Hvem ved noget om dette

Startet af Aase Jensen, 24 Nov 2014 - 22:41

Forrige emne - Næste emne

Aase Jensen


Hej

Hvem har erfaring med følgende:

Hvis man er bortadopteret og har fundet navne og adresser på sine Biologiske Forældre, der ikke er/var gift med hinanden, er der så et eller andet sted, man kan søge oplysninger om eventuelle ægteskaber og børn til disse Biologiske Forældre?

Der spørges,  fordi man gerne vil "sondere terrænet" inden man, eventuelt kontakter de Biologiske Forældre.

Venlig hilsen
Aase

Niels Andersen

Hej Åse, du er nok bare nød til at følge dem hver især i folkeregister og kirkebog, et sejt træk.

mvh Niels Andersen.

Tine Susanne Olsen

tag skridtet og send dem et brev og spørg om de vil mødes lige pludselig er det måske for sent:-(
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Flemming Willum Petersen

Hvis du har navn og adresse, som du skriver, kan du få oplysningerne på folkeregistret.
Det koster vistnok 65 kr. pr. person.

Jeg ved ikke om man får at vide, om de har andre ægteskaber og børn, da jeg ikke selv har prøvet at bruge folkeregistret på denne måde, men i og med du får oplyst hvilke adresser de har boet på, får man vel også oplyst, hvem der ellers bor på adressen.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Anne Mortensen

#4
I live i 1968:

https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-CPR.aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324


Oplysninger fra cpr om andre - adresseforespørgsel   


Du kan henvende dig til kommunens folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 75 kr. (2014)

Du skal dog være opmærksom på, at er den tidligere adresse fra før år 1972, kan den ikke bruges, fordi den ikke findes elektronisk. Du kan kontakte Landsarkivet for at få en nyere adresse, som kan bruges i denne selvbetjeningsløsning.


------------------------------------

Læs om det Centrale Personregister (CPR)

Folkeregistrering 



Siden 1968 har Danmark haft et register over alle folk, der bor eller har boet i Danmark.  Dette folkeregister hedder Det Centrale Personregister (cpr). Hver dag bliver registret ajourført af de kommunale folkeregistre, som har oplysninger om de borgere, der bor i deres kommune. De kommunale folkeregistre modtager deres oplysninger fra forskellige relevante myndigheder, som fx kirkekontoret eller de sociale myndigheder.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lise Gorgone

Hej Åse,

Har selv været det igennem. Jeg skrev i sin tid til det, der dengang hed Civilretsdirektoratet, og fik svar. Det har nu skiftet navn til Familiestyrelsen. Men som Anne skrev, kan du mod betaling af 75,.Kr.
få det at vide på Borgerservice. Jeg har været så heldig, at min ukendte moster, og en ukendt faster har set mine indslag her i Forum. Det er underligt, når man nu ikke er ung længere, men er meget interessant. Rigtig god fornøjelse. Hvis du vil vide mere, kan du sende mig en mail.
Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Aase Jensen


Hej alle

Der er noget at gå i gang med og tænke over. ??

Tusinde tak for jeres input :)

Venlig hilsen
Aase