dræbt på Langebro ,Kbh.- men hvornår?

Startet af jette thorninger, 21 Jan 2015 - 15:10

Forrige emne - Næste emne

jette thorninger

Jeg har af en ældre slægtning fået flg. fortalt:
Ernst Nesgaard f.17/6-1902 i Holstebro. Han blev gift m. Else Christine Bernhardt d.21/7- 1926 i Åbenrå.
Da hun dør(engang før 1952 i Sønderborg) flytter han til Kbh.,hvor en datter bor( Lis Karin Marie Nesgaard(g.m. Christian Christensen) og de bor på et tidspunkt på Bogtrykkervej 33.
Ernst har det ikke godt og drikker efterhånden meget. Det hele ender med en ulykke på Langebro,hvor han kørte i beruset tilstand.

Er der nogen,der kan give yderligere facts om ovenstående og evt. om Datteren Lis Karin stadig lever,hører jeg gerne fra jer.
På forhånd tak.
V.h. Jette Thorninger

Egon Sørensen

Hej Jette!

Du har det fulde navn og fødselsdato, gav borgerservice ingen resultat

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=54574.0


Mvh.

Egon Sørensen

Thestrup-Bjørn

#2
En politibetjent
Chr. Christensen bor iflg. Kraks Vejviser 1964
Bogtrykkervej 33 st.

- og samme sted iflg. Kraks Vejviser 1960

- men ikke i 1950



Prøv selv flere her - https://bibliotek.kk.dk/blog/kraks-vejvisere-1945-1969

Søg f.eks. i gaderegister og skriv Bogtrykkervej

---------------------

På Rigsarkivet kan du få personlig tilladelse til at se de ikke-tilgængelige folketællinger
1950, 1960 og den sidste 1970

Den fra 1940 er frit tilgængelig engang her i år 2015.

--------------------------------

Hovsa - søgning i Personregister gav

en Ernst Nesgaard, disponent bor iflg. Kraks Vejviser 1950
Trekløvervej - nummeret er lidt utydeligt.

- og i 1952, Strandboulevarden 69

Men igen - prøv selv flere


- og HUSK, at selvom man ser en person i en vejviser og/eller i en telefonbog et bestemt år, er det ikke ensbetydende med, at personen er i live (det år, udgivelsen her fundet sted).
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

jette thorninger

Tak for svar til jer begge.
Ja,Egon Sørensen jeg havde helt glemt at jeg i 2013 havde forsøgt at finde Lis Karin,men dengan g lykkedes det ikke,da der var problemer med søgningen. Nu forsøger jeg igen.
Tak, Bjørn Thestrup for dit resultat med Strandboulevarden,så har jeg noget mere konkret.
Mon der har været skrevet om ulykken i en af aviserne?
Måske er der noget at finde hos politiet,da det jo skete p.gr.a. alkohol ?
V.h. Jette

Thestrup-Bjørn

Du har svært ved at finde den rette avis (og/eller en politirapport), når du endnu ikke ved, hvornår han døde.

Så du må gå systematisk frem og finde, hvor du ser ham sidste gang
- i Kraks Vejviser, i en telefonbog og/eller i en af de folketællinger, jeg har nævnt tidligere.

En adresse kan give dig det rette sogn.
Når du når så langt, kan de to nedenstående links måske hjælpe

http://www.fogsgaard.org/index.php/kobenhavnskegader

http://old.sogn.dk/index.html





v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

jette thorninger

Tak Bjørn Thestrup.
Jeg har fundet at sognet er Rosenvænget sogn,men om det også var gældende i 1952,ved jeg ikke.
Jeg prøvede at gå ind på Krak og søge ham i 1953,men skærmen ville ikke vise noget,så jeg prøver senere igen.
V.h. Jette

Thestrup-Bjørn

#6
Ernst Nesgaard ses også i Kraks Vejviser 1953-1956
Strandboulevarden 69


MEN ingen steder fra årgang 1957


Desværre er døde mænd for Rosenvængets sogn for de år ikke på AO
- så det kræver p.t. en tur til Rigsarkivet for at se kirkebogen for ca. 1955-ca. 1957.


----------------------------

For resten kan du vel ikke være 100% sikker på, at det er den rigtige Ernst Nesgaard i Kraks Vejviser
- der står jo ingen alder (og har han ikke en søn af samme navn?).

http://www.sm1.dk/schmidt/fam66325.htm


Men hvis du alligevel skal på Rigsarkivet, så prøv folketællingen 1950 Trekløvervej (som tidligere nævnt)
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

jette thorninger

Tak for dette sidste input,som jeg vil følge op på,når jeg kommer til Kbh.,og jo hans søn hed også Ernst Christian Ne/æsgaard.
V.h. Jette

Gitte Lund

Hej Jette

I Forum under "Opslag i bøger og arkiver m.v." står der allerøverst nogle forslag til hjælp. Prøv "Opslag i Politikkenss e-arkiv v/Stine Kirkegaard Hansen.

Du skal ind på hendes allersidste side, der er langt, og der skal du lægge din forespørgsel ind. Om hun kan lede efter en avisomtale ved jeg ikke, men jeg har fået en dødsannonce, så jeg fik dødsdatoen, men den var kun underskrevet "Familien" Så på den led var der ikke meget at hente, men lidt hjælp var der da. Og du kan jo være heldig at få mere hjælp.

Vh Gitte




Stina Kirkegaard Hansen

Jeg er lidt i gang med at søge efter ham i Politiken, men har desværre ikke haft held med at finde ham endnu...
Venlig hilsen
Stina

jette thorninger

Mange tak Stina for din søgen. Nu vil jeg lige afvente dit resultat,ellers vil jeg forsøge ovenstående.
V.h. Jette