Kirkebog/Skov Hadstrup By/efterlysning i 2009

Startet af Kirsten Christiansen, 22 Nov 2014 - 00:34

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Christiansen

Helt tilfældigt har jeg lige set en side fra DIS i 2009. Indlægget var skrevet af Kim Schjeltved, der spurgte til nedenstående. Desværre så jeg ikke indlægget den gang, så nu er mit spørgsmål, om nogen her har kendskab til den mand. Jeg spørger fordi, at de omtalte personer i indlægget er/var min farfars, farmor og farfar, så hvis Kim Schjeltved er i familie med dem, vil jeg jo gerne kontaktes.
Han spørger til Jens Peter Andersen, han er lillebror til Christen Andersen, der er min tipoldefar.
Jeg har lavet slægtforskning i mange år, men da min farfar Jens Andreas Andersen forsvandt fra hjemmet i Ågerup By, Vigersted Sogn mellem 1906 og 1911, så ved vi i familien ikke så meget om den gren af familien. Min far og hans to søskende var ganske små og der fandtes ikke fotografiapparat i hjemmet - så måske hvis nu :) Måske er der andre, der har kendskab til nedenstående familie, Anders Hansens kone er døbt Augusta Christine Jørgensdatter

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen
Kirsten Christiansen

Indlægget fra 2009!
"Jeg er i tvivl om hvem forældrene er til personen
Jens Peter Andersen som er listet som no 2 på siden.

Det drejer sig om Kirkebogen fra Særløse sogn, Roskilde amt
år 1827-1854 (1853) opslag 48.

Jeg gætter mit til Arbejdsmand Anders Hansen
og Hustru ?. Christine Jørgensen 29 år Skov Hadstrup.
Men er ikke sikker. "

Mogens Pagh

Hej Kirsten.

Jeg har i medlemslisten konstateret, at pgl. ikke er medlem af DIS-Danmark.

Hvis du stadig kan finde frem til det nævnte indlæg, kan du prøve at trykke
på kuvert-tegnet under hans navn for at sende ham en mail.

Du kan også prøve at søge ham på Google. Med det specielle efternavn skulle
der være en rimelig chance for at finde ham.
Venlig hilsen
Mogens Pagh
Moderator

Kirsten Christiansen

Hej Mogens
Mange tak for dit svar.
Har prøvet den mail der er på det gamle indlæg, det virkede umiddelbart ikke, fik den tilbage.
Har lige kigget på Google og der er et par stykker med det navn, så prøver at skrive til dem begge, måske er jeg heldig. Det er første gang i de mange år, at der har været noget, der har passet på familien

Mange tak for hjælpen
Kirsten