Anders Christian Jensen på Frederiksberg

Startet af Flemming Boisen, 21 Feb 2015 - 16:29

Forrige emne - Næste emne

Flemming Boisen

Hej alle slægtsforskere.
Håber meget I kan hjælpe mig (igen) med at finde mine oldeforældre og tipoldeforældre på min mors side. Min oldefar hed Anders Christian Jensen *1851 eller 1852 + 26.02.1922 (detailhandler på Frederiksberg), gift med min oldemor Johanne Caroline Christiane Jensen født Rasmussen *02.10.1845 +04.03.1925, de havde 4 børn heraf min morfar Jens Jensen *21.10.1879 i Trinitatis sogn, der i 1912 ændrede navn til Jens Jarming. Jeg er meget interesseret i at få flere oplysninger om mine oldeforældre, hvor de er født, hvor og hvornår de blev gift og jeg er også meget interesseret i at få oplysninger om deres forældre (altså mine tipoldeforældre) deres navne, hvor og hvornår de er født og døde.
Ja det er mange ting på en gang men jeg håber nogen af jer kan hjælpe, jeg vil blive meget glad for det.
Venlig hilsen
Flemming Boisen
Kerteminde

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

København, Sokkelund, Lyngby, Virum Skoledistrikt, Virum, En Gaard, 302, FT-1860, D5149
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Jensen   45   Gift   Husfader, Gaardejer      Lyngby Sogn, Københavns Amt
Lovise Marie, f. Andersen   42   Gift   Hans Kone      Lyngby Sogn, Københavns Amt

Andrea Christine Jensen   19   Ugift   Deres Barn      Lyngby Sogn, Københavns Amt
Ane Sophie Jensen   15   Ugift   Deres Barn      Lyngby Sogn, Københavns Amt
Mads Peder Jensen   13   Ugift   Deres Barn      Lyngby Sogn, Københavns Amt
Karen Marie Jensen   11   Ugift   Deres Barn      Lyngby Sogn, Københavns Amt
Anders Christian Jensen   9   Ugift   Deres Barn      Lyngby Sogn, Københavns Amt
Ane Kirstine Jensen   6   Ugift   Deres Barn      Lyngby Sogn, Københavns Amt
Johan Jacob Volsted   54   Fraskilt   Tjener som karl hos Gaardejeren      København
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen



København, København (Staden), Aabenraa, Aabenraa, matr. nr. 240, 16, forhuset, kælderen t.h., 216, FT-1880, C5602
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Anders Christian Jensen   28   Gift   Høker, husfader      Virum??
Marie Caroline Jensen   34   Gift   Hustru, husmoder      København
Ingeborg Jensen   2   Ugift   Datter      København
Jens Albert Jensen   0   Ugift   Søn      København
Johanne Catrine Rasmussen   21   Ugift   Butiksjomfru      Fåborg
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Flemming Boisen

Hej Gitte Johansen
Mange tak for din store hjælp, du ramte helt rigtig og oplysningerne stemmer med det jeg har. Mon du også kan finde forældrene til min oldemor Johanne Caroline Christiane Jensen, født Rasmussen?, hvor er hun født og hvem er hendes forældre = mine tipoldeforældre på min mors side. Håber du kan
Venlig hilsen
Flemming
Kerteminde

Gitte Johansen

Johanne er fundet, men jeg kan ikke umiddelbart finde hendes forældre.


København, Holmen, 1837-1847, ny, opslag 226, øverst.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Det er disse.

Se Ft1880, Johanne Cathrine Rasmussen, Fåborg

Din Johanne bliver konfirmeret i

Fåborg, 1858-1868, ny, opslag 165, nr. 9.


Svendborg, Sallinge, Faaborg Købstad, Grønnegade, No 159 B, 295 F1, FT-1850, D3647
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Rasmussen   28   Gift      Trætøffelmager, Huusfader   Trolleborg [Brahetrolleborg] Sogn, [Svendborg Amt]
Johanne Masen [Madsen]   30   Gift      hans Kone   Fredrigsund [Frederikssund]
Johanne Rasmussen   5         deres Barn   Kjøbenhavn [København]


Svendborg, Sallinge, Faaborg Købstad, Faaborg Kjøbstad, Sundstræde 159b, 1 F1, FT-1860, B0387
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Rasmussen   38   Gift   klodsemager, huusfader      Trolleborg sogn
Johanne født Madsen   40   Gift   hans kone, huusmoder      Frederikssund, Siælland
Ida Rasmine Rasmussen   10   Ugift   deres datter      Faaborg
Mathilde Sophie Rasmussen   4   Ugift   do [deres datter]      do [Faaborg]
Johanne Chatrine Louise Rasmussen   2   Ugift   do [deres datter]      do [Faaborg]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Svendborg, Sallinge, Faaborg Købstad, Faaborg Kjøbstad, Feltens Rist 141, forhus, , FT-1880, B0129
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Sidse Johanne Madsen   59   Gift   hans kone      Frederikssund
Mathilde Sophie Rasmussen   23   Ugift   hans kone      Faaborg
Hans Rasmussen   57   Gift   klodsemager, husfader      Trolleborg sogn
Jens Peter Vilhelm Larsen   25   Gift   tømrer, husfader      Kjøbenhavn


Svendborg, Sallinge, Faaborg Købstad, Nørre - Feltensrist 141 -142, 141 Forhus Stuen, 272 F1, FT-1890, C5706
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Rasmussen   68   Gift   Husfader   Træskomager   Brahetrolleber S, Svendborg
Johanne Rasmussen   69   Gift   Husmoder      Frederikssund
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Flemming Boisen

Hej Gitte Johansen. Igen mange tak for din hjælp, det er fantastisk hvad du kan, det er jeg meget glad for. Jeg har fundet det meste men jeg kan ikke rigtig finde de oplysninger du viser vedr, FT mon du kan give mig de relevante opslag nr.? jeg forstår ikke helt dine koder. Johanne Marie Caroline Christiane Rasmussens forældre må være Hans Rasmussen *1822 og Sidse Johanne Rasmussen f. Madsen *1820. I FT 1860 har de 3 børn men jeg tror min Johanne er flyttet hjemmefra (15 år) den yngste Johanne *1858 må være en lillesøster, nr 4 af 4 børn. Er du enig idet?
Venlig hilsen
Flemming

Gitte Johansen

Det er jeg fuldstændig enig i.

Jeg har ikke opslag på folketællingerne.

Jeg har givet dig de renskrevne FTer på

http://www.ddd.dda.dk/kiplink1.htm

Den yngste bor ved storesøster i 1880. Se længere oppe.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com