Martin og Martine Haugaard Nielsen, Vennebjerg, udvandring til USA og retur.

Startet af Kurt Haugaard, 22 Nov 2014 - 19:30

Forrige emne - Næste emne

Kurt Haugaard

Hej alle

Jeg er kommet i klemme med min forskning af familens skæbne omkring rejsen til og fra USA.

Martine Thomsen, Født Den 23de februar 1857 og døbt i kirken den 9de April 1857, Harridslev sogn, Vennebjerg Herred, Hjørring Amt – Forældrene Thomas Andreas Knudsen og Hustru Ane Cathrine Lausdatter.

Udvandrer sammen med manden til USA i 1883 / Kontrakt nr.: 330800 Forevisningsdato: 11/15/1883, Skibsnavn: Indirekte; ID kode: I8284H4009

>>I flg. andre oplysninger på bl.a. manden (Martin Nielsen Haugaard) døde Martine d. 16 April 1891 i Salt Lake County, Utah, men jeg kan ikke finde dokumentation for dette i USA.

Efter Martines død rejser Martin tilbage til Danmark omkring 1892, men undervejs dør 3 af hans børn (eller rettere, vi ved ikke sikkert om de dør på vej til USA, eller på turen hjem til Danmark igen)

>> mangler også dokumentation for hjemrejsen og børnenes død der i flg. familie-historier døde af en eller anden sygdom som skibet skulle ha' været i karantæne for.

Er der nogen som har eller ved et eller andet jeg kan bruge for at komme videre med dette kapitel i slægtens historie.

Med håbet om at kunne komme til bunds i disse 'mysterier'
Venlig hilsen - 6430, Kurt
Med venlig hilsen
Medl. 7096
Kurt haugaard, Nordborg, Als

Mette Lund

Hej Kurt

Som medlem af DIS har du adgang til Opslag Internationalt og herunder Hjælp med opslag i Ancestry.com.

Gå til https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,81587.210.html. Gå ned efter sidste indlæg på siden og skriv din forespørgsel som svar til dette.

Mvh.
Mette
Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator