Min forsvundne familie fra Nørre Omme (1916)

Startet af Sonnich Brinch Morgenstern, 22 Jan 2015 - 21:00

Forrige emne - Næste emne

Sonnich Brinch Morgenstern

Det hele drejer sig om denne familie:

Ægteparret malermester Thomas Nielsen (f. 4/8 1874 i Rønbjerg Sogn, Ringkøbing Amt) og hustru Ane Johanne (f. 27/4 1868 i Ølstrup Sogn, Ringkøbing Amt) og hendes 2 døtre, Ane Marie Jørgine Andersen (f. 9/8 1898 i Nørre Omme Sogn) og Thora Massy Johanne Andersen (f. 22/12 1901 i Nørre Omme Sogn)

Ane Johannes fødenavn var Christensen. Døtrenes navn kommer fra hendes 1. ægteskab med Thomas Andersen (f. 9/5 1862 i Nørre Omme og d. 12/6 1902 i Nørre Omme) han var jordbruger og blikkenslager.

Mand nr. 2, Thomas Nielsen, byggede et hus i Nørre Omme, Algade 49 i 1901.
Jeg tror ikke, at de fik flere børn, idet der i hans lægdsrulle står, at han fik udygtighedspas pga. "Kronisk Sygdom i Testiklerne".

Ane Johanne og Thomas Nielsen blev gift i Nørre Omme Kirke 18/1 1905

De seneste posteringer, jeg kan finde på dem, er folketællingen i 1916 (hvor den ældste datter dog ikke figurerer) og den yngstes konfirmation også i april 1916

Efter dette forsvinder de allesammen.

Er der nogen, der kan give mig en god idé til at komme videre...? Jeg er bestemt ikke professionel. Jeg har prøvet at lede i de udvandrerlister, jeg kan finde på nettet, men der dukker de ikke op. De kan selvfølgelig være flyttet til et andet sogn i et andet amt, men jeg er helt på bar bund...



Peder Sørensen

hej
Det er måske en mulighed at finde skiftet efter ægteparrets  forældre, hvis de er døde efter 1916 kunne der dukke en ny adresse op.
Tingbogsoplysning på ejendommen Algade 49 (matr nr),hvornår er den solgt.
hilsen Peder

Sonnich Brinch Morgenstern

Huset er solgt i 1910, mindst 6 år før de flyttede fra sognet.
Hans forældre boede i Rønbjerg sogn på et sted, der hed Svingelhuset. De forsvandt (eller døde) mellem FT 1890 og 1901, jeg kan ikke finde dem i kirkebogen, så de flyttede sikkert, men der er ingen afgangsliste for det tidspunkt.
Hendes forældre var 2 tjenestefolk, der fik denne datter, der blev efterladt hos det par, hun tjente hos, ½ år gammel, da moderen rejste videre. Forældrene skiltes ved samme tidspunkt. De havde ikke noget med deres efterladte barn at gøre fremover. Og plejeforældrene var fattige og blev skilt, så den vej synes også blind...