Magnus Paulsen gift med Margrethe Catharina Louise Gelbin

Startet af Jan Bech Rasmussen, 22 Feb 2015 - 14:51

Forrige emne - Næste emne

Jan Bech Rasmussen

Jeg søger efter oplysninger af enhver art om Magnus Paulsen.

Han er gift med Margrethe Catharina Louise Gelbin født i Bad Bremstadt 14.04.1852, død som enkefrue efter arbejdsmand Magnus Paulsen af Foldingbro, Lintrup sogn, haderslev amt 05.10.1931. (kirkebog for Lintrup sogn 1926-1941 opslag 216)

De får en datter Johanne Paulsen den 06.06.1891 i Brooklyn - USA.

Jeg har umiddelbart ikke kunne finde ham i nogen folketællinger i Danmark. Om han er død i USA ?? og hvornår Margrethe og Johanne og evt. Magnus Paulsen er indrejst i Danmark kan jeg heller ikke finde.

Nogen der ved noget om mulighederne for at finde oplysninger fra USA og Bad Bremstadt i Tyskland ?

På forhånd Tak

Jan Rasmussen


Jan Bech Rasmussen

Hej Poul

Når jeg googler Margrethe Catharian Louise Gelbin, ved jeg godt at MyHeritage kommer som de første mange hits....men nu har jeg ikke abonnement på MyHeritage. Jeg er ikke helt sikker på der ligger flere oplysninger derpå end jeg har i forvejen. Kender ikke MyHeritage, deres vilkår og om det er til at komme ud af igen. Bliver altid lidt mistroisk når der står at noget er gratis/fri prøveperiode og man så skal indtaste sit kreditkort nummer for at få lov til at få den fri prøveperiode...



mvh
Jan Rasmussen

Bente Aaris

Du finder Margrethe Paulsen f. 14/8 1852 i Tyskland Enke i FT:1930, boende hos datteren Johanna f. 6/6 1891 i Brooklyn gift med en Sofus Theodor Larsen oplyst i 1911 og med 5 børn i FT:1930 hvoraf den ældste Helga er f. 8/2 1918 i Rødding - resten kan du læse om på AO FT:1930 - Lintrup sogn opslagnr:28 

I FT:1921 bor de også i Lintrup hvor der står Margrethe Paulsen (enke) havde taget ophold i kommunen i 1920 og havde ophold hos familien og 1.oktober 1918 var hendes bopæl Skrydstrup!
Datteren med familie havde bopæl 1.oktober 1918 i Rødding!
Lintrup sogn opslagnr:50.
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Poul Petersen


FT 1921 er en ældre datter Anna Kristina Lassen, hun er født i Sommersted, Haderslev 23/12 1911, opslag 79, så her er Johanna Paulsen/Lassen gift og i Danmark.

Med hensyn til My Heritage, så kan webmasteren kontaktes, og vedkommende har muligvis nogen familiehistorier eller andre oplysninger, der kan bruges.

Vh Poul Petersen

Bente Aaris

I FT:1925 finder du dem i Lintrup på opslagnr:63!

Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Jan Bech Rasmussen

Tak for de mange tilbage meldinger og input.

Mangler bare lige det sidste...hvornår og hvor er datteren Johanne Paulsen og Sophus Theodor gift. Da Sophus  er født i 1889 og Joanne i 1991 og får det formentlig første barn i 1911, må vielsen være foregået i et forholdsvis afgrænset tidsperiode.

Magnus Paulsen må være død i perioden 1891 til 1921 (hvor Margrethe er enke)

De har åbenbart flyttet en del rundt. Men har lidt på fornemmelsen at Magnus Paulsen stammer fra Tyskland og formodentlig er død i USA, hvorefter Margrethe og Johanne er flyttet til Danmark.

De oplysninger der ligger på MyHeritage er nogen der kommer fra vores egen stamtavle der er indtastet der
:-[

mvh

Jan Bech Rasmussen