Leder efter Christina Jensen fra 1800-tallet

Startet af Andrew Reed, 21 Nov 2014 - 09:34

Forrige emne - Næste emne

Andrew Reed

Jeg leder efter Christina Jensen der tog til Nebraska i 1800-tallet og kom formentlig fra Syddanmark. Christina giftede sig med en skotsk mand med efternavn McCullough. Christina havde en bror, som hed Christian, har jeg hørt, men ellers har jeg ingen brugbare tråd jeg kan trække på for at kunne finde mere oplysning om Christina og hvor hun stammer fra.

Flemming Willum Petersen

Det er meget sparsomme oplysninger at gå efter.

- Jensen er pt. det mest almindelige efternavn i Danmark
- Årstal; taler vi 1830 eller 1890?
- Syddanmark er ikke et egentlig geografisk begreb, ved du om det er Sønderjylland, Lolland eller Fyn?
- Hvor i Nebraska slog hun sig ned? Har du et bynavn?

Hvad har du selv gjort for at finde oplysninger? Har du søgt på Ellis Island? Ancestry.com?
Amerikanske Folketællinger (Census)?

Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Poul Petersen

Hej Andrew

Her fra Family Search:

Christina Jensen
Nebraska, Marriages, 1855-1995

birth:1856, Denmark

marriage: 27 november 1879, , Phelps, Nebraska

spouse: David A. Mcculloch

Vh Poul Petersen

Poul Petersen

Hej Andrew

Googlede David A. Mcculloch, og der er foto, beskrivelse, samt at han blev gift med Christina Jensen.

http://www.usgennet.org/usa/ne/topic/resources/OLLibrary/Legislature/1903/pages/nelg0124.htm

Vh Poul Petersen

Poul Petersen

Hej Andrew

Her fra My Heritage

Christina Mcculloch f. Jensen den 20. april 1856, men desværre ingen fødested eller forældre.

http://www.myheritage.dk/research/collection-1/myheritage-family-slaegtstraeer?s=208293461&itemId=62544871-2-7&action=showRecord

Jeg kan se at en af døtrene bliver gift Reed, det er måske familie?

Vh Poul Petersen

Andrew Reed

Hej Poul,

Det var netop det jeg var ude efter. Så du må have tusind tak for din hjælp. Og det var jo generation efter at mit efternavn kom ind i billedet. Vi kender ikke så meget til den del ud over at de var fra England men mere til den skotsk/dansk side.

Mvh,
Andrew