Sigridur Kristin Philip, f. Jonsdottir

Startet af Alita Tind, 20 Dec 2014 - 00:28

Forrige emne - Næste emne

Alita Tind


Sigridur skulle iflg. Philip-familiens stambog være død d. 10.10.1962 i Frederiksberg, men jeg kan ikke finde hende i kirkebogen for dette sogn.

Jeg har ledt efter hende i lang tid  - har desværre ikke noteret ned hvilke kirkebøger jeg har ledt i tidligere, men jeg har ledt i de omkringliggende sogne, og også hospitalerne, uden resultat.

Hun skulle ved sin død bo på et plejehjem beliggende på Ratsacksvej på Frederiksberg.

I den seneste FT 1930 bor hun og familien i København - Lægeforeningens boliger - Østerbrogade 19 og 20 G (det var en stor familie  ;)) og ved ægtemandens død i 1947 tror jeg der står Østerbrogade 57 L? 2. (KB 1940-1948 Skt Jacob Sokkelund København opsl 113 - Eduard Emil Philip død) men det kan jeg jo ikke rigtigt bruge til noget  ???

Jeg kan  - stadig og siden 20. november  ??? ??? -  ikke åbne opslag i AO, så jeg er henvist til at søge i DFS, som er lidt langsommelig og næsten uoverkommelig, hvis jeg igen skal hele København igennem,  så det vil være en dejlig julegave, hvis der var nogen der kunne hjælpe med at finde Hildurs død. 

Venlig hilsen
Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Eva Morfiadakis

Hej,

En Brita Philip-Lar? bor 1960 på Rathsacksvej 23. Hennes dotter? Det ska vara Solbjerg sogn.

Eva M
Eva M

Alita Tind

Hej Eva

Jeg tror ikke at Brita har noget med Sigridur at gøre - jeg kan ikke finde hende i anetavlen.

Solbjerg sogns kb gav desværre ikke noget resultat.

Rathsacksvej 15 skulle have været hjemsted for et privat plejehjem, lederen i perioden 1955-1969 blev i 1970 idømt fængselsstraf for mishandling og vanrøgt af beboerne.

Alligevel tak for dit input  :)

Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind