal   17   Ugift      Mad. Godts Pleiedøttre   
Charlotte Maalme   16   Ugift      Mad. Godts Pleiedøttre   
Julie Lassen   14   Ugift      Mad. Godts Pleiedøttre   
Kirstine Jensdatter   22   Ugift      Tjenestepige   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Og måske.


Aarhus, Hasle, Aarhus Købstad, WESTERGADE, AARHUS KØBSTAD, 624, FT-1840, A4182
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
JULIUS FRANDSEN   40   gift      KIØBMAND   
MAREN FØDT HANSEN   31   gift      HANS KONE   
HANS FRANDSEN   9   ugift      DERES BARN   
LAURITZ FRANDSEN   7   ugift      DERES BARN   
ANTHON FRANDSEN   6   ugift      DERES BARN   
ANE FRANDSEN   4   ugift      DERES BARN   
RASMUS FRANDSEN   2   ugift      DERES BARN   
RASMUS LASSEN   18   ugift      LÆRLING   
JENS ANDERSEN   35   ugift      TIENESTEKARL   
METTE SØRENSDATTER   35   ugift      TIENESTEPIGE   
SOPHIA ANDERSEN   19   ugift      TIENESTEPIGE   
METTE NIELSDATTER   25   gift      SKAL BORT OM KORT TIID   
KIRSTINE NIELSDATTER   17   ugift      GAAR I SKRÆDERSKOLE   
ANDREAS CARLSEN   24   ugift      DRAGON   
PETER MØLLER   27   ugift      DRAGON   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Jeg kan heller ikke selv finde ud af, hvad du egentlig har, men du får denne alligevel.

http://www.folketimidten.dk

Sogn: Århus Domsogn     Herred: Hasle    Amt: Århus
Brudgom: Hans Peter  Ingerslev    Opholdssted: Århus
Brud: Georgine Severine  Lassen    Opholdssted: Århus
Vielsesdato: 14. Maj 1869
Kirkebogens vielsesdata:
Brudgom: Ungkarl, Lærer ved Friskolen, Hans Peter Ingerslev, f. 11-2-36 paa Katholm, [vacc. ..], 33 Aar
Brud: Frøken Georgine Severine Lassen, f. 8-6-38 i Vejle, [vacc. ..], i Huset hos sin Svoger, Raadmand Liisberg, Mejlgade, 30 Aar
Forlovere: H.H. Liisberg og Fuldmægtig N. Jensen
Trolovelsesdag:
Vielsesdag: 14. Maj 1869
Arkiv: C 358-15    Folie: 388
Noter:

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anelle Cosedis

Det er rigtig god hjælp, Gitte.

Indtil videre har jeg kun fået Lydia gift. I weekenden vil jeg lave opslagene på hendes børn.

Og hver gang du kommer med en ægtefælle til en af de andre, putter jeg dem lige ind på anetavlen.

For jeg kan slet ikke nå alle de opslag på en gang.

Jeg er virkelig meget glad for al din hjælp.

Den Rasmus Lassen, du lige kom med kan jo også være et bud, men ham jeg fandt på Regensen var  22 år og født i Ebeltoft (som "min"). Men han kan da også have været i lære som købmand i Århus.  ???

Jeg tror til gengæld, at Julie kan være en af Mad. Godt's plejedøtre, da hun jo også bliver lærerinde.

De bedste hilsner
Anelle


Gitte Johansen

Jeg er også sikker på Regensen, men han kunne jo have prøvet købmandsfaget først.

Men nu får du fred lidt for mig, så du kan samle dine ting, så kan vi tage det op efterfølgende.

Selvfølgelig lader vi høre fra os, hvis vi finder ham født i 1788.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anelle Cosedis

Tusind tak for al hjælpen, Gitte.

Jeg sidder og roder med Emma. Hun havde det ikke nemt, da hendes første mand døde efter 1845 og før 1850. Sammen havde de en lille dreng, Niels Alexander, der må være død før 1845.

De får så en ny dreng (2 år i 1850) Peter Jensen.

Emma bliver så gift med købmand Hans B. Liisberg og hun dør selv 22. okt. 1852 i Århus Domsogn opsl. 382 ny.

Det er helt sørgeligt. :-\

Sov rigtig godt, Gitte. Jeg har lovet mig selv at gå i seng omkring midnat, men nu får vi se.

Endnu en gang tak.

De bedste hilsner
Anelle

Gitte Johansen

#40
God morgen Anelle

Kom i tanke om i nat, at jeg ikke havde være herinde.

Der er da Rasmus.



http://www.sejrssedler.dk

+Rasmus Lassen+Lassen+Rasmus1855-01-17
Aarhus Stiftstidende
Fraværende Slægtninger og Venner bringes herved det Sørge-Budskab, at vor kjære Broder og Svoger, Student Rasmus Lassen, efter flere Aars tiltagende Svaghed, afgik ved Døden Løverdagen den 13. jan. Aarhuus, den 15. Jan. 1855 Julie Liisberg f. Lassen H. Liisberg
Permanent link

+H. Liisberg+Købmand+Liisberg1850-07-05
Aarhus Stiftstidende
Copulerede i Karlebo Kirke i Sjælland den 2. Juli: Hr. Kbmd Hans Liisberg og Enkemadame Emma Jensen, f. Lassen, begge af Aarhuus

+H. Liisberg+Liisberg1852-09-08
Aarhus Stiftstidende
At vor kjære lille Datter, Anna Eleonora, i Fredags den 3. Septbr. bortkaldtes af Gud, meddeles herved fraværende Slægt og Venner af hendes sørgende Forældre Emma Liisberg H. Liisberg f. Lassen
Permanent link

+H. Liisberg+Liisberg1852-10-28
Aarhus Stiftstidende
Fraværende Slægtninge og Venner bringer jeg herved, det Sorgens Budskab, at min elskede Kone, Emma, Anna, Karen, Eleonora, f. Lassen, ikke er me- re. Fredagen den 23. Octbr. blev hun bortkaldt af Gud, ikkun 35 1/2 Aar gl., 14 Dage efter at hun havde givet en Datter Livet. Alle, som kjendte hende, elskede hende, og ville, med mig og hendes efterladte Børn, sørge over hendes, ak! alt for tidlige Bortgang H. Liisberg


+H. Liisberg+Liisberg1852-11-05
Aarhus Stiftstidende
Til Hr. Kjøbmand H. Liisberg i Oct. 1852 Toner ingen Harpe ved din Emmas Grav? Tie alle Stemmer af en navnløs Kummer? Ak! Naar Herren tager, hvad han engang gav, Mennesket saa tidt i dybe Sorg forstummer. Hun var Dig, min Ven! saa dyrebar og kjær; Hendes ædle Sind blev skattet høit af Mange. Sandru Vidne om den Hedengangnes Værd er jo Taarerne, som randt ved Sørgesange. Sorten Muld bedækker nu Dit Hjertes Lyst; Barske Vinde hvirvle Krandsene paa Grave. Hvo kan tolke Sorgen i dit ømme Bryst? Naar Du eensom vandrer i de Dødes Have. Kraftig rører sig i gudhengivent Sind trøstfuld Christentro, som Haabet vækker at hun gik til Herrens Himmelglæde ind, til en salig Fryd, som over Graven rækker. - Der engang Du skal Din kjære Emma favne, som Du paa Din tunge Vandring her vil savne. 13
Permanent link
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

+Brændevinshandler+Jens Peter Birch Jensen+Købmand+Ølbrygger+Peter+Jensen+Birch1907-01-01
Lassen: Stamtavle over Fam. Lassen 1907, s. 5
F. 8.4.1906, d. 1848. Forældre: Brændeviinsbr. Niels Jensen i Kalundborg og Johanne Magdalene Birch. Gift 15.1.1836 med Emma Anne Karen Eleonora Lassen, f. 9.2.1817, d. 22.10.1852. Børnene anført. Hun gift 2. Gang 2.7.1850 med Raadmand H.H.L.B. Liisberg (se der)
Permanent link

+Jens Peter Birch Jensen+Købmand+Peter+Jensen+Birch1940-01-01
Antoniewitz: Slægten Hilskov, 1940, S. 24
F. 8.4.1806 død 1848. Gift med Emma Karen Eleonora Lassen (Datter af Apoteker i Ebeltoft senere Gæstgiver i Vejle Adam Alexander Frederik L. og Eleonora Sophie Gottschalck) F. 9.2.1817 død 23.10.1852. Hun gift 2. Gang med Raadmand Hans Henrik Lauritz Liisberg - se der.
Permanent link

+Jens Peter Birch Jensen+Købmand+Peter+Jensen+Birch+Risskov1943-01-01
J. Nimb Lassen: Stamt. over Fam. L., 1943, S. 7
F. 8.4.1806, død 1848. Købmand, Ølbrygger og Brændevinsbrænder i Aarhus. Søn af Brændevinsbr. Niels Jensen af Kallundborg og Johanne Magdalene Birch. Gift 15.1.1836 med Emma Anne Karen Eleonora Lassen, f. 9.2.1817, død 22.10.1852. Hun gift 2. Gang med Hans Henrik Laurits Bering Liisberg d. 2.7.1850, født 31.8.1815, død 29.10.1883. Kbmd., senere Spritfabrikant, Raadmand i Aarhus. Han gift 2. Gang 17.11.1854 med Søsteren Julie Henriette Rosalie Lassen, f. 10.6.1826, død 11.10.1908 i Risskov.
Permanent link
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anelle Cosedis

Hej Gitte,

jeg har desværre ikke så meget tid førend en gang i aften.

Jeg mente også, at have set hos andre, at Rasmus Lassen døde ret ung. Så det var heldigt, at du kom i tanker om Sejr's Sedler. Dem har jeg aldrig kigget på.

Og ganske rigtigt døde Emma's mand købmand - ølbrygger Jens Peter Birch Jensen før anden søn's dåb 29. aug. 1848 i Århus Domsogn opsl. 67 ny. Drengen kom til at hedde Jens Peter Frederik Jensen.
Men begravelsen af købmanden kan jeg ikke finde. :P

Emma gifter sig så 2. jul. 1850 i Århus Dom. med Hans Laurits Henrik Bering Liisberg. Opsl. 357 ny.

Børn:

Anna Eleonora Liisberg f. 30. jan. 1851 opsl. 223 ny s.s. død 3. sep. 1852 opsl. 381 ny.

Emma Anna Eleonore Liisberg f. 8. okt. 1852 opsl. 140 ny. Fra andre: død i Polen 12. okt. 1935.

Købmandskonen Emma dør så kort tid efter anden datters fødsel 22. okt. 1852 opsl. 382 Århus Dom.

Herefter gifter Hans Laurits H. B. Liisberg sig med Emma's lillesøster, Julie Henriette Rosalie Lassen 17. nov. 1854, men her kan jeg desværre ikke finde opslaget. :-[

På FS er nævnt otte børn efter parret, men dem er jeg endnu ikke kommet til.

I aften kigger jeg nærmere på alle dine fine informationer. Tusind, tusind tak, Gitte.

De bedste hilsner
Anelle






Henrik Brandt

Hej Anelle,

Jeg har lige været en tur på mit lokale bibliotek og kom i tanker om, at de har bogen "Dansk Farmaceutisk Stat 1973" stående, her omtales alle apotekerne. Så jeg kiggede efter, om der stod noget interessant.

s. 460, Kandidater 1809
Lassen, Adam Alexander Frederik
Født 12.8.1787 Fyn
Til farmacien, lærested: 1803 Kbh. Vaisenhus
Karakter til kandidateksamen: (laud*)
Død 1875
Ap. i Ebeltoft 1815-30, Gæstgiver i Vejle 1832-39. Død i Kbh.

Han kommer til København senest 1803. Men fødested Fyn, det bliver vi ikke meget klogere af! Men fødeåret 1787 er interessant, synes jeg. Står det ikke også et andet sted? Måske er han virkelig født året før forældrenes bryllup, hans mor kan have været på "diskret ophold" i et eller andet landsogn...

Anelle Cosedis

Hej Henrik,

det var sødt af dig at kigge efter. Tak skal du have.

Jeg mener også at have set 1787 et sted, men erindrer dog ikke hvor.

Kurt Eriksen var inde på, at han måske var født i Odense. Så det med Fyn kan jo sagtens passe. Et diskret ophold lyder også meget sandsynligt.

Adam har så været en tur omkring Kbh., inden han tog tilbage til Jylland.

Hvor mon sgnpr. Rasmus Lassen var, inden han kom til Kværndrup i 1788? ???

De bedste hilsner
Anelle

Henrik Brandt

#45
Citat fra: Anelle Cosedis [30372] Dato 22 Nov 2014 - 14:06
Hvor mon sgnpr. Rasmus Lassen var, inden han kom til Kværndrup i 1788? ???

Rasmus Lassen blev cand.theol. i 1781 men fik først embedet i Kværndrup i 1788 (http://home.online.no/~rrostru/Wiberg/702-Kverndrup.htm)

Men noget må han jo have levet af i de 7 år. Jeg tror, det var meget almindeligt at studenter levede af at undervise. Dette kan være ham:

København, København (Staden), Øster Kvarter, , Størrestræde 383, 1, FT-1787, C1091
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christine Tingberg   52   Enke(mand)   Huusmoder   Thee og Porcelains Handler   
Nicoline Birgithe Kirstine Tingberg   21   Ugift   Hendes Barn      
Mechtkilde Dorothea Tingberg   18   Ugift   Hendes Barn      
Niels Tingberg   14   Ugift   Hendes Barn   Skole Disipel   
Dorothea Cathrine From   48   Ugift   Hendes Søster      
Anne Marie Giemsøe   18   Ugift   Tieneste Pige      
Johan Henrich Dories   26   Ugift   Logerer   Student   
Rasmus Lassen   30   Ugift   Logerer   Student

Men han kan jo også have været huslærer på Fyn en overgang og der truffet jomfru Karen  ;)

Her er forresten hans kommende brud samme år, hos en søster i Nørre Broby:

Svendborg, Sallinge, Nørre Broby, Nørrebrobye, , , FT-1787, A1810
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Magrethe Kirstine Melbye   41   Enke   Madmoder   Provste og Præste - enke efter Johannes Mule sognepræst for Nørrebroby menighed og provst over Salling herred   
Kirstine Brigitte Mule   15   Ugift   Barn af hans 3die og hendes første ægteskab      
Birgitta Albertine Mule   14   Ugift   Barn af hans 3die og hendes første ægteskab      
Johanne Margrethe Mule   9   Ugift   Barn af hans 3die og hendes første ægteskab      
Karen Landorph Mule   8   Ugift   Barn af hans 3die og hendes første ægteskab      
Clausine Dorathea Mule   3   Ugift   Barn af hans 3die og hendes første ægteskab      
Friderike Katharine Melbye   37   Ugift   Madmoderens søstere      
Karen Landorph Melbye   25   Ugift   Madmoderens søstere      
Niels Knub   45   Ugift   Informator og attestatus      
Hans Hansen   27   Ugift   Tienestefolk      
Niels Andersen   21   Ugift   Tienestefolk      
Jacob Jørgensen   17   Ugift   Tienestefolk      
Maren Jørgensdatter   26   Ugift   Tienestefolk      
Mette Jespersdatter   29   Ugift   Tienestefolk      
Maren Christensdatter   23   Ugift   Tienestefolk

Anelle Cosedis

Hej,

så er jeg klar på min pind og fik lige fundet Rasmus' død 13. jan. 1855 i Århus Dom. ny, opsl. 361.

Det var en god hjælp, Gitte.

Jeg kiler på med Julie Lassen og Hans Liisbergs børn.

De venligste hilsner
Anelle

Gitte Johansen

Jeg håber, du har givet dig tid til at læse dette smukke digt.

Jeg har gemt det.


Toner ingen Harpe ved din Emmas Grav?
Tie alle Stemmer af en navnløs Kummer?
Ak! Naar Herren tager, hvad han engang gav,
Mennesket saa tidt i dybe Sorg forstummer.
Hun var Dig, min Ven! saa dyrebar og kjær;
Hendes ædle Sind blev skattet høit af Mange.
Sandru Vidne om den Hedengangnes Værd er jo Taarerne,
som randt ved Sørgesange.
Sorten Muld bedækker nu Dit Hjertes Lyst;
Barske Vinde hvirvle Krandsene paa Grave.
Hvo kan tolke Sorgen i dit ømme Bryst?
Naar Du eensom vandrer i de Dødes Have.
Kraftig rører sig i gudhengivent Sind trøstfuld Christentro,
som Haabet vækker at hun gik til Herrens Himmelglæde ind,
til en salig Fryd, som over Graven rækker. -
Der engang Du skal Din kjære Emma favne,
som Du paa Din tunge Vandring her vil savne.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anelle Cosedis

Hej Gitte,

hvem har dog forfattet det? Er det Hans, der har fået digtet, da hans Emma døde?

Man kommer jo helt til at tude, ligesom dengang du fandt den 12-årige Jacob Adrian's sørgedigt over moderen.  :'( :'( :'(

Jeg indrømmer, at jeg har haft meget travlt i dag, men nu fandt jeg nemt Hans' og Julies børn. Så må jeg lede videre efter deres vielser, begravelser en anden gang.

Så nu gælder det Valdemar Engelsted's og Lydia Lassen's børn, men der har engelstedjonasen.net lidt jeg kan benytte mig af.  ;D

Jeg vil også gemme det smukke digt, når jeg får sikkerhed for, hvem det er stilet til. Uhuh.

De bedste hilsner
Anelle

Gitte Johansen

Det er stilet til Liisberg. Du kan se det længere oppe ved Sejrs Sedler.

Jeg skulle også læse det højt for min mand, og da blev jeg nemlig også rørt.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anelle Cosedis

Hej Gitte,

ja, jeg går jo tilbage på tråden for at få det hele med, så derfor havde jeg endnu ikke set digtet.

Jeg ville læse Jacob's digt op for min far, men jeg gik helt i stå, og måtte bede ham om selv at læse det.

Tusind tak for det. Det skal gemmes. :'(

Nu vil jeg prøve at finde de fem børn, som engelsted.jonasen.net nævner.

De bedste hilsner
Anelle


Anelle Cosedis

Hej,
så fik Valdemar Engelsted og Lydia Lassen fem børn døbt.

Der er altså et eller andet i vejen med nr. fire, Valdemar Julius Engelsted født 28. feb. 1854 i Karlebo, Frederiksborg amt opsl 71.

Da jeg ikke ved, hvordan jeg kopierer et link og vedhæfter her, kan jeg blot fortælle, at googler man ham og scroller ned til Mennersker fundet i kirkebogen, begravet uden sten på... og igen scroller ned til 1901 findes han her.

Jeg vil nu prøve at finde ud af noget om Eline Lassen. Det kan være at hun figurerer i nogle af de FT, du har givet mig, Gitte  ;D

De venligste hilsner
Anelle



Anelle Cosedis

Hej,

i min fortvivlelse over de manglende kirkebøger i aften skelede jeg til engelstedjonasen.net igen.
Jeg ville jo prøve, at finde efterkommere af sgnpr. Alexander Frederik Lassen i aften.

Når man nærmer sig nutiden, dukker de særeste navne op. Og nogle er endda født senere end jeg selv.

Ikke nogen sød, lille Maren Hansdatter gift med tjenestekarl Peder Jensen.

Næh, intet mindre end friherre Lothar Albert Hans Hilmar Ludwig Georg Clamor von Busche Str. (Tror der er en fejl i programmet eller der ikke er plads). :D :D :D

Hvad med Ebba Margarete Cicile Estrid Louise Thyra Gertraude von Busche.  :D

Eller Carl-Johan Frederik-Frantz Hugo Mogens lensgreve Bernstorff. En Raben-Lewetzau og en Danneskjold-Samsøe er det også blevet til.

Det var ihvertfald ikke lige sådan noget, jeg havde forestillet mig. Jeg tror, at Maren og Peder havde passet bedre til mig. Ikke at forklejne de "fine". De har jo nok deres anetavler i orden. Og mon de ved, at de stammer fra postmester Andreas Melbye i Odense.

Jeg vil ikke kigge mere på det i aften.

De bedste hilsner
Anelle