Søger oplysninger om en udlagt barnefader, Theodor Nicolai Hansen

Startet af Erik Rødsgaard Jensen, 23 Feb 2015 - 23:37

Forrige emne - Næste emne

Erik Rødsgaard Jensen

Emanuel Jensen bliver født den 15/7 1910 i Harndrup Sogn, Odense amt (1906 - 1921, opslag 12). Udlagt barnefader er Theodor Nicolai Hansen. Emanuel findes herefter i ft. 1911, Harndrup sogn, opslag 43, hvor han som slægtning bor hos en familien Hansen. Måske har denne familie relation til omtalte Theodor, men det er rent gætteri. En søn i familien, Arthur Hansen, blev født den 15/2 1910 (opslag 11 i samme kirkebog). Én af fadderne hedder murer Peter Hansen, han går tilsyneladende igen i begge fødsler.

Jeg kan ikke finde ud af Emanuels eller Theodors relation til Hansen-familien i omtalte ft. Jeg er også på jagt efter oplysninger omkring Theodors videre skæbne/liv.

Jeg er nok klar over, at jeg skal på LA for at finde faderskabssagen. Men den kan vel ikke fortælle om Theodors videre liv?

Det er mit håb, at én eller anden måske har et match i sit træ eller har mulighed for at hjælpe mig videre.

Med venlig hilsen
Erik Rødsgaard Jensen
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Lis B. Jensen

hej

du kunne jo prøve at finde dem i Lægdsrullerne og følge dem der.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Mette R Francke

Hei

Står der noe om hans opphold sted , ***  *** Gjesten sogn ?

Hvis det er det der står så er Theodor der kanskje i ft 1906 eller 1911



Mette
Mette R Francke

Erik Rødsgaard Jensen

Tak for svarene. Jeg har ikke kunnet finde ham i nogle af ft. i Gesten sogn - eller Gjesten sogn, som det nok hed på det tidspunkt.

Jeg er også lidt usikker på, hvordan jeg skal søge under lægdsrullerne, da jeg kun kender Theodors opholdssted i forbindelse med Emanuels fødsel og dåb.

Med venlig hilsen

Erik
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen


Erik Rødsgaard Jensen

Hej Heidi.

Til dig og alle andre vil jeg gerne sige undskyld, fordi jeg ikke har refereret til den tråd du nævner. Jeg er i gang med at undersøge sagen også på vegne af Tina, idet vi er i familie med hinanden, og begge søger oplysningerne.

Med venlig hilsen

Erik
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen