godt og gerne gratis hjemmeside program

Startet af Peter Bøjesen Jensen, 18 Dec 2014 - 22:27

Forrige emne - Næste emne

Peter Bøjesen Jensen

Hej

Jeg har lige fået skiftet min computer ud, så jeg har fået windows 8. Jeg har tidligere brugt frontpage 2003 til at designe mine hjemmesidefiler. Jeg fik oplyst, at jeg nok ikke kunne bruge mit frontpage program længere. Men på nettet ser det ud til, at der er nogen, som godt kan få det til at virke.

Jeg har endnu ikke forsøgt at installere det selv, og må jo nok også til at indse, at frontpage 2003 er ved at være et lidt for gammelt program, som jeg heller ikke længere kan få opdateret.

Er der nogen i dette forum, som kan anbefale et andet program. Meget gerne et gratis et af slagsen. Det må selvfølgelig meget gerne ligne frontpage i hvordan man arbejder med det, så der ikke er alt for meget nyt man skal sætte sig ind i. Programmet skulle også helst være på dansk.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Claus Nissen

Hej Peter

Hvorfor skulle du ikke kunne bruge dit "gamle" frontpage program på en windows 8 maskine
når du har kunnet bruge den på en (formoder jeg) windows 7 maskine.

Der er ikke noget der taler for at det ikke kan lade sig gøre.

Hvis jeg var dig ville jeg installere min Frontpage 2003 og forsøge om ikke det virkler tilfredsstillende.

Jeg har selv installeret mange ældre programmer på windows 8 maskiner og har endnu ikke set et windows program der ikke virkede også under windows 8.


mvh

Claus

Marianne Lund

#2
Hej Peter

Jeg har skrevet nogle svar på et lignende spørgsmål for et stykke tid siden (19. Juni 2014):
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,80733.msg428178.html#msg428178 .
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,80733.msg428243.html#msg428243 .
Med venlig hilsen Marianne

Kenneth Knudsen

Citat fra: Peter Bøjesen Jensen [103] Dato 18 Dec 2014 - 22:27
Er der nogen i dette forum, som kan anbefale et andet program. Meget gerne et gratis et af slagsen. Det må selvfølgelig meget gerne ligne frontpage i hvordan man arbejder med det, så der ikke er alt for meget nyt man skal sætte sig ind i. Programmet skulle også helst være på dansk.

Hej Peter

Frontpage og den måde at lave hjemmesider på, er jo efterhånden noget antikveret. Jeg vil helt sikkert anbefale dig at tage en dyb indånding og så kaste dig over et CMS (content management system). Fx Wordpress, som formentlig er det mest anvendte CMS i verden pt.

Wordpress (og andre CMS) skal installeres på serveren, hvor din hjemmeside er. Når det er klaret, redigerer du hjemmesiden ved at logge ind på den. Du skal ikke bruge et program på computeren. Det vil også sige, at du kan redigere hjemmesiden fra hvilken som helst computer med en internetforbindelse. Du kan endda gøre det med en app på din smartphone.

Ulempen er selvfølgelig, at du skal sætte dig ind i en ny måde at lave hjemmesider på. Til gengæld bliver det meget lettere at vedligeholde hjemmesiden fremover.

Jeg har fundet en dansksproget gennemgang af mulighederne med Wordpress, som måske kan tjene til inspiration: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/Wordpress/wordpress_kursus.php.

vh Kenneth
Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel. Desuden omkring Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.

Peter Bøjesen Jensen

Hej alle
Mange tak for jeres forslag. Prøver at installere min gamle frontpage udgave. så må vi se, så kan jeg jo altid på lidt længere sigt, prøve at finde et nyere program, hvis det virker.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Stegemüller

På samme måde som Kenneth vil jeg anbefale et CMS og meget gerne Wordpress (der i øvrigt er gratis). CMS er det, man gør nu om dage. Frontpage m.v. er antikveret, og arbejder du videre med det nu, vil du pludselig stå en situation, hvor tingene ikke spiller sammen længere. Derfor: Skift hurtigst muligt, pludselig er det for sent.

Jeg bruger fx Wordpress til min blog http://stegemueller.dk/blog/ men det er bare en af tusinder af muligheder med programmet. Wordpress er let at gå til, og der findes masser af danske vejledninger på dansk rundt omkring på nettet.
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kontakt
Slægtsdata

Peter Bøjesen Jensen

Hej Hanne.
Tak for forslag. Indtil videre tror jeg, at jeg fortsætter med mit frontpage, så må jeg se, hvornår jeg lige får tid til at sætte mig ind i noget nyt.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk