Vejle/brusk/KoldingKristi kirke 1925 - 44 Opsl. 66/47

Startet af Jørgen Bombæk, 25 Mar 2015 - 22:21

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Bombæk

Min mor Ruth Nancy Nielsen er konfirmeret her. Hendes forældre står opført som boende "Højvang" Kolding. 
Jeg har undersøgt Kolding på kryds og tværs både på nettet og i virkeligheden, men kan ikke finde nogen Højvang.
Mon nogen ved hvor Højvang skal findes?

Heidi Ilsoee

Forslag:

Højvang   Ukendt         Kolding   lokalitet, Kolding Kommune, Koldingvej
Højvang   Ukendt         Kolding   lokalitet, Kolding Kommune, Esbjergvej
www.krabsen.dk

Beslutninger - Kolding Kommune
https://www.kolding.dk/pdf/20090624113458.pdf
23/06/2009 - Området vejbetjenes både fra rundkørsel på Koldingvej samt en rundkørsel på ... rundkørsel på Sortebjergvej mellem Højvang og Koldingvej.

Gitte Lund

Hej

Kolding Landevej og Esbjergvej ligger i den total modsatte retning end Kristkirken.

Jeg vil prøve at undersøge det hos ældre slægtninge, som bor i den sydlige bydel, hvor Kristkirken også ligger.

Jeg har selv boet i den sydlige bydel, så det skal ikke være umuligt at finde ud af.

Vh Gitte Lund

Gitte Lund

Hej igen

Prøvede lige på Koldings arkivs hjemmeside at søge Højvang i Arkibas

Fandt at der på Jovavej i Kolding lå et hus i 1916 "Villa Højvang" hvor familien N.P. Nielsen boede.

Jovavej tilhører Kristkirkens sogn.

Der er et billede af Villa Højvang på arkibas Reg. nr. B 2331

Men der er også nogle haveselskaber, der hedder Højvang opslag 6 og 46 i samme kirkebog er der konfirmerede fra Højvang 10 og Haveselskabet Højvang.

Vh Gitte

Jørgen Bombæk

Mange tak for hjælpen! Jeg tror måske at "Villa Højvang" kan være det rigtige, da min moster i sin tid talte om, at de boede i en villa, så det vil jeg prøve at undersøge nærmere, hvis muligt.
Venlig hilsen
Kirsten

Gitte Lund

På Kolding Stadsarkiv har de alle gamle vejvisere på læsesalen. På nettet er kun fagregister scannet ind.
I kirkebogen ser det ud som om, villanavne er skrevet, hvor man ikke har haft vejnavne endnu.

Jeg skal til Kolding om et par dage, så tager jeg lige vejen omkring Jovavej, det kunne da være sjovt, om der stadig står Højvang på et hus.

Du kan også finde det på arkiv.dk - Højvang Jovavej

vh Gitte

Gitte Johansen

De bor i


Haveselskabet Højvang

FT1930, Kolding, Haveselskabet Højvang, opslag 9.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Bombæk

Der  kan man bare se! Så blev et gammelt mysterium opklaret. Der er blevet fortalt en del om dem, dels at de boede i en villa i Kolding, dels at de havde en købmandsforretning o.m.a
Nu kan vi jo så se at de ganske rigtigt havde en købmandsforretning, og at de boede i "Højvang", som måske ikke er en villa, men i hvert fald en bolig.
De 2 pigers mor har på dette tidspunkt forladt familien, og Anthon blev lillejuledag 1930 gift med sin husbestyrerinde Marie, resten kender vi.
Igen 1000 tak for hjælpen, det er jeg meget glad for.