Snedkermester Jens Peter Boisen Helsingør omkring 1900

Startet af Flemming Boisen, 25 Jan 2015 - 16:32

Forrige emne - Næste emne

Flemming Boisen

Mon nogen af jer kan hjælpe mig med at finde hvornår min oldefar snedkermester Jens Peter Boisen, Helsingør døde? Han blev født i Stjær 10.10.1838, gift med Mette Kirstine Boisen, født Hedegaard 18.05.1843, døde 08.11.1999 i Helsingør. Familien startede i Aarhus, fik 6 børn, heriblandt min farfar Carl Thorvald Oscar Boisen, født 16.09.1880. Familien flyttede til Helsingør, hvor JPB fik borger/næringsbrev som snedkermester i 1993 og de boede bl.a. i Stengade 56 og i Murergade (FT 1906). JPB er med ved min farfars bryllup 11.05.1907 i St Olai. Han findes i vejviseren 1905-1907 men ikke i vejviseren 1907-1912 (iflg lokalforeningen, museet). Jeg kan heller ikke finde min oldefar hos børnene som flyttede til København. Jeg har prøvet at lede i K-bogen St. Olai og S. Maria, men alt forgæves. Jeg skønner, at min oldefar døde i perioden 1907-1912 (måske) men hvor er han? Bliver meget glad for et tip. Venlig hilsen
Flemming Boisen,
flemming.boisen@stofanet.dk


Knud Erik Balle

Hej Flemming

FT 1911 – København, Kastelsvej, opslag 62

Jens Peter Hansen Boisen, død 31. august 1911 Kastelsvej 6, København.
(AO: København, Sokkelund, Frihavn, 1905-1919, opslag 64, nr. 35)

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Flemming Boisen

Hej Knud Erik Balle
Hvor er du dygtig - mange tak for hurtig og præcis information, det er jeg meget glad for, har prøvet et helt år uden resultat og så kan du bare på få timer. Mange tak. Ja det viser sig alligevel, at han er fulgt med til København (vel naturligt når han var alene) og boede en periode sammen med en søn og svigerdatter, hvis adresse på Kastelsvej 6 jeg havde så der er god sammenhæng. Mange tak for din store hjælp.
Samme Jens Peter Boisen havde to sønner, der som helt unge (da familien boede i Jylland) tog ud og sejle i slutningen af 1880erne og 1890erne (jeg har nogle gamle breve), jeg blev altid fortalt at de tog til Amerika og ingen hørte fra dem, har du nogen ide om hvordan man kan spore dem, hvis muligt? Øvrige børn har jeg styr på.
Venlig hilsen
Flemming Boisen

Mette R Francke

Hei

Kanskje de to ( Johanne Christian* 1865 og Christen Markus Emil * 1866) er nevnt i skifte etter sin far ?

Mette
Mette R Francke

Flemming Boisen

Hej Mette. Mange tak for dit tip. Ja det er korrekt, det er Johannes Christian Boisen *26.05.1865 og Christen Markus Emil Boisen *05.10.1866, de tog ud og sejle (hvordan fandt du disse to?). Men ved du hvordan man finder dokumenter efter boskiftet i 1911?
Venlig hilsen
Flemming Boisen