Kender nogen denne familie fra Bistrup?

Startet af bente lindhardt, 27 Mar 2015 - 08:52

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

Stella Senta Lind Pedersen f 3/9- 1920 i Slagelse død i Bistrup 1/7-1995
gift med
Svend Stilling Blichfeldt
f 19/10-1918 død i Bistrup 3/3-2002 i Bistrup, Frederiksborg amt

oplysningerne har jeg fra aneguf.dk



Hvor bliver de gift?
Får de børn?

vh
Bente L

Jens-Christian Emborg

#1
Hej Bente

Hvis du ser adressen hvor Svend bor i 2001, da han dør, kan du slå adressens matr. nr. (123bf) op i tingbogen, det er opslag 282, her ser du at han fik skødet tilbage i 1956/57, så familien har boet på adressen i mange år, jeg ser også her, at han i 1956 har titel som "gross.".

I telefonbogen for København fra 1955, spalte 682, er der en gross. Sv. Blichfeldt, der står med privatbolig i Ryparken 34, som vel hører under Lundehus Sogn.
Han står med samme adresse i telefonbogen fra 1949.

Et kik i kirkebogen for Lundehus sogn  over fødte 1952-1967, opslag 105, viste at de havde fået en datter i 1953 og her er oplyst at forældrene er viet 10 år tidligere, så hun er sikkert ikke deres første barn, i Søllerød kirke den 04-06-1943, hvilket også kan ses i Søllerød sogns KB, opslag 36.
Brudens mor er en Lützen, så det lyder bekendt fra tidligere i dag.

NB! Den fundne datter finder du i Roskilde på hendes døbte navn, så en opringning er muligt, hvis du vil vide mere om familien.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

bente lindhardt

Tusind tak endnu en gang til dig Jens Christian. Jeg havde oplysningerne fra matriklen, men kunne ikke umiddelsbart finde nogle børn efter 1956 i det tilhørende sogn, men nu har du fundet frem til mindst et barn - godt gået!

vh
Bente L