Hvordan Billedviser fra Erindringsmedaljer til gem som i egen mappe!

Startet af Annette Ilsøe Rasmussen, 26 Jan 2015 - 09:54

Forrige emne - Næste emne

Annette Ilsøe Rasmussen

Nogen kan måske hjælpe mig at forklare om hvordan jeg kan få et af billedviser til gem som i min egen mappe. Jeg har forsøgt, men det lykkes ikke.

http://www.denjyskekirkebog.dk/FT/MedaljerEP.htm

mvh
Annette Ilsøe

Inger Buchard

Hvis jeg højreklikker på billedet, får jeg en mulighed for at gemme til egen filmappe
Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej Inger!

Det har jeg gjort, men det kan ikke hente billedet til at gemme, jeg synes, det er mærkeligt..

Jeg håber på de andre har måske andet tip til mig til at få billedet til min filmappe.

mvh

Annette

Inger Buchard

Hvordan gør du?
Jeg kan gemme på f.eks. skrivebord under nyt navn forsoeg.png
Er det filnavnet .png, der giver problemer?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

John Hauerberg

Hej

Prøv at klikke på "disketten" findes foroven ved siden af ?.
Højreklik på det fremkomne billede og vælg "gem billede som"

Vh
John

Ole Kaare

Hvad med at bruge ikonet GEM øverst til højre :-)
(Ikonet ser ud som en diskette)

mvh

Arne Feldborg

#6
Hvis man bruger den første fremgangsmåde får man et png billede og man får ofte en bred sort (eller transparent) margin med på billedet.

Hvis man bruger den sidstnævnte fremgangsmåde (og det er nok det mest hensigtsmæssige) så skal man huske både at give billedet et sigende navn - og ikke mindst vigtigt - at tilføje .jpg til filnavnet.

Det er simpelthen for dårligt at Statens Arkiver ikke har lavet en mere elegant løsning.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej til de 4 personer!

Tak for jeres råd, men jeg er stadigvæk utilfreds på en måde hos Statens Arkiver, de kan ikke gøre endnu bedre som jeg bruger ofte gennem familysearch under skifteprotokoller, de gjorde fantastisk en nem opgave til at gemme i min egen filmappe - naturligvis bruge .jpg til filnavnet. Som Arne Feldborg nævnte.

Så jeg må prøve at finde en bedre løsning.

Endnu tak for hjælpen.

Mvh
Annette