Kender nogen til Christiane Andersen og datteren Mette Katrine, Hvidbjerg?

Startet af Birthe Vendelbo, 21 Nov 2014 - 19:30

Forrige emne - Næste emne

Birthe Vendelbo

Jeg efterlyser om der er oplysninger om Christiane Andersen f. 14.8.1866 i Hvidbjerg S, Hindborg H, Viborg A, død 3.8.1947, begravet i Viborg, datter af Peder Andersen Vendelbo..

og hendes datter Mette Katrine Andersen,  f. 31.5.1902 samme sted, død 3.5.1975, begravet i Viborg...

Har lagt et billede i ukendte billeder på DIS af Christiane og 3 søstre for at få verificeret hvem der er hvem.

venligst

Birthe





Vivi Winther

Hej lidt her

FT 1880 Hvidbjerg

        306   Peder Andersen   Mand   39   1841   Gift   Huusfader og Arbeidsmand i Agergruget, nyder      Fattigunderstøttelse
   307   Mette Kjerstine Pedersen   Kvinde   45   1835   Gift   Hans Hustru, nyder Fattigunderstøttelse
   308   Christiane Andersen   Kvinde   13   1867   Ugift   Deres børn, nyder Fattigunderstøttelse
   309   Ane Marie Andersen   Kvinde   8   1872   Ugift   Deres børn, nyder Fattigunderstøttelse
   310   Ane Margrethe Andersen   Kvinde   4   1876   Ugift   Deres børn, nyder Fattigunderstøttelse
   311   Laurine Andersen   Kvinde   0   1880   Ugift   Deres børn


FT år
1880
Navn
Christiane Andersen
Køn   Kvinde
Alder   13
   
Amt   Viborg
Herred   Hindborg
Sogn   Hvidbjerg
Stednavn   Hvidbjerg Bye

Fødselsdato   1867
Fødested   Hvidbjerg Sogn, Viborg Amt

Stilling i husstanden   Deres børn, nyder Fattigunderstøttelse
Erhverv   
Civilstand   Ugift

således har du navne på hendes søskende  :)

http://www.danishfamilysearch.dk/search

der er billeder af gravstedet på  http://www.dk-gravsten.dk/kirkeg/kg_foto.php søg på (Mette Andersen)

Jeg kan ikke finde Kristiane`s død i Kirkebøgerne ??

Hilsen
Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Birthe Vendelbo

Hej Vivi

Mange tak for din store hjælp.

Jeg kan heller ikke finde Christianes død nogle steder.

Jeg har også ledt i Frederiks, da jeg ved at Mette boede der sidst i 1960erne. Kan være jeg må en tur
på Borgerservice for at få flere oplysninger om hende.

Jeg har skrevet til Viborg kirkegårdskontor for at få kontakt med "ejerne" af gravstedet,
så jeg håber det giver resultat.

Mette havde også nogle søskende, måske nogen kender til dem:

Peder Vendelbo Andersen f. 25.9.1889 i Hvidbjerg

Lavst Mikkelsen Andersen f. 16.11.1891  i Hvidbjerg

Mikkoline Anine Andersen f. 1.9.1894, i Store Sct. Mikkelsgade 9, Viborg, Sortbrødre Sogn.

Venlig hilsen

Birthe



Birthe Vendelbo

Ved FT 1930 bor Kristiane og Mette i Mogensgade 63 i Viborg, sammen med Mettes lille datter, født 23.2.1930.

Venlig hilsen

Birthe
 

Birthe Vendelbo

Måske kender nogen til familien, idet jeg har yderligere oplysninger om Mettes søskende:

Peder Vendelbo Andersen, bor i Ll. Rådhusgade, Sønderborg ved ft. 5.11.1925.

Lavst Mikkelsen Andersen bor i St. Sct. Mikkelsgade 3, Viborg ved ft. 1.2.921, sammen med sin kone Karen Kristine Hansen og 4 børn. Laus, Metha, Anna Margrethe og Ebba Olivia.

Mikkoline Anine Andersen bliver gift med slagteriarbejder Johan Rasmussen i Viborg Domkirke den
31.12. 1918. De bor Spidstoften 42, Viborg ved ft. 5.11.1930 sammen med 2 børn.

Venligst

Birthe Vendelbo