Johan Marinus Christensen

Startet af Peer Petersen, 30 Mar 2015 - 10:20

Forrige emne - Næste emne

Peer Petersen

Kirsten Marie Jeppesen bliver født den 8. august 1854 i Jernved, Ribe Amt. Hun bliver gift 2 gange. Første gang med Johan Marinus Christensen. Jeg ved ikke hvor eller hvornår. Ej heller har jeg hans fødselsdato.
2. gang bliver hun gift med Christian Lauridsen Holm, født i Jegerup 23. september 1849. Dog ved jeg heller ikke hvornår de blev gift.
Er der nogen der kan hjælpe med at finde noget?

Peer

Louise Sørensen

Hej Peer

Har du ikke et opholdsted  på hende efter at hun bliver voksen.

Det ser ud til at hun forlader hjemmet imellem 1870 og 1880 og familien forlader åbenbart også Jernved efter 1881- hvor flytter de hen ?

Hilsen Louise

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Jeg forstår ikke, du siger, hun er viet 1. gang med Johan

Hun bliver viet i

Sønder Gørding, 1870-1891, ny, opslag 181 med Kristian Lauridsen Holm.

Der står pigen Kirsten Marie Jepsen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peer Petersen

Hej Louise
Nej, jeg ved ikke hvortil  Familien Jepsen flytter. Men som du ser i Gittes henvisning bor Kirsten Marie sammen med familien i Jernved i 1860.

Peer

Louise Sørensen

Hej Peer

Nu er det jo lige meget da Gitte har fundet vielsen Jeg kunne bare ikke få Ft 1890 frem med dem. De var der 60+70+80

Hilsen Louise

Peer Petersen

Hej Gitte

Du har du helt ret. Kirsten Marie Jeppesen er kun gift med Christian Lauridsen Holm. Hvornår og hvordan jeg har fået information om ægteskab med Johan Marius Christensen fortaber sig i tågerne.
Dog er det interessant at du i en folketælling finder at en børn af Christian og Kirsten Marie (Niels Johansen Holm og Elen Kirstine Holm) er i pleje hos Niels og Anne Jepsen??

Peer

Gitte Johansen

Kan det ikke tænkes, at han og lillesøster er der på grund af mors fødsel i 1890?


Kirsten Marie er død ved datters konfirmation i Vilslev opslag 90, og hun står på opslag 139, død i 1893.

Vilslev, 1892-1901
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peer Petersen

Hej Gitte

Det er da en mulighed at børnene er sat i pleje. Moderen kan måske også have været syg. Hun døde jo forholdsvis ung.

Peer

Peer Petersen

Så blev gåden løst med de to ægteskaber.
Johan Marinus Christensen blev gift med Else Marie Holm (født i Vilslev 20. oktober 1890). Johan Marinus Christensen falder i 1. verdenskrig og Else Marie bliver gift 2. gang med Niels Hansen Petersen i Skærbæk 20. januar 1932 (der bliver lyst over parret i Gredstedbro).
Nu mangler jeg så informationer om Johan Marinus (fødsel, vielse og evt. hvor og hvornår han døde i krigen).
Jeg har på fornemmelsen at Johan Marinus fik barn/børn med Else Marie Holm????

Peer

Gitte Johansen

De får ihvertfald 1 barn

Tønder, Lø, Ballum, 1901-1944, opslag 35, nr. 9.

Der står desværre ikke, hvor de er viet.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#11
Johan Marius er født i

Tønder, Lø, Randerup, 1883-1903, opslag 9, nr. 2 i 1888.

Fundet her

http://www.museum-sonderjylland.dk/siderne/det-sker/documents/Faldne-Alfabetisk-2_000.pdf

Og her
539 - J Marius Christensen
30-08-1888 08-07-1915 
Randerup Bois le Prêtre

http://www.bryld.dk/filer/MarsMon.pdf
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peer Petersen

Tak Gitte

Så kom der styr på sagerne.

Peer