Problemer med Log-on på Slægt & Data via pc

Startet af Margrethe Krogh Thusgaard, 22 Feb 2015 - 14:07

Forrige emne - Næste emne

Margrethe Krogh Thusgaard

Kære forum
Jeg kan pludselig ikke logge på. Slægt og Data fra min pc. Jeg genererede derfor nyt password, men kunne stadig - efter genstart - ikke logge på.
Prøvede derefter på iPhone og kom ind uden problem, så problemet er på pc'en, men det er nyt, så jeg er i tvivl om hvad det handler om. Bortset fra, at det må være sikkerhedsindstillingerne, som også foreslås på startsiden. Jeg har tilføjet https://www.slaegtogdata.dk på listen over websteder hvorfra jeg tillader cookies, men alligevel accepteres mit logon ikke fra min pc.
Kan nogen hjælpe?
Venlig hilsen
Margrethe
Margrethe Krogh Thusgaard
8541 Skødstup
margrethe@thusgaard.com

Medlem nummer 17914

John Nielsen

Hej Margrethe

Du har vel ikke ASK installeret ?

Hilsen John Nielsen

Margrethe Krogh Thusgaard

Hej John
Ja, det er et rigtig godt spørgsmål, for jo, den kom ind med en java-opdatering. Jeg fik den deaktiveret, men jeg tror ikke, jeg kunne afinstallere den. Møg-software!  ;)
Har du et forslag til mig, så jeg kan fjerne den helt?
Mvh
Margrethe
Margrethe Krogh Thusgaard
8541 Skødstup
margrethe@thusgaard.com

Medlem nummer 17914

John Nielsen

Hej Margrethe

Jeg så en omtale af problemet, men kan ikke finde det igen.
Du må ned under kontrolpanelet og afinstallere ASK.

En bagvendt udgave, fjern og geninstallere java og denne gang huske at fravælge ASK.
Jeg er dog ikke sikker på at ASK forsvinder med java.

Hilsen John Nielsen

Arne Feldborg

Det er det her indlæg der tænkes på.
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,92691.msg489887.html#msg489887

Jeg er dog ikke ikke sikker på at ASK alene er årsag til problemet, jeg tror det er en kombination af flere ting. Men hvis det løser problemet at fjerne ASK så er det jo fint nok. Den har man alligevel ikke nogen glæde af.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Hans Chr. Baagøe

Hej

Min erfaring med ASK-Toolbar er, at der må være en indstilling i den, den blokkerer for at åbne dokumenter, der som standard skal åbnes i andet end browseren.

I nogle tilfælde kan det være en udfordring at afinstallere den, da de nyeste versioner ser ud til at integrere med GoogleCrome, som derefter kun kan lukkes via "Joblisten".

Vær desuden opmærksom på, at der også i de nye versioner ofte dukker en "Indkøbskurv" op, som ligger i den nederste del af listen over installerede programmer. Den bør også fjernes.

Når oprydningen er afsluttet, bør du sætte din startside i din browser tilbage til det, du "plejer" at starte med, så du ikke efter et uheld skal til at rydde op igen. Det gælder uanset om du bruger InternetExplorer, GoogleCrome, Firefox eller noget helt andet!

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Margrethe Krogh Thusgaard

Kære John, Arne og Hans Christian
Tak for jeres svar.

Jeg kan se, at der lidt at sidde og nørde med i aften.
Jeg har før haft bøvl med Ask.com, men har de seneste år altid været enormt forsigtig, når jeg opdaterede min java. Det er sort uheld, at den er kommet ind, men jeg kan heller ikke huske, at jeg er blevet spurgt eller bedt om at vinge af/til for at tilkendegive, om jeg ville have den. Sikke noget skrammel!

For resten synes jeg, man plejer at kunne sende spørgsmål/svar ind til Forum, uden at være logget ind, men det kan jeg i hvert fald ikke nu, så dette er sendt fra min iPad.

Jeg skal nok følge op på sagen her.

Venlig hilsen
/margrethe
Margrethe Krogh Thusgaard
8541 Skødstup
margrethe@thusgaard.com

Medlem nummer 17914

Ole Dorch

Jeg har også haft problemer med at komme på fra idag. Men det er mit Norton Security der blokerer og fraråder mig at gå på siden, pga. certifikatfejl på hjemmesiden.
En nærmere undersøgelse fortæller mig at certifikatet for SlægtogData er udløbet pr. 23/2 2015?
Jeg kan selvfølgelig godt komme ind på siden, ved at overrule Norton, men synes lige jeg vil gøre opmærksom på problemet. Måske nogen ved mere om dette?


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Margrethe Krogh Thusgaard

Godaften alle

Jeg kunne ikke løse problemet umiddelbart, for selv om Ask tidligere havde været inde, var det dengang lykkedes mig at fjerne den, så den var ikke at se noget steds.

Jeg fik dog i mine sikkerhedsindstillinger tilføjet S & D på listen over tilladte websteder. Måske er det alligevel det, der har gjort, at jeg nu igen kan logge ind på sitet.

Der har så været nogle dage, hvor jeg ikke var ved pc'en, men nu er jeg igen. Selv om det ikke hjalp med det samme, så er jeg nu ikke længere lukket ude fra det gode selskab 

Hurra...!
- og tak for hjælpen :)

Venlig hilsen
/margrethe
Margrethe Krogh Thusgaard
8541 Skødstup
margrethe@thusgaard.com

Medlem nummer 17914

Leif Sommerdal

Må jeg anbefale dette lille program http://unchecky.com/
Det sørger fint for at fravælge annonce programmer som fx. ASK
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Margrethe Krogh Thusgaard

Tusind tak, Leif, for tippet med unchecky.com!
Det er super!
Venlig hilsen
Margrethe
Margrethe Krogh Thusgaard
8541 Skødstup
margrethe@thusgaard.com

Medlem nummer 17914