sorø sneslev 1630-1814 ny

Startet af carl simonsen, 16 Dec 2014 - 08:57

Forrige emne - Næste emne

carl simonsen

Hej

Kan i venligst hjælpe med at finde HANS OLSENS fødsel under sorø/sneslev 1630-1814 

jeg har ham viet d 17 juli 1785 i sorø sneslev opslag 252 th ny

jeg har ham død
28 juni 1820 sorø sneslev opslag 371 nrnr 3 ny 68 årgammel (1752)

jeg har ham i FT 1787 opslag 7 nr 2 (34år) (1753)

jeg har Hans Olsens skifte fra skifteprotokollen sorø/ringsted/herredsret opslag 162

men hans fødsel kan jeg ikke finde, har kigget i sneslev 1749/50/51)52)53 ?????

vh

CS

Bente Wanning

hustru´s dødsfald ???

Hans Olsen
mentioned in the record of Ane Marie Jacobsen
Name:   Hans Olsen
Gender:   Male
Wife:   Ane Marie Jacobsen
from Denmark Burials
Name:   Ane Marie Jacobsen
Gender:   Female
Burial Date:   27 Sep 1840
Death Date:   23 Sep 1840
Death Place:   Sneslev, Sorø, Denmark
Age:   64
Birth Date:   1776
Marital Status:   Married
Spouse's Name:   Hans Olsen

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:FVTM-ZQS
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

carl simonsen

Hej Bente Poulsen

Tak for din hjælp,men det er ikke den rigtige Hans Olsen, Hans Olsens hustru hedder Gunde(i)l Kirstine Pedersdatter og hun dør i 1822 og er fra 1760 Sorø Sneslev opslag 135 th.
Men det var et forsøg vær,tak

vh

CS

Karin Rasmussen

Hej.


KB: 1630-1814, Øde Førslev, Ringsted, Sorø, opslag 373, nederst på den anden side.

Hans Olsen fra Sneslev konfirmeret. Han er søn af Ole Simonsen. Det kan måske være ham.

Jeg har heller ikke fundet ham i kirkebogen for Sneslev, men der står at konfirmationerne for Sneslev er at finde i Førslev.

Jeg prøvede så at kigge i kirkebogen for Øde Førslev for at finde fødslen:
KB: 1630-1814, Øde Førslev, Ringsted, Sorø, opslag 144, ca. midt på anden side.

Det kan måske være ham. Sognene Øde Førslev og Sneslev ligger lige op ad hinanden.

Familien kan have flyttet til Sneslev inden Hans Olsens konfirmation.

Mvh. Karin

carl simonsen

Hej Karin


Har prøvet og se på det du har sendt mig,men jeg er ikke sikker på at det er Ole Simonsen der er min Hans far,Hans skulle være fra 1752 og din Hans er fra 1748 ?

Jeg har kigget det nærmere igennem og fundet yderlig 2 børn til ovennævnte Ole Simonsen,en i 1750 og en i 1753 alle i Øde Førslev.

Kigger vi på Hans konfirmation,i Førslev,ser den ud til at være i 1765 og der er Hans 17 år,så det er nok lige i overkanten

Jeg prøvede så og se i FT 1787 for Øde Førslev og her ligger din Hans på opslag 2 nr 3 Hans er 39 år gammel =1748
Hans er gift med Else Pedersdatter 41 år,det er Hans 1ste ægteskab.

Jeg tjekkede FT 1787 Sneslev for se efter Ole Simonsen,om de skulle være rejst til Sneslev,men ingen Ole Simonsen.

Men derimod Hans Olsen gift med Gundel Kirstine Pedersdatter, og begge gift 1ste gang

så sumasumarum,jeg tror ikke det er min Hans du har fundet,men hvor pokker er han så???

Tak for din hjælp,fik mig til at tjekke endnu en gang.

God Jul og Godt Nytår

Jette Nielsen

#5
Hej

Ved at kigge på faddere til Hans Olsens børn, nævnes der en Maria Olsdatter, barnets faster
ved dåben i 1785 og 1792. opsl.157 og 162 ny.
Deres første barn hed Niels, så Hans Olsens far kan muligvis hedde Ole Nielsen ?

Det er formentlig denne Maria der blev gift 1793 ops.256, forlover Hans Olsen i Almstoft.
Der er ca. 11 års forskel i alder, på de to søskende,men det kunne jo godt passe,
finder hende ikke døbt i Sneslev,eller konf.i Førslev.
------
Formentlig er det denne Marie Olsdtr.der blev gift,(over 50 år gl. kan ikke finde andre)

Sorø, Ringsted, Sneslev, Hielmsøemagle Bye, 31, 60, FT-1801, C0106
Niels Jespersen 67 Gift Hans kone Inderste og gaaer i Dagleje  
Marie Olsdatter 63 Gift Mand -
--------
Fra Familysearch:
Name: Marie Olsdatter  
Burial Date: 13 Mar 1825  
Burial Place: Sneslev, Sorø, Denmark  
Death Date: 09 Mar 1825  Age: 86  
Birth Date: 1739  
Marital Status: Widowed  
Spouse's Name: Niels Jespersen
------
Mvh
Jette Nielsen

carl simonsen

Hej Jette

Tak for dit indlæg,men igen,kommer jeg desværre ikke frem til Hans Olsens fødsel,jeg kan  godt se fadderne under Niels fødsel sorø sneslev 1630-1814 ny, opslag 157 th,at der nævnes en Marie Olesdatter,der nævnes også en Mads Olsen,kunne være en broder,jeg hæfter mig også ved at der ud for navnet Niels er et kors,måske er han død.
for i FT 1801 sorø sneslev opslag 15 nr 6 ses navnet Niels ikke,det første barn jeg har med, er Ole Hansen født 1792 sorø sneslev opslag 162 ny,og her er Marie Olesdatter igen nævnt som fadder.
Det jeg kan se er,at både Hans og hans hustru Gundel er,at begge er fra Almstoft, Hjelmsømagle,men hvor hører disse to navne til??????? 

vh

CS

ps. ser også de får en datter kaldet Anne 1786 opslag 158 tv ny 1630-1814 igen med et kors efter navnet-ligeledes i 1789 en dreng ved navnet Peder igen med et kors opslag 159 ny, og endelig Ole som nævnt ovenfor