Hvilket slægtsforskinigsprogram kan opfylde mit krav.

Startet af Thorkild Jessen, 24 Nov 2014 - 15:29

Forrige emne - Næste emne

Thorkild Jessen

Jeg leder efter et program, der kan håndtere:

Ægteskab mellem personer af samme køn
Data, hvor personer har været gift flere gange, og fået børn med mere end en ægtefælle.

Min mand bruger Legacy, og det program kan ikke håndtere 2 personer af samme køn.
Jeg har hentet demo af Winfamily 10, det kan klare to af samme køn, men det program tager ikke alle børn/ægtefæller med, når jeg laver et stamtræ.

Er der mon en der kender et program, der kan håndtere disse ting?

På forhånd tak

Lønne Hundebøll

Leif Sommerdal

Hej Thorkild/Lønne

Umiddelbart ser det ud til at MyHeritage kan opfylde de krav, som du stiller.
Du kan vælge at køre det online via www.myheritage.com - gratis for de første 250 individer og uden mulighed for at bekræfte SmartMatchs.

Du kan også vælge at hente Family Tree Builder (FTB) fra samme firma på http://www.myheritage.dk/family-tree-builder

Det kører lokalt på din egen PC - men kan kombineres med online-delen, så man kan opdatere begge steder.

Du vælger selv køn på partner - eller evt. ukendt.
Et af de få steder jeg har haft problemer er med registrering af adopterede børn.

Held og lykke med projektet.

Jeg vil nu også tro, at der er andre programmer, der kan opfylde dine krav
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Thorkild Jessen

Mange tak for svaret, jeg vil prøve at se på dem.

Venlig hilsen

Lønne Hundebøll

Eli Lothardt Dahl

Hej Lønne

Brothers Keeper kan også klare opgaven.

Hvis man opretter en ny ægtefælle, vil denne være af det modsatte køn. Derfor opretter man ægtefællen først, og derefter ved hjælp af BK nummeret gifter de to (af samme køn).
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Lars Erik Bryld

Mit program, Genbox, kan alt, hvad du forlanger, og jeg har aldrig kunnet finde nogen værdig afløser for det.

Problemet er bare, at det er et stendødt program, der ikke er blevet opdateret i de sidste 7 år. Jeg bruger det dog stadig af ærlig mangel på noget bedre.

Jeg tror også, jeg i dit sted ville satse på Brothers Keeper.

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg vil anbefale Brothers Keeper. Det kan du prøve helt gratis, se på hjemmesiden. Så kan du senere registreres.

(opret personerne hver for sig og "knyt " dem sammen ved hjælp af tilføj ægtefælle.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Leif Sommerdal

Tja - jeg kan kun sige, at i MyHeritage kan man selv vælge køn på partner/ægtefælle.
Der er ingen grund til at gå omveje.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Thorkild Jessen

Mange tak for de mange svar.

venlig hilsen
Lønne

Ole Henrik Madsen

Da de det er del af gedcom standarden (1 SEX M eller F) at kunne angive kønnet når tilføjer en ny person, burde det da være noget alle slægtsforskningsprogrammer burde kunne, dog skal man huske at det kun er den ene forældre som kan være biologisk forældre til et eventuelt barn, den anden forældre skal stå som adoptivfar/mor.
Det software jeg bruger håndtere det fint.
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.