HJÆLP hvordan laver jeg henvisning?

Startet af Bettina Lund Mollerup Larsen, 24 Jan 2015 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej

Jeg har skrevet et opslag under tydning af skrifter.
nu vil jeg gerne have hjælp til at finde en af de tydede, men vil gerne lave en henvisning til opslaget. hvordan gør jeg?
det gælder mit opslag med overskriften: hjælp til tydning af fødsel vilstrup 1740-1774

nogen der kan hjælpe?

Mike Lyng

Er det et link du mener

Du markerer adressen. Den er her https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,91112.0.html
Holder Control [Ctrl] nede og trykker C

Når du vil indsætte den kopierede adresse holder du Control nede og trykker V

mvh

mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Mike

Ja lige netop!

så må man jo sige at jeg har (forhåbentlig) lært noget nyt idag!

kram
Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej

og det havde jeg så IKKE
Gør hvad du siger men får kun en lille del af indholdet og ikke sidehenvisningen som du så flot gjorde!
hvad gør jeg galt?

Mike Lyng

#4
Hold venstre museknap nede og flyt markøren så hele adressen er markeret. Den bliver blå.
Slip museknappen
Hold Control nede og tryk C (kopierer adressen)
Slip Control og C
Hold Control nede og tryk V (indsætter adressen)
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Bettina Lund Mollerup Larsen


Bettina Lund Mollerup Larsen

altså jeg er vist ikke for denne planet.
dette er hvad jeg får ud af det.

HJÆLP hvordan laver jeg henvisning?  bettina lund mollerup larsen  5  66  Nyeste beskeder 24 Jan 2015 - 22:44
af bettina lund mollerup larsen

hvad gør jeg forkert for jeg gør hvad du skriver men måske er det den forkerte tekst jeg klikker på eller stedet????

Mike Lyng

i toppen eller bunden af din skærm er der en linie, der starter enten med http://slaegtogdata eller med https://slaegtogdata  Det er den linie, du skal markere og kopiere - husk at få hele linien med. Når du har gjort det på siden du vil henvise til, sætter du det ind i dit nye indlæg.
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Anne Marie Holck

Hvorfor kopierer du ikke bare teksten og sætter den ind i dit slægtsprogram?

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej

Øh slægtsprogram???? ved ikke lige hvad du mener, men kunne tænke mig det er noget jeg ikke har opdaget endnu.

Anne Marie Holck

#10
Jeg troede, at alle der slægtsforsker, skriver deres fund ind i et dertil beregnet program, men der tager jeg åbenbart fejl. Hvordan holder du så styr på personer og oplysninger?

Nå, jeg kan nu se, at jeg har misforstået dit spørgsmål, beklager.

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Anne Marie

Mine oplysninger kommer i Myheritage træet, men der er måske et program herinde?


Mvh
Bettina

Peter Bøjesen Jensen

Hej Bettina og Anne.
Jeg tror vist, at I "taler" lidt forbi hinanden.
Som jeg forstår det har Bettina´s problem intet med et slægtsforskningsprogram at gøre, men om hvordan hun i en tråd her på forum kan lave et link over til en anden tråd, hvor hun har fået lavet en tydning.

Bettina, ved ikke om du har fundet ud af det, men som tidligere nævnt skal du følge denne instruks.

gå ind i den tråd, hvor du fik lavet din tydning og kopier adresselinien til denne. Det er den linie i din browser som starter med https://www.slægtogdata.dk/forum/.............
Hold venstre museknap nede og flyt markøren så hele adressen er markeret. Den bliver blå.
Slip museknappen
Hold Control nede og tryk C (kopierer adressen)
Slip Control og C

Herefter går du i aneefterlysning og skriver dit indlæg. I tekstboksen, hvor du skal lave din henvisning taster du:
Hold Control nede og tryk V (indsætter adressen)

Så skulle du gerne have fået dit link ind når du opretter tråden

Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Peter

Ja vi talte forbi hinanden.
Og tak nu har jeg fundet ud af det og håber jeg kan huske det til næste gang.

kram Bettina