ang. island behöver hjälp

Startet af merete hansen, 16 Mar 2015 - 16:37

Forrige emne - Næste emne

merete hansen

ang. hans peter oluf hansen f. 8-10-1887

inflytted reykavik 1912 er bagersvend-konditor f. eskildstrup, falster

islandsk ft. 1920 i reykjavik med kone porun björnsdatter f 20-12-1891 island

han kommer frem og tilbage til kbh på besök tror jeg,

söger ft på island .....har han börn?....vor dör han? kbh. eller island.
m.v.h. merete

Ellen Steen-Petersen

Hej Merete
I FT-1930 er han i København. Bor Jægersborggade 46, 2. sal sammen med sin islandske kone og 6 børn. Af børnene er de 5 født i Island, og det sidste i København. Så han er åbenbart flyttet retur mellem 1926-1929.

/Ellen

merete hansen

tusen tak  jeg  har bara set ham i familjebilder alene, så det var got at få bekräfted at han
har börn med sin kone.
nu kan jeg försöge at finde börnenen.
tusen tak til alle som svarede mit mail.

merete hansen

merete hansen

jeg var inne på kildevisning men den gik kun til 1923 desvärer.

må jeg ulejlige dig med oplysninger om vad det står på ft1930 om hans og hans familje.


også söger ft 1930 för en christine(kirstine) blomqvist f 4-5-1877 stenbrohult-(sverige)

jeg försöger at hjälpe en äldra dansk dame i göteborg -hennes farmor-,
siste notering på politibl. 1911 i kbh- siden försvunded.

tusen tak merete hansen

Ellen Steen-Petersen

Hej Merete
Jeg vil gerne skrive til dig, hvad der står for hele familien i folketællingen.
Men vi har en regel om, at vi ikke må skrive personlige oplysninger om mennesker, der er eller kan være i live. Og det kan børnene være.

Du må derfor selv finde de sidste detaljer i den originale folketælling. Den finder du på www.sa.dk. Vælg arkivalieronline. Vælg folketælling, 1930, København, Jærgersborggade, lige nr.

På opslag 566 finder du familien i nr. 46, 2. tv:
Hansen, Hans Peter Oluf, M 8/10 1887 Eskildstrup Falster, Gift, Husfader, Konditorsvend, Arbejdsløs.
Gift 1915, 7 levende bør, 0 døde.
Hansen, Thorun, K 20/12 1891, Isafjord Island, Gift, Husmoder, Fattighjælp
Dreng, M 1/6 1918 Reykjavik Island, Barn
Dreng, M  21/11 1921, Reykjavik Island, Barn
Pige, K 18/5 1922, Reykjavik Island, Barn
Pige, K 4/12 1924, Reykjavik Island, Barn
Dreng, M 3/3 1926, Reykjavik Island, Barn
Pige, 21/9 1929, København, Barn

/Ellen

Ellen Steen-Petersen

Hej Merete
Jeg går ud fra, du mener:

Christina Blomqvist, 4-5-1877 , Sverige, Stenbrohult
Stilling: Tjenestepige.

som der er et registerblad på hos Politiet.

Der har tidligere været en tråd på hende: https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=88476.0.

Jeg kan ikke finde Christina i folketællingen 1930 - hun er muligvis død, gift, eller rejst retur til Sverige.
Derimod kan jeg finde hendes søn, der sammen med kone og 2 børn bor Absalonsgade 36B, 1.

/Ellen

merete hansen

til ellen.........ang.kristina blomqvist,

ja det var min veninde som sögte det viste jeg bare ikke ,vi holder begge på med sagen.

tak för svar ft.1930  så er hun ikke i dk. nu ved vi dette.


ang. hans og familje vilken overraskelse 7 börn i kbh, det viste vi ikke ,så tusen tak för
oplysningen, jeg går selv videre med sagen så länge.

tusen tak ellen'

mange hilsner
merete

Eva Morfiadakis



Christina har nog inte kommit tillbaka till Sverige. Hon finns i alla fall inte som invandrad.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Eva M

merete hansen

tak eva,

ja jeg ved got men damen kan vi bare ikke finde, vad vi end foretager os, ellers mange tak

m.v.h.merete

Eva Morfiadakis



Det är lite märkligt att hon saknas efter 1911. Hon tycks inte finnas i Nyhavn 17 i politiets mandtaller på den adressen och sen blir hennes blad inte uppdaterat.

Det var jag som fann info. om dottern som var på barnhem i Malmö och som dog i Skt Johannes. Tyvärr har jag inte tid att gå till stadsarkivet i Malmö. Det kan finnas dokument där som ger info. om var modern befinner sig. Men inte säkert. Jag har sett i sådana arkiv tidigare och ofta har modern slutat höra av sig till barnet.

Henrys vigsel finner du i Vejle Sct Nicolaj 1924-1934 opslag 41. Han bodde på Ole Suhrsgade  4 i Kbh.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis



Äldsta barnet Margits dop finner du i Skt Andreas 1921-1940 opslag 285. En fadder heter Kirstine Petersen i Kirke Saaby. Kanske är det modern och du kan finna henne där i FT 1925?

Eva M

PS Det finns 2 Kirke Såby.
Eva M

merete hansen

tusin tak for informationen....men det er bare christina som vi leder efter, hennes slägting har
alt information efter henry hanibal blomqvist
men du skal have mange tak för besväred.

man må nok lede efter mer inf. i börnevärned og se vad der står om christina b.

men tak för hjälpen
merete

Eva Morfiadakis

#13
http://www.kbharkiv.dk/kbharkiv/collections/fattigvaesnet/FVH_1896-1903A-K.pdf

Hon finns i Fattigvæsenets Hovedregistrant. Du får bege dig till Stadsarkivet i Kbh.

Sen är det ju så att man kan finna en person genom en annan person. Lätt att Christina blir Kirstine i DK.

Eva M
Eva M

merete hansen

tak eva for informationen, men nu tror jeg ikke vi kommer längere med sagen,
men tak for hjälpen
m.v.h. merete