efterlysning af storebror der er død

Startet af jørgen Ponn, 19 Mar 2015 - 09:05

Forrige emne - Næste emne

jørgen Ponn

jeg leder efter en bror som hed Finn Nielsen måske Christensen ? min mors navn Ruth solveig Christensen født 26-06-1921 blev gift i 1940 i købnhavns magistrat den 28 sep boede på Bispebjergpark alle 90 og min Far Henry Emil Nielsen født 26-05-1919 boede i allegade 22 Odense på det tidspunkt
finn født 1939-1940.
Døde vil jeg tro omkring 1945 da han var på vej til odense med min mor, og fik så lov til at komme på skødet af en tysk soldat der var på vej hjem fra krigen
det er de enenste oplysninger jeg har .

Er der nogen der kan hjælpe mig
pon05@hotmail.com
jørgen steen ponn( født Nielsen )


jørgen Ponn

Citat fra: jørgen Ponn [11378] Dato 19 Mar 2015 - 09:05
jeg leder efter en bror som hed Finn Nielsen måske Christensen ? min mors navn Ruth solveig Christensen født 26-06-1921 blev gift i 1940 i købnhavns magistrat den 28 sep boede på Bispebjergpark alle 90 og min Far Henry Emil Nielsen født 26-05-1919 boede i allegade 22 Odense på det tidspunkt
finn født 1939-1940.
Døde vil jeg tro omkring 1945 da han var på vej til odense med min mor, og fik så lov til at komme på skødet af en tysk soldat der var på vej hjem fra krigen
det er de enenste oplysninger jeg har .

Er der nogen der kan hjælpe mig
pon05@hotmail.com
jørgen steen ponn( født Nielsen )
kan sende min mors dåbs attest og bryllups papier hvis det kan hjælpe



Eva Morfiadakis


Hej,

Jag tror du måste finna sognet där dina föräldrar bodde när barnet dog. Om han dog på tåget bör det ha varit i maj 1945 eller kort efter.

Sen trodde jag de tyska soldaterna inte fick åka danskt tåg när de skulle hem efter kriget, att de fick marschera, men kanske fick de det ändå. Jag minns från TV-serien Matador. Den gamle tysken med hunden skulle marschera till Korsør där hunden skulle bli "skudt".

Det döda barnet måste ha förts till läkare/sjukhus på vägen, kanske Korsör eller i Odense. Det finns fler ställen t ex Slagelse.

Eva M
Eva M