Roskilde omkring 1890 - Jens Peter Hansen + Inger Petersen gift

Startet af Christian Konstmann Autzen, 26 Jan 2015 - 11:38

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Jeg søger oplysninger i Roskilde om

Jens Peter Hansen og hans hustru Inger Petersen - deres fødesogn og fødselsdato samt i muligt omfang, deres giftermål.

De får børnene (i Roskilde domsogn - "ny" opslag):

* Carl Henrik Hansen, født 13. februar 1885, Algade, opslag 16

* Sidse Marie Kirstine Hansen, født 10. april 1887, Grønnegade, opslag 118

* Johannes Kristian Vilhelm Hansen, født 11. august 1889, Hersegade (?), opslag 67

* Alfred Kristian Hansen, født 2. juni 1892, Hersegade (?), opslag 8

Familien flytter åbenbart lidt rundt i Roskilde, og det er derfor ikke lykkedes mig at finde dem i folketællingerne - også selv om jeg har tjekket efter i de gader, hvor de har boet hhv. fået børnene konfirmeret, hvis gaden her har været oplyst.

Sidse Marie Kirstine Hansen bliver gift med maler og senere vognmand i Roskilde Anders Peter Hansen, den 3. november 1905 i Roskilde domsogn, opslag 204.

PS: Der ses flere Jens Peter Hansen i Roskilde i pågældende periode.

På forhånd tak
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Gurli Kristensen


Hej

Prøv at se FT 1890 Hersegades forlængelse, opslag 18, kunne det ikke være din familie.
De to yngste børn passer meget godt i alder

hilsen

Gurli
Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Christian Konstmann Autzen

Hej Rolf

Du er min frelsende engel - jeg har ikke kunnet finde Roskilde i folketællingen for 1890, før nu hvor jeg finder Roskilde gemt lidt inde i systemet (Københavns amt, købstad: Roskilde).

Der er så kommet et par børn mere til, men forældrene har jo også alderen til det  ;)

Dejligt med så god hjælp - og deres fødesogne fremgår så her i folketællingen :)

Med venlig hilsen - og tusind tak
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.