min 8 x tipoldefar Christen Hansøn i Jørlunde sogn

Startet af Kjeld Allan Larsen, 17 Dec 2014 - 00:23

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Allan Larsen

de eneste oplysninger, som jeg indtil videre har været i stand til at finde vedrørende min 8 x tipoldefar Christen Hansøn i Jørlunde sog, Frederiksborg amt, er tre børns dåb, nemlig 2 x Karen og 7 x tipoldefar Olle/Oluf Christensen
måske kan en af mine gode kolleger hjælpe mig med at finde yderligere oplysninger, herunder hans kone, deres vielse og begges begravelse, eventuelt flere børn

mvh
Kjeld


8 x tipoldeforældre – Olle Christensens forældre: Christen Hansøn og

Datteren Karen Christensdatters dåb
Kirkebog Jørlunde sogn 1645-1730
Opslag 13, Anno 1656
Festo Purificationis Mariæ (dvs. den 2. februar), hafde Christen Hansøn i Schienchelsø en Daatter til

Daaben kaldet Karen
Faddere: Anders Villum, Jørgen Jensøn, Drude Hans Skoemagers, Karen Peder Peders, alle Schien(chelsø)
Datteren Karen Christensdatters begravelse
Kirkebog Jørlunde sogn 1645-1730
Opslag 109, Anno 1657
Onsdagen den 21 Janu: blev Christen Hansøns barn af Schienchelsø, ved nafn Karen, ætatis 1 aar begrafuen

Datteren Karen Christensdatters dåb
Kirkebog Jørlunde sogn 1645-1730
Opslag 14, Anno 1657
Dominica 25 Trin (dvs. den 27. november) hafde Christen Hansøn i Schiench(elsø) en Daatter til Daaben kaldet Karen
Fadderne: Anders Villumsøn, Peder Jensøn, Peder Hansøn, Anna Christens her i byen, Maren Jydis i Schiench, Karen Torbens, Kirstin LauritzD: tien Jørgen Jens ibid

Sønnen Olle/Oluf Christensens dåb: 1. juli 1660 - opslag 17

Thestrup-Bjørn

Hej!

Jeg har flere aner i Jørlunde (og i Skenkelsø) og har gjort god brug af bl.a. Jørlunde-bogen.
Du kunne jo prøve at få fat i den.

Den rette titel er:

Hjørlunde Sogns Historie (E. Carstensen, 1878)
(Jørlunde Sogneforening, Genoptryk 1979)


v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Annette Mülich

Hhttp://www.hansreckweg.dk/nittebjerger/index.html

Hej Kjeld Allan.

Jeg har også slægter i dette område, ved du evt hvilken gård de kommer fra?
Måske du kan få glæde af denne ovenstående hjemmeside.
Jeg har også bogen om Jørlunde sogns historie.
MVH Annette Mülich

Kjeld Allan Larsen

hej Thestrup-Bjørn og Annette

Nej, jeg kender ikke til den omtalte sognebeskrivelse af Jørlunde sogn, så den vil jeg prøve at få fat på.
Faktisk er de omtalte familiemedlemmer de første, som jeg  har lokaliseret til Jørlunde. En anden slægtsforsker omtaler min 8 x tipoldefar som Christen Hansen Broch, men jeg har endnu ikke set betegnelsen Broch, som vel må være en stedsbetegnelse? Men den kender I måske til?
mvh
Kjeld

Annette Mülich

Så vidt jeg kan se er der en del, der har søgt på Brock familier tidligere i dette forum, du kan prøve at google navnet.

Held og lykke med jagten.
MVH Annette.

Kjeld Allan Larsen