Skifter i Hedensted

Startet af Karl-Peter Dammeyer, 26 Feb 2015 - 23:11

Forrige emne - Næste emne

Karl-Peter Dammeyer

Hej!

For mig at se, har Brejl ikke skrevet skifter for Hedensted, hvor kan det lade sig gøre at fremtrylle skifter derfra, fra 1749 - 1750?

Mvh.
Karl-Peter

Henning Mortensen

Du skriver ikke hvem du søger :-(

Prøv evt. at søge i Hatting Herred i Brejl.dk

Mvh. Henning
Henning Mortensen
e-mail: bjerrevej325@hotmail.com

Karl-Peter Dammeyer

Velkommen tilbage Henning!

jo, ser du, det drejer sig om Niels Jacobsen, som giftede sig med Maren Jørgensdatter i Hedensted den 22. oktober 1745
De bosatte sig i Solskov, i Øster Snede sogn, hvor de begge døde
I Solskov boede Marens søster

Det har været mig umuligt at finde Niels Jacobsens ophav, det er dog kun 4. tip, men på Hilmars fars side

I Grundet &Højgaards skifter - 204  - ref. til 148, har jeg fundet hans navn, men heller ikke mere, derfor forestiller jeg mig, at han kunne være fra et andet sogn i nærheden, og dermed se i skifter fra et andet sted

Mvh.
Karl-Peter

Henning Mortensen

Hej Karl-Peter

Det må være disse skifter du henviser til:

http://www.brejl.dk/norvang.html

148 Svend Nielsen ugift i Solskov 7.10.1776 fol.17b.
A: stedfader Christen Jensen Hauge sst, moder Maren Jørgensdatter, søster Maren Nielsdatter 26 g.m. Jens Jensen Hauge, søster Birthe Nielsdatter 20, søster Anne Nielsdatter 18. Skifte efter fader Niels Jacobsen i Solskov 10.2.1763.

204 Maren Jørgensdatter i Solskov 1.8.1793 fol.138b.
E: Christen Jensen Hauge. Første ægteskab med Niels Jacobsen sst, skifte 10.2.1763. Se skifte efter søn Svend Nielsen 7.10.1776 lbnr.148. B: Maren g.m. Jens Jensen Hauge i Gammelsole, Anne g.m. Rasmus Gregersen sst, Birthe 39.

Jeg vender tilbage, hvis jeg finder mere
Henning Mortensen
e-mail: bjerrevej325@hotmail.com