leder efter min farmors ukendte far

Startet af Erik Skaarup, 22 Nov 2014 - 18:10

Forrige emne - Næste emne

Erik Skaarup

Min farmor 24.4.1922Kamma ft. Pedersen senere Skaarup født på Sankt Johannes i Århus (gift Jensen med ft. 5.12.1916 Knud Erik Jensen født Sørensen)Ebeltoft , var i pleje (fosterfamilie) til hun var 7 år hvorefter hennes mor 7.9.1902 Laura Louise ft. Pedersen og sin ny mand Niels Carl Severin Skaarup ft. 28.7.1907 henter hende med hjem. Laura Louise hadde nemlig haft en affære med en sønn af en automobilforhandler i Randers som senere udvandret til Argentinien. Siden der er så mange superdyktige her inde, så er der måske et håb om tips til hvordan jeg kan gribe situasjonen best an.

Håber på en ledetråd til et familie mysterium :)

Mvh Erik Skaarup, Norge.

Thestrup-Bjørn

Hej Erik

I Skt. Johannes kirkebog, Aarhus (1922) ses, at Kamma er født på adressen Dytmærsken 8, Randers - ikke i Aarhus (er dog døbt på Fødselsanstalten).


Meget mystisk,
for i Skt. Mortens kirkebog, Randers (ao-opslag 176) ses, at hun er født på Fødselsanstalten, Skt. Johannes sogn, Aarhus
- og her er moderens senere mand ikke nævnt.


Og hvor finder man egentlig fadderne?



Dette gav desværre ikke noget som helst om Emmas biologiske far - med mindre det altså var moderens senere mand!

---------------------------------


Har moderen søgt børnepenge (før hun blev gift)?


Er der en faderskabssag?
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Gitte Johansen

Fadderne er ansatte på Fødselsstiftelsen, 165-22.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Når man går ind på mandkøn, nr. 165 i 1922, står vidnerne nævnt:

Eleverne: Marie Jessen og Kirsten Madsen, så det hjælper ikke meget.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Har du slet ingen ide om, hvad faderen hedder?

Jeg kender kun et stort automobilfirma i Randers på det tidspunkt, men det kunne jo være godt, hvis du havde en lille anelse om navn.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Erik Skaarup

Desverre ingen anelse om navn, men håber på at ikke så mange fra Randers udvandret til Argentina de neste ti år?
Min farmors mor fikk henne nok ved et uheld og sendte henne i pleje inntil flere år senere da hun så havde fået en mand (Niels Carl Severin Skaarup) og kunne hente henne derfra igen.

Erik

Erik Skaarup

Hej Gitte og tusind tak for din tid,

min farmor har skrevet et papir jeg har kommet over, der det står: " Kammas mor Laura Louise Pedersen ft. 7-9-1902 på en gard i Havndal, min far ukendt men var fra Randers, hans far hadde Automobilforretning. Kamma kendte ikke sine oldeforeldre eller familie på grund af at jeg var i pleje til 7år, så blev min mor gift. (1929). med Niels Karl/Carl Severin Skaarup.  Faderen til Skaarup rejste til Argentinien, han var sønn af en lærer på Hols/Mols, moderen Sofie Elisabeth Sørensen, Søndergade 13, Ebeltoft måtte ikke rejse med"

Således ser det ud til at jeg også har forvekslet lidt information. :(

Ser ud til at 2 forfedre bliver svære at finde!

Mvh Erik



Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 22 Nov 2014 - 19:26
Har du slet ingen ide om, hvad faderen hedder?

Jeg kender kun et stort automobilfirma i Randers på det tidspunkt, men det kunne jo være godt, hvis du havde en lille anelse om navn.