Søger forældre til Elisabeth Jensdatter Rohde f.1751

Startet af Kurt Arne Empacher, 21 Jan 2015 - 10:52

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Hans
Tak for dit indlæg det vil jeg nærlæse og se om der er hjælp den vej
Godt Nytår
Mvh Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Hans
Har nu set på det du har fundet,forstår det ikke rigtigt,hvordan kommer jeg videre ,er efter 3 år her stadig amatør
VH Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Hans Chr. Baagøe

Hej Kurt

Det betyder nok også en udflugt til Viborg for at se dokumenterne, da de endnu ikke er scannet:

Fra    Til    Arkivskaber(e)
1803    1868    Grenå Rådstue, Fattigvæsenet

https://www.sa.dk/daisy/arkivserie_detaljer?a=&b=fattig&c=&d=1800&e=1850&f=&g=&h=&ngid=&ngnid=&heid=14214780&henid=14214780&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=


Fra  vis infotekst    Til         Arkivserier  vis infotekst
1764    1802       Fattiginspektionens dokumenter
1708    1803       Fattiginspektionens protokol
1803    1868       Fattigkommissionens dokumenter
1803    1861       Fattigkommissionsprotokol
1804    1867       Fattigregnskaber
1804    1867       Indkomne breve
1847    1850       Kassebog vedr. brød- og kartoffeluddeling
1838    1860       Kopibog for fattigrenskaber
1846    1861       Kopibog over udgåede breve


Jeg ved ikke, om du kan være så heldig, at der er en kopi af noget af det på lokalarkivet i Grenå.

Regnskaberne ser det ud til, at du også kan se i København:

Arkivserie:
Fattigregnskaber  1804 - 1867

Navn(e):
Fattigregnskaber (officielt)

Dateringer:
Arkivserien er dannet i perioden: 1804 - 1867

Eksemplar:  vis infotekst    Fysiske enheder:  vis infotekst    Arkivinstitution:
Original, Papir m.m.    1 fysiske enhed(er) vis/bestil    Landsarkivet for Nørrejylland
Brugskopi, Mikrofilm 35 mm    2 fysiske enhed(er) vis/bestil    Rigsarkivet

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Kurt Arne Empacher

Hej Hans
Tak for det,jeg bor i nordsjælland så jeg skulle måske prøve på Rigsarkivet

VH Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg vil lige løfte denne tråd igen i håb om at der er nye ,der ved noget om Ane Elisabeth Jensdatter Rohde født 1751
Venlig hilsen Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg ved den er gammel denne tråd,men jeg er nu havnet her igen hvor jeg har ledt efter hende og jeg har ledt efter hendes død også men forgæves ,er der en der ved noget om både hendes fødsel og hendes død ville det være meget glædeligt for et par stykker her der har hende som en ane, en anden ting er at der måske skal slettes hendes fornavn Ane
Mvh

Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Det ser ikke ud til at der er en der ved noget om Elisabeth Jensdatter (Rohde) hvis hun også hed det ?? Det er måske svært at finde hendes forældre? Men hendes død må vel kunne findes ? Hendes man Anders Christensen Pick dør i 1829 i Aalsø , vi er et par slægtninge der mangler hende ,så vi har et stort håb her i forummet
På fleres vegne
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Løfter lige denne tråd om Ane Elisabeth Jensdatter Rohde f.1751 i håb om at der kommet nye til der ved noget eller har data om hendes fødsel eller død ,læs i tråden hvad er sket og fundet
På forhånd tak,vi er et par stykker der stadig savner hendes data
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Så prøver jeg igen om det er muligt at der sidder en der kender til hende  og kan hjælpe med at finde Anne Elisabeth Jensdatter"s død og der er måske også Rhode ihendes navn
På forhånd tak
Mvh
Kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Løfter lige denne tråd,det kan jo være at der er kommet nye til der har kendskab til denne person som vi er et par stykker der eftelyser ,særrligt hendes død og hvad der skete efter hendes mands død
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher