Etterlyser Karl Kristian Nielsen 29. nov 1896

Startet af Gunnar Rasmussen, 17 Dec 2014 - 16:28

Forrige emne - Næste emne

Gunnar Rasmussen

Da min bestefar var 18år fikk han en sønn utenfor ekteskapet (etter et besøk i København tror jeg).
Karl Kristian Nielsen ble født 29. nov 1896 i København. Senere flyttet Karl Kristian til Hobro uten at jeg vet når. Han giftet seg med Martha Emilie Christensen som var født i Hobro 08. aug. 1896.
De giftet seg i Hobro 22. des. 1918. I kirkeboken er det kun min bestefar som står oppført som Karl Kristian sine foreldre når han gifter seg, ingen mor er nevnt.

Min bestefar Carl Elias Rasmussen var født i Hobro i 1878 og døde i 1943.
Jeg har forsøkt å finne Karl Kristian i ulike kirkebøker i København, men ikke lykkes.
Har også lett spor av han i Kirkebøker i Hobro og ulike andre media uten å finne noe som helst.
Det eneste jeg har funnet er som nevnt at han giftet seg i Hobro.

Jeg vet hvem hans far var, når han ble født og når han gifte seg. Det er alt.

Noen som kjenner noe til Karl Kristian Nielsen eller hans kone Martha Emilie Christensen

Med vennlig hilsen
Gunnar Rasmussen


thorkild kanstrup jensen

Karl og Martha bor i Skibsgade 1921, Opslag 38.

To Sønner født i Hobro Sogn 1919-1923 opslag 10 og 27.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Karin Rasmussen

Hej.

Karl Kristian Nielsen er her.

KB: 1891-1897, Kgl. Fødselsstiftelse, Sokkelund, København, opslag 193 nr. 692.

Moderens navn er desværre ikke nævnt.

Mvh. Karin.

Karin Heise

Vil man kunne finde flere oplysninger om den nyfødte dreng i Fødselsstiftelsens udsætterprotokol? Man ser nogle gange, at moderen i udsætterprotokollen har opgivet hemmeligheden.

Har drengen været i pleje, inden han kom til Hobro?

Karin

Gunnar Rasmussen

Hei.
Tusen takk for informasjonen. :)
Da fant jeg begge barna i Kirkeboken for Hobro samt Karl i Fødselsstiftels.
Så fant jeg han i Fødselsstiftelsens udsætterprotokol hvor også hans mor står oppført.

http://www.sa.dk/ao/billedviser?epid=16415203#46,37817

Jeg vet som sagt ikke mye om Karl da det ikke har vært noe det har blitt snakket om.
Det har vært helt ukjent for meg at min bestefar hadde et barn "fra ungdomsårene" inntil jeg startet å forske på min danske slekt.


Gunnar

Karin Heise

Hej igen

i udsætterprotokollen kan jeg se, at moderen Maren Nielsen er født 11-11-1872 i Hegedalshuse, Hørby sogn-

Hørby sogn ligger lige udenfor Hobro og er i dag vokset sammen.  Måske har din bedstefar slet ikke været i København, men har mødt en lokal pige, der er blevet gravid og valgt at føde sit barn på Fødselsstiftelsen i København.

Marens dåb  se KB Aalborg - Hindsted - Hørby 1864-1875 opslag 71.  Marens forældre Anders Nielsen og Caroline Andersdatter bor stadig i Hørby FT 1880, hvor Maren har fået nogle yngre søskende.

Jeg ville prøve at undersøge, om Marens søn er vokset op hos hendes forældre i Hørby og se efter, om han skulle være konfirmeret i Hørby eller Hobro Kirke.

Ifølge Politiets Registerblade  www.politietsregisterblade.dk  kommer Maren igen til København i april 1900.

venlig hilsen
Karin