Leder efter tråde i min fars Carl Albert Olsens Familie

Startet af Marianne Laprath, 13 Feb 2015 - 19:32

Forrige emne - Næste emne

Marianne Laprath

Jeg leder efter  nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af min fars familie han hed Carl Albert Olsen, født d.24.10.1924 ( kender ikke fødested) og lever ikke mere. ( har ikke dødsdato )

Han og min mor Else Fagerlin blev viet ved borgmesteren i Kalundborg 7.8.1954 og senere skilt.

Hans Mor hed Birthe Marie Olsen født.11 Februar 1907 (muligvis i Frederiksund)- (død i Kalundborg).
Min Biologiske Farfar kender jeg ikke noget til.
Min Stedfarfar hed Peter Christian Johan Olsen (død)

Mange Venlige Hilsner og på Forhånd Tak ;)
fra
Marianne Laprath.

PS: Flere info kan gives om søskende og børn ved evnt. henvendelse. 
Marianne Laprath
m.laprath@yahoo.dk
;-)

Gitte Johansen

Hej Marianne

Her er der lidt.

Et rent held, for du har garanteret mere, du kunne fortælle.

Og jeg ved heller ikke, om du har dette i forvejen.



http://foaa.dk/genf922/getperson.php?personID=I3009&tree=frisch
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Han er født på

Rigshospitalet, 1924-1925, opslag 110, nr. 1374


http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside/find_kirkeboger#


København, Sokkelund, Rigshospitalet.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Marianne Laprath

Hej Gitte! ;)

Tusinde tak for linket!!!

Jeg har fundet en smule, men er gået i stå for jeg "fifler" mig lidt frem er ny i det her  ::)

Har du andre tricks??? ;)

Med Venlig Hilsen

Marianne Laprath. :)
Marianne Laprath
m.laprath@yahoo.dk
;-)

Gitte Johansen

Hej Marianne

Det var lige, hvad jeg kunne finde, men nu har du jo også lidt at slå op, for selvfølgelig skal du jo finde alt i de respektive kirkebøger.

Siden ser dog ud til at være godt lavet, så mon ikke det skulle være til at finde.


God jagt ;)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#5
Du får lige denne, så du kan se, det er den rigtige udlagte barnefader.


http://www.sa.dk/ao/billedviser?epid=14812470#41016,6303193


Nr. 2 på siden. Der står også hun tager til Mødrehjemmet Sofievej

http://www.sa.dk/ao/billedviser?bsid=00065#65,43166
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mike Lyng

Hej

Carl Albert Olsen er far til min kusine. Frederiksborg, Slangerup 1937-1950, ops. 206. Han er rejst til Tyskland i 1944. Hun er død 23. januar 2009.

hilsen

Mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Marianne Laprath

Hej Mike!   ;)

Bliver i tvivl om jeg har fået sendt et svar på dit svar til mig, angående Min Far Carl Albert Olsen???

Jeg er ret ny i det her søgen, og syntes det er lidt svært!!!  :o Så jeg undskylder meget hvis, det virker lidt "fumlet"  ;D

Jeg (1958) er HELT sikker på at Randi er/var Min Halv-Søster... altså samme Far Carl Albert Olsen.
Har talt med Min Halv-Bror Ejvind  (1952) om det i telefon ( han bor i Randers og jeg på Vest Egnen))...Han har også Carl Albert Olsen som sin Far. Vi har begge forskellige mødre..  ;).
Ejvind havde en et år ældre bror Ronald(1951), som døde i (?? Kan ikke lige huske men omkring 2000), begge drenge havde samme mor.

Det lader til at Carl Albert Olsen  har "føjtet lidt rigeligt rundt" ( undskyld ordvendingen, men det hedder det vel???  ;))

Ejvind "fandt" mig i 1999, og vi taler sammen næsten pr. telefon HVER morgen!!!  ;)

Vi kunne godt ønske at du kunne fortælle os mere om Din Kusine/Vores Søster Randi... Om hendes mor??? om de havde kontakt til Carl's forældre i Kalundborg??? Ovs. ovs... der er så mange ubesvarede spørgsmål... :-\

Både Ronald  (som boede hos vores Farmor og Farfar), Ejvind som boede i Randers og Jeg som boede i København, kom som børn hos Farmor og Farfar!!! Men ingen af os fik afvide at vi var Søskende!!! Jeg kan kun huske Ronald fra dengang... Ejvind og Ronald  vidste godt de var Brødre...  :o
JA! sikke en gang Rod!!!
Vi har kun én nulevende Faster i Kalundborg, hun bliver snart 82år og hun deler IKKE ud af "hemmeligheder", det kan man vist i den grad kalde det, ikk'???

Så hvis du også er interesseret i at vi kunne snakke sammen, så er vi to her ( Ejvind og Jeg  ) i hvert tilfælde parate til det...

Masser af Forårs Hilsner  fra

Marianne Laprath


PS: Undskyld det blev så langt, og jeg håber ikke det virker FOR RODET!!! :D
                                                                                                                     M.B.L   ;)
Marianne Laprath
m.laprath@yahoo.dk
;-)

Mike Lyng

Hej Marianne


Du fik sendt din besked. Der ligger svar til dig i dine beskeder. Jeg vil ikke svare på så meget her i forum, fordi det også vil omfatte nulevende personer.

Du er velkommen til at give min mailadresse til din bror, hvis han også vil spørge mig direkte i stedet for gennem dig.

venlig hilsen

mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)