Hvem var Ida Nicoline Birch egentlig?

Startet af Jørgen Bombæk, 23 Mar 2015 - 15:19

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Bombæk

Min tipoldemor Ida Nicoline Birch er gift d. 11 november 1846 med Jørgen Christian West  Arhus/Hads/Odder 1844 72 OPSL 11-24. Her opgives hun at være født d. 14/6 1814 på den Kongelige fødselsstiftelse i Kbh. her kan jeg ikke finde hende.
Ved folketællingen 1880 bor hun Amaliegade 26-28 i Kbh. Her opgives hun at være enke med 2 levende børn.
Lauritz Thorvald West og Valdemar Christian West.
Valdemar har jeg alle oplysninger om, han er min oldefar.
Lauritz er født d 22/4 1849 og hjemmedøbt d 13/6, fremstillet i kirken 22/7 Århus/Hads/Odder 1845 - 58 ny udgave Opsl. 22/9.
Ved folketællingen 1850 bor han hos gårdmand Søren Eriksen og hustru Else Marie Sørensen i Randlev, 1 år gammel.
Jeg ville meget gerne finde ud af hvor denne Nicoline stammer fra, hvor hun har opholdt sig, hvad der er hændt hendes mand, og hvor hendes ene søn Lauritz bliver af, måske kan en eller anden hjælpe med dette.
Venlig hilsen
Kirsten Bombæk

Mette R Francke

#1
Hei

København, København (Staden), Ladegaardsvej (Ulige numre), Frederiksberg, Ladegaardsvej 5, Mellemb.Tagetagen paa Fattiggaarden, , FT-1885, D3248
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Vilhelm Alfred Ferd.Wahlmann   54   Ugift   Forsørges f.T.af Kjøbh.Fattigvæsen i Arbejdsanstalten   Maler   Odense
Andreas Johan Peter Corvinus   71   Ugift   Forsørges f.T.af Kjøbh.Fattigvæsen i Arbejdsanstalten   Typograf   Kjøbenhavn
Niels Edv.Søgaard Ruff   62   F   Forsørges f.T.af Kjøbh.Fattigvæsen i Arbejdsanstalten   Cigarfabrikant   Kjøbenhavn
Georg Theodor Boll   57   F   Forsørges f.T.af Kjøbh.Fattigvæsen i Arbejdsanstalten   Tobakspinder   Kjøbenhavn
Niels Johannes Henrik Carl Gjessing   43   F   Forsørges f.T.af Kjøbh.Fattigvæsen i Arbejdsanstalten   Værtshusholder   Kjøbenhavn
Carl Ludvig Jørgensen   66   Ugift   Forsørges f.T.af Kjøbh.Fattigvæsen i Arbejdsanstalten   Forgylder   Kjøbenhavn

Lauritz Th.West   35   Ugift   Forsørges f.T.af Kjøbh.Fattigvæsen i Arbejdsanstalten   Cigarmager   Kjøbenhavn
Heinrich Georg David Mathiesen   54   Ugift   Forsørges f.T.af Kjøbh.Fattigvæsen i Arbejdsanstalten   Kunstdrejer   Tydskland
Christian Jul.Seifert   49   Enkemand   Forsørges f.T.af Kjøbh.Fattigvæsen i Arbejdsanstalten   Cigarmager   Kjøbenhavn
Oluf Edv.Alexander Rosengreen   40   Ugift   Forsørges f.T.af Kjøbh.Fattigvæsen i Arbejdsanstalten   Maler   Kjøbenhavn


Måske
Name:   Lauritz West
Arrival Date:   4 May 1888
Birth Date:   abt 1849
Age:   39
Gender:   Male
Ethnicity/ Nationality:   Danish
Place of Origin:   Denmark
Port of Departure:   Bremen, Germany and Southampton, England
Destination:   United States of America
Port of Arrival:   New York, New York
Ship Name:   Lahn

Mette
Mette R Francke

Annette Kjærsgaard

Hej,

mandens død finder du i Århus/Hads/Odder 1845-1871 opsl 81 fattiglem (??) i Odder født i Vejle - Afliveget sig ved hængning

VH
Annette
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Egon Sørensen

Hej!

Jeg læser at han var fraskilt da han tog livet af sig selv.

Mvh.

Egon Sørensen

Annette Kjærsgaard

Hej,

der bliver født en Ida Nicoline den 30 maj 1814, døbt den 4 juni 1814 på fødselsstiftelsen.

https://www4.sa.dk/ao/billedviser?epid=16415203#4,1504

VH
Annette
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737


Egon Sørensen

God aften!

Hun er sikkert død mellem 1880 og 1885.



Kilde:  FT-1880 Kildehenvisning: 181 
Adresse: 2. Sal 
Husstands-/familienr: 203 
Navn: Ida Nicoline West  Køn: K 
Alder: 65  Civilstand: Enke 
trossamfund: Luthersk  Fødested: Kjøbenhavn 

Erhverv: Hospitalslem 
Gift hvornår: 1846 
Antal levende børn: 2  Antal døde børn: 0 

Sogn:  Amaliegade Herred:  København (Staden)
Amt:  København Stednavn:  26 & 28, Forhus


Indtastningsnr:  D3726 Løbenr.:  2059

Mvh.

Egon Sørensen

Jørgen Bombæk

Tak til jer alle for hjælpen. Der blev kastet lys over en del her, bl. a. sikkerhed for at Lauritz rejste til Amerika.
Vh
Kirsten