Ane Cathrine Caspersen får en søn 1831 i Vivede,Præstø Amt

Startet af Jytte Qvist Jensen, 15 Apr 2015 - 11:53

Forrige emne - Næste emne

Jytte Qvist Jensen



        Jeg søger Ane Cathrine Caspersen jeg ved at hendes
        familie Køge ca 1807 Kongsted ca 1800 Evendrup
        det er der de holder til indtil 1855.
        Ane Cathrine føder en søn 4 April 1831 i Vivede
        men han står i Jungshoved Kirkebog 1831 1842 Opslag 56
        hans navn er Ulrick Nielsen.
        Ham har jeg i en straffesag.1855
        Jeg vil om nogen kan hjælpe med hvor Ane Christine er født
        og hun er gift
        Jeg har fundet et bryllup i Evendrup Kirke 1813-1824 Opslag 144
        ved ikke om det er hende,hun skulle være død inden 1845
        Håber på hjælp.
        Mvh
        Jytte Qvist Jensen

Anna N Rasmussen

Hej Jytte,

Jeg er lidt forvirret. Hvad mener du med "hendes familie" som du har kendskab til i Køge, Kongsted og Everdrup – Har du allerede oplysninger om Ane Cathrines forældre, eller er det sønnen Ulrick som du hentyder til? Eller barnefaderen Niels Larsen?

Hvorfra stammer din oplysning om at Anne Cathrine "skulle være død inden 1845"?

Har du et (ca-)fødselsår på hende? Og i så fald, fra hvilken kilde?

Har du lokaliseret hende ved FT-1834, eller har du en idé om, hvor hun kan være?

Jeg finder ingen (an% %tri% %asp% eller an% %thri% %asp%) i Præstø Amt ved FT-1834 (og ej heller i Sorø eller Roskilde amter). Men i Jungshoved sogn er der en 32-årig "Ane Caspers datter", gift med Lars Mathiesen. Ved de følgende FT-1840+45, er samme Caspersdatter dog pludselig angivet noget ældre, og hedder også Eleonora. Hmm. Det kan være en tastefejl, eller der kan være tale om søstre gift med samme mand. Hun kan evt være identisk på FT-1787 med den 4-årige datter af hmd Casper Larsen i Jungshoved (og vel dermed for gammel til at kunne blive mor i 1831). Men har du undersøgt dette par nærmere?

Hvorfra har du stednavnet Vivede, hvor du oplyser, at Ane Cathrine skulle bo under eller umiddelbart før sin barsel 1831?

Vivede ligger lige udenfor Faxe by, i Hylleholt sogn (men var dengang i Faxe sogn, som Hylleholt sogn siden blev udskilt fra). Det er på det sydlige Stevns, ude ved bugten, nord for Præstø.

Har du gennemgået Til- og afgangslister for Faxe sogn, for at se om Ane Cathrine skulle optræde der, så du kan se hvorfra hun ankom til Vivede, og hvor hun siden rejste hen?

Jungshoved, hvor Ulrick er døbt 1831, ligger næsten 30 km syd for Vivede, helt nede på den anden side af Præstø by. Hvorfor er han mon døbt der? Måske fordi der allerede var fundet en plejefamilie?

Mht vielsen 1819 i Everdrup som du har fundet (ses også på opslag 127 i den Nye udgave), er det svært at sige, om det kan være hende.

Everdrup ligger 15-20 km vest for Vivede/Faxe, og 20-25 km nord for Jungshoved. Det er omtrent mellem Næstved og Præstø.

Brudgommen Christen Hansen er 29 år og af Stavreby, og bruden Katrine Caspersdatter er 25 år og af Taageskov. Begge er lokaliteter i sognet.  At hun "kun" hedder Katrine, behøver ikke at betyde at det ikke kan være hende. For måske brugte hun kun sit andet fornavn.

Har du forfulgt/genfundet parret – får de fx børn i sognet, findes de på FT-1834, osv?

Ved Ulriks dåb 1831 (måske er det lettere at læse i den nye udgave, opslag 56) er Ane Cathrine "Enke" (ville i så fald passe, hvis ovennævnte Christen Hansen er død) og "?? Fruentimmer" Jeg er usikker på hvad der præcist står?

Til barnefader er udlagt ungkarl Niels Larsen af Himlingøje. Det ligger på det nordlige Stevns, ca. 12 km syd for Køge. Har du kendskab til Niels Larsens videre livsforløb?

Ulrik er ikke et helt almindeligt navn. Hvorfor mon han blev døbt sådan?

Har du set på hans konfirmation, om der kunne være nye oplysninger om Ane Cathrine der?

Det må vel være Ulrik der ses herunder som plejebarn ved FT-1834 i Jungshoved:

Jeg bider mærke i det specielle efternavn Wick, som han er udstyret med.

Præstø, Baarse, Jungshoved, Smidstrup, husmand, 59.fam., FT-1834, B2155
Navn:    Alder:    Civilstand:       Erhverv:    Fødested:
Niels Pedersen   60   Gift      husmand og daglejer   
Johanne Hans Datter   46   Gift      hans kone   
Søren Kiøbenhavner   9   Ugift      plejebarn   
Ulrik Wick   3   Ugift      plejebarn   

Er der mon en forbindelse til hende her, som ved samme FT også bor i Jungshoved?

Præstø, Baarse, Jungshoved, Ambek, husmand, 82.fam., FT-1834, B2155
Navn:    Alder:    Civilstand:       Erhverv:    Fødested:
Peder Jensen   66   Gift      indsidder   
Karen Wick   70   Gift      hans kone   
Niels Larsen   70   Enke(mand)      almisselem   

Ved de følgende FT'er forsvinder Wick-navnet, og han kaldes Nielsen.

Præstø, Baarse, Jungshoved, Smidstrup Bye, nr.77, et hus, 86.fam., FT-1840, B4539
Navn:    Alder:    Civilstand:       Erhverv:    Fødested:
Niels Pedersen   66   Gift      fæster   
Johanne Hans Datter   54   Gift      hans kone   
Uldrik Nielsen   9   Ugift      deres plejebarn   
Ane Marie Christians Datter   1   Ugift      deres datterdatter   

Præstø, Baarse, Jungshoved, Ambæk, nr.64, en gård, 75.fam., FT-1845, B5337
Navn:    Alder:    Civilstand:       Erhverv:    Fødested:
Jens Rasmussen   54   Gift      gårdmand   her i sognet, Jungshoved
Ane Olsdatter   29   Gift      hans kone   Allerslev, Præstø amt
Rasmus Jensen   26   Ugift      hans sønner   her i sognet, Jungshoved
Ole Jensen   1   Ugift      hans sønner   her i sognet, Jungshoved
Christopher Hemmingsen   20   Ugift      tjenestedreng   her i sognet, Jungshoved
Uldrik Nielsen   14   Ugift      plejebarn, der opdrages af fattigvæsenet   her i sognet, Jungshoved

Med venlig hilsen
Anna
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Anna N Rasmussen

Hej igen,

Kasper/Caspar er da heldigvis ikke er det mest alm danske 1800-tals navn –

Jeg kan dog ikke umiddelbart finde kombinationen af en far med fornavn Kasper/Casper og en datter med fornavn Anne Catrine. Hverken på Folketællinger (DDD) eller i kirkebøger (Familysearch).

Har også set i nabo-amterne Roskilde og Sorø. Det besværliggøres dog ret meget ved, at jeg ikke ved hvornår hun ca. skulle være født – ud over at hun skal have alderen til at få et barn i 1831.

Når du nu har omtalt stednavnet Vivede, som ligger ved Faxe by, så kunne nedenstående familie måske være interessant at undersøge nærmere. Ebbeskov er nemlig ligeledes i Faxe sogn.

Bemærk også at døtrene har todelte fornavne, ligesom Ane Catrine.

Hun kan jo fx være født senere på året 1787 (sidste udkald for moderen), og så allerede være rejst hjemmefra ved FT-1801, så hun derfor ikke optræder med familien på nogle af disse to FT-er. Hvis hun er født 1787, vil hun være 44 år ved Ulriks fødsel 1831.

Præstø, Fakse, Fakse, Ebbeskov, , 8de Familie, FT-1787, C4346
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Casper Hansen   46   Gift   Manden   Huusmand og Daglejer   
Maren Pedersdatter   48   Gift   Hustrue      
Inger Marie Caspersdatter   7   Ugift   Børn af 1ste Egteskab      
Mette Marie Caspersdatter   3   Ugift   Børn af 1ste Egteskab      
Anders Larsen   64   Enkemand   Enkemand   Indsidder gaar i Dagleje   

Præstø, Fakse, Fakse, Ebbeskov Bye, , 11, FT-1801, B4311
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Kaspar Hansen   59   Gift   Mand   Huusmand og daglejer   
Maren Pedersdatter   62   Gift   Hanskone      
Rasmus Hugger   79   Enke(mand)   Hosværende   Indsidder og nyder almisse af sogne   

Mvh
Anna
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Anna N Rasmussen

Hmm, jeg tror det var et falsk spor. Kiggede lige i KB for Faxe sogn, men finder ingen datter af Casper Hansen døbt Ane Cathrine.

*

Ny teori  :)

Måske er du løbet ind i Silkensen-Rosenberg-slægten:

Name:      Ane Catrine Caspersdatter
Christening Date:   07 Nov 1790
Christening Place:   VESTER-EGEDE, PRAESTO, DENMARK
Father's Name:   Casper Silgessen

/Anna
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Anna N Rasmussen

Jo, Ane Cathrine kan godt være identisk med den datter af Casper Rosenberg, som optræder på FT-1787 her.

Hvis hun er født 1790, vil hun have været 40 år da hun får sin søn Ulrick 1831.

Her med forældre og søskende 1801:

Sorø, Øster Flakkebjerg, Herlufsholm, Skovhuuse og Sandstrædet, , 221, FT-1801, b6788
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    
Caspar Silken Rosenberg   54   Gift   Mand   Huusmand med Jord, Skovfoged   
Anne Lisbeth Bruunlow   29   Gift   hans Kone      
Anne Cathrine Rosenberg   11   Ugift   [deres Børn]      
Johanne Margrethe Rosenberg   6   Ugift   [deres Børn]      
Silken Rosenberg   4   Ugift   [deres Børn]      
Marthe Rosenberg   2   Ugift   [deres Børn]      
Christian Rosenberg   1   Ugift   [deres Børn]      

Derfor dukker hun ikke op når man søger DDD på efternavnet Caspersdatter:

Herlufsholm sogn er i Sorø Amt, men set fra Præstø Amt, ligger det jo kun lige akkurat inde i Sorø Amt, lige nord for Næstved by.

Vester Egede i Præstø Amt, hvor hun er døbt, ligger omtrent mellem Næstved og Fakse – og blot 8-10 km nord for Everdrup! 

Du finder dåben i Vester Egede på opslag 41. Faderen er der Møllersvend (det var en møllerfamilie).

Husk altid, at efternavnene ikke er givne, men bliver tildelt af indeksørerne på Familysearch.

Familien flytter senere ca 15 km vestpå, til Herlufsholm, hvor faderen bliver skovfoged.

Anne Cathrine må være ældste barn. Forældrene er viede 1790 i Rønnebæk sogn, et par km øst for Næstved (nabosogne). Men de får flere børn, yngre søskende til Ane Cathrine, døbt i Herlufsholm, bla. broderen Silken Caspersen Rosenberg 1797, der som voksen også bliver skovfoged i Herlufsholm sogn.

Det specielle navn Silken (med flere stavemåder – ses også stavet Selken, Silgen, Selgen (samt mange fejlskrivninger, i DDD fx Sisken og Filuen)) stammer angiveligt fra Himmerland, men jeg har også set det i Norge.

Jeg ved at Lars Skovvang Larsen fra Faxe, som også er aktiv her på forum, har en del om Rosenberg-slægten liggende på sin hjemmeside: http://www.aneopslag.dk/alle/per02179.htm#19

Mvh
Anna
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Jytte Qvist Jensen

 Hej Anna.
Det jeg ved om familien er fra Christianshavns Tugthus.
Ane Cathrine Caspersen  har to brødre Peter Caspersen
Casper Caspersen.
1801 Kongsted Folketælling Opslag 4
Casper Johansen og Inger Pedersdatter
De flytter til Evendrup hvor jeg finder flere børn
Konfirmeret
Casper Caspersen D.D.Dase 1834-1845-1850
Jeg ved at Broderen Peter var der i 1839
Sammen med min slægt et fruentimmer Karen Marie Støvring
som jeg taber 1859 efter sidste dom.
Ulrick har jeg kun fra Kirkebogen Jungshoved.
Moderen må være død tideligt det står i Rapporten fra fængslet
Ulrick møder to Fruentimmer som han følges kort tid med,indtil
Casper Caspersen dukker op og en kort tid Peder,Casper Caspersen
myrder en mand og Ulrick hjælper med at flytte liget.
Der står at Ulrick bliver Konfirmeret 20 år gammel i Tugthuset
MVH
Jytte

Ole Dorch

Hende her (hvis det er hende du søger?):

praestoe, Fakse, Kongsted, Kongsted Bye, , 13, FT-1801, B4313
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Caspar Johansen 42 Gift Mand Indsidder og glarmester
Inger Pedersdatter 28 Gift Hans kone
Friderikke Christine 10 - Deres barn
Else 6 - Deres barn
Ane Cathrine 4 - Deres barn
Johanne Marie 1 - Deres barn

...ses døbt i Kongsted 1748-1810 ny, opsl. 172.

mvh.
Ole Fabricius Dorch

Anna N Rasmussen

Hej igen,

Sikke en dramatisk slægtshistorie, med tugthusfanger og omrejsende folk,

OK, jeg kan godt se nu, at jeg lige burde have brugt den interne søgefunktion her på forum, for så ville jeg have opdaget, at du over det seneste år har haft mange tråde om denne familie, og vi kunne have sparet noget dobbeltarbejde.

Nu har jeg så læst dine tidligere tråde igennem, og ser, at du allerede HAR både forældre og søskende til Ane Cathrine – nemlig Glarmesterfamilien, som Ole også lige har vist fra FT-1801, samt hendes dåb 1798 i Kongsted.

Silkensen-Rosenberg-teorien er hermed afblæst!

Jeg er nu stadig lidt forvirret omkring hvad problemet så er.

Men som jeg læser det, søger du at få bekræftet, om det er din Ane Cathrine som bliver gift med Christen Hansen 1819 i Everdrup, og du leder efter Ane Cathrines død – formodentlig før 1845, fordi det fremgår af Ulricks papirer, at hans mor døde da han var omkring konfirmationsalderen. Godt så.

Så jeg har taget fat i vielsen 1819 i Everdrup igen, og har kigget lidt nærmere på Everdrup sogn. Og Halløj, der er jo mange gode oplysninger at arbejde videre med  :)

For det første, så får de en datter 1820 – se Everdrup 1814-1866, opslag 163:

Hjemmedøbt den 7. oktober: Ane Marie.  Forældre = Christen Hansen, Indsidder i Taageskov, og hustru Katrine Kaspersdatter.

Havde du kendskab til denne datter Ane Marie?

Som bonus får vi en virkelig god oplysning: Barnet bæres til dåben af "Konens Søster Frederikke". Det passer jo perfekt med storesøsteren fra FT-1801 i Kongsted. En stærk indikation på, at du har fat i den rigtige "Katrine". 

Storesøsteren Frederikke finder jeg viet 1820 i Snesere sogn (mellem Præstø og Næstved) (AO-134): Frederikke Caspersdatter, Pige (af Torp?) og Niels Christian Peder Hansen, fra Kbh, 30 år.

Et par efterkommere til Frederikke har deltaget i et DR-program om slægtsforskning – kender du denne artikel: http://www.landsarkivetkbh.dk/genealogi/familier/anneb.htm

Den anden storesøster Else ser jeg – som du allerede selv har fundet i en tidligere tråd – indskrevet til ægteskab, men aldrig viet, 1821 i Everdrup.

Jeg finder ikke flere børn af Christen Hansen og Ane Katrine i de følgende år, men seks år senere, 1826, får Ane Cathrine en søn, som døbes Ulrik Frederik. Igen dette lidt specielle navn Ulrik, som også den næste søn i 1831 får.

Hun oplyses da gift med Christen Hansen, men barnefaderen er en anden: Dåben findes indført i KB Everdrup 1814-1866 opslag 30:

1826 den 24 marts, Ulrik Frederik – moderen Ane Katrine, Rasphusfange Kristen Hansens hustru.

Så der får vi også lige bekræftet, at selv om hun er viet som "Katrine", så hedder hun faktisk også Ane. Bingo. Så jeg vil bestemt mene, at Christen Hansens hustru må være "din" Ane Cathrine.

Desuden får vi at vide, at Christen Hansen har været i tugthus – måske forklaringen på, at de ikke får flere børn sammen?

Den udlagte barnefader til Ulrik Frederik er Jakob Hansen i Vordingborg. Barnet dør 9 dage gammel den 4. april (1814-66 opslag 190).

Til slut, så finder jeg Ane Cathrines far Casper Johansen død 10/2-1829 i Everdrup (AO-191): Indsidder i Taageskov, 73 Aar gammel. Men den har du allerede?  Har du set efter et skifte? Det vil måske nævne børnene.

Jeg vil lige lede lidt efter faderens ophav – vender tilbage.

Med venlig hilsen
Anna
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Anna N Rasmussen

Ny teori:

Jeg kan jo se, at du også er på jagt efter Ane Cathrines far, glarmesteren Casper Johansen. Hvor kom han fra, og hvor blev han gift med moderen Inger Pedersdatter? (https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,75459.0.html)

Her har jeg fundet et forslag til at arbejde videre med.

I denne tråd fra sidste år https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,77909.0.html fik du bragt et par nye sogne på banen, Skelby og Gunderslev, som er nabosogne, men i hvert sit amt - Præstø (Tybjerg Herred) og Sorø (Øster Flakkebjerg Herred), og som begge ligger 25-30 km NV for Kongsted og Everdrup.

Jeg tænker derfor, at Casper Johansen (og evt også Inger Pedersdatter) måske kom fra Sorø Amt.

Du har også en Diderich Johansen, der optræder som fadder for nogle af Caspers børn, og som ligeledes er glarmester, og derfor meget vel kan være familie (en bror?) til Casper.

Didrich er gift med Johanne Pedersdatter (kan jo faktisk være en søster til Inger?) og han må være født ca. 1741-43.

Ved FT-1801 bor Diderich i Kongsted, dvs samme sted som Casper.  Men ved FT-1787 er han i Døyringe i Munke Bjergby Sogn, som ligger i Sorø Amt (ja, helt oppe på grænsen til Holbæk Amt, faktisk).

Døyringe ligger små 10 km stik nord for Sorø Købstad, og ca 50 km NV for Kongsted – så der er efter datidens forhold tale om mobile folk.

Ved FT-1787 kan jeg imidlertid ikke lokalisere Casper Johansen. Det ville ellers være en stor hjælp. Han må da være omkring 28-31 år gammel, baseret på oplysningerne fra FT-1801, hvor han oplyses 42 år (dvs født ca 1759) og sin død 1829, hvor han oplyses 73 år (dvs født ca 1756).

Men du kan jo prøve at lave lidt "omvendt" forskning, hvor du finder Didrichs børns dåbe, og ser om Casper ses som fadder for dem, og så lokalisere Casper ad den vej.

Nå, men jeg giver jo ikke op så let – især ikke når vi nu bevæger os ind i Alsted Herred, Sorø Amt, hvor jeg selv har rødder.

Så jeg googlede "caspar johansen" + sorø + probate, for at se om han måske skulle optræde på nogle af Aurelia Clemons' resuméer af skifteprotokoller.  Og så fandt jeg denne: http://aurelia-clemons.dk/soro-ac.htm

Johan Othen skovfoged i Lovehaugehuset, 13 Feb 1761 pg 492
WIFE:    Ulricha Cathrine Nielsdtr
CH:      Frederich Johansen, 4
         Caspar Johansen, 2½
         Johanne Marie Johansdtr, ½ - (surnames assumed)
BRO:     Frederich Otken udrider i Soroe Academie
wgd: Hans Melchior Cassou skoeleholder i Braabye
[Soro Akademie; Book 5 1754-1761; film 52291]

Så det kunne se ud til, at der måske alligevel er skovfogeder fra Sorø Amt på spil bagved din Caspersen-familie fra Præstø – blot ikke fra Rosenberg-slægten, men Øtken-slægten  :D

Løverhavehuset var et skovfogedhus i Alsted Skov under Sorø Akademis gods. Det er ca 7 km SØ for Sorø by, og i Vester Broby sogn (blev dengang stavet Braabye). Den nutidige adresse er Alstedvej 1, 4180 Sorø, hvis du vil se det på et kort.

Ved et pudsigt sammentræf har jeg faktisk selv en ane (tip4) i Løvehaugehuus, Hans Hansen (død 1770), som fulgte næst-næst i rækken som skovfoged i huset efter Johan Øtken. Så jeg er godt kendt i sognene der omkring.

Du finder Caspars dåb 1758 i Vester Broby (opslag 11).

Forældrene ses viede to år tidligere i nabosognet Lynge:

Name:      Johan Caspar Otken
Spouse's Name:   Ulricha Catrine Rejnholt
Event Date:      06 Jul 1756
Event Place:      Lynge, Soro, Denmark

Jeg finder dog ikke Caspar konfirmeret i sognet. Men det vil så også være efter faderens død, så han kan være flyttet med moderen væk. Jeg genfinder heller ikke Ulriche Cathrine Nielsdatter / Reinholt.

Hmm.

Altså, jeg synes jo at det taler FOR teorien, at moderen hedder ULRICHA – det kunnne nemlig være forklaringen på, at Ane Cathrine 70 år senere giver navnet Ulrick til sin søn. Tilsyneladende ud af det blå. Men hvis vi har fat i den rigtige familie, har hun i så fald simpelt hen opkaldt ham efter sin farmor. Også Ane Cathrines eget fornavn nr to går jo igen.

Der er dog også noget som taler IMOD teorien.

Først og fremmest, at skiftet ikke omtaler en bror ved navn Diderich.

Men det er mit bedste bud pt.

Hvis vi dog bare kunne få lokaliseret Caspar Johansen ved FT-1787, og finde vielsen med Inger Pedersdatter (hvor har du selv ledt?), så ville det være et stort skridt på vejen.

Vester Broby ligger ca 40 km NV for Everdrup. Så hvis det er "din" Casper Johansen som kom derfra, har han været meget mobil./omrejsende. Men det matcher jo også meget godt hvad du ellers har fortalt om ham.

Mvh.
Anna
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Judith Olsen

Blot en tanke:

Kunne Frederich i skiftet være en fejlskrivning for Diderich ?
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Jytte Qvist Jensen



   Hej Ole og Anna

   Jeg har ikke kendskab til denne datternej vidste kun Frederikke
   fra Folketællingen 1801
   Brodere Peder f.i Køge Kirkebogen 1795-1815 Opslag 119 Nr.8
   han er også i Tugthuset
   han dør i Evendrup Kirkebogen 1853-1866 Opslag 125 Nr.21
   Casper dør 1855 i Christianshavns tugthus
   Mon hele familien han været der.
   MVH
   Jytte