Adrian Palm Friis sømand fra Dragør

Startet af Susan Mørch-Axelsson, 20 Apr 2015 - 23:34

Forrige emne - Næste emne

Susan Mørch-Axelsson

Min oldemor giftede sig i 1926 med Adrian Palm Friis født i Store Magleby 1880.

Han omkom på sct. Croix men præcis hvornår ved jeg ikke. Jeg tror sidst i 1920 erne.

Han er ikke i Dragørs kirkebøger, er det fordi at dødsfald af sømænd der dør udenlands ikke blev registreret?

Er det muligt at finde kirkebøgerne fra de dansk vestindiske øer?

Venlig hilsen
Susan

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har tjekket Politikens e-arkiv.

En fhv. styrmand Jan Adrian Friis står under Døde i Dragør i avisen d. 4. maj 1927.
Venlig hilsen
Stina

Lise Østerberg Bahr

#2
Hej.


Noget af min familie har Friis i slægten, hvorfor interessen om spm. og  Amager, Dragør og omegn.

Der har gennem historien, beskrevet af Birte Hjort, Dragør Lokalarkiv, været en familie Palm i Dragør tidligere. Prøv at gå ind på lokalarkivhjemmesiden og læs historierne om familierne på div. adresser/gader......

Egen tilknytning til stederne, bl.a. Dragør = Tulipanhuset, Zytfensgade, og fonden: Til minde om fr. Grubb og fr. Bahr - fra dette hus.

Emma Grubb slægten kom fra Sverige. (jeg har kontakt til hendes familie) - Anna Bahr kom via vores aner i Flensburg.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Anne Mortensen

Min oldemor giftede sig i 1926 med Adrian Palm Friis født i Store Magleby 1880.

Du oplyser forkert - husk at oplyse kirkebog og opslagstal.

København
St. Magleby 1895-1945
opslag 352
viet 5.6.1927
han født 29.11.1883

hvis det passer med at din oldemor hedder Karla Emmy Jansen f. 17.5.1901
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Styrmanden der er nævnt død i tidligere indlæg kan være brudgommens far - se vielse.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Susan Mørch-Axelsson

Ej men for pokker altså jeg gav jo helt  forkerte oplysninger, fik lige kludret i det.

ja min oldemor var Karla Emmy jansen.

Desværre er det ikke den rigtige Adrian Friis der dør i 1927.

Det undrer mig at jeg ikke kan finde ham død i dragørs kirkebøger selvom han døde udenlands.







Lise Østerberg Bahr

Hej.

Har en masse gamle billeder liggende, men har aldrig fået skannet dem ind i Dis Forum, Slægt og Data, brug - store familier på billederne, konfirmationer, bryllupper etc.


Desværre.

Med venlig hilsen
Lise Ø Bahr

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Susan Mørch-Axelsson

Tak for jeres hjælp, jeg vil prøve nogle lokale sider.

Lise lyder spændende med billeder :)

Venlig hilsen Susan

Keld Herbst

Jeg har i mit stamtræ både Adrian Palm Friis, din oldemor Karla, samt over 1000 personer af Nederlandsk afstamning; alt sammen fordi min oldefars bror, Holger Hansen giftede sig med en pige fra Store Magleby, Niel Schmidt.

Jeg er derfor også interesseret i alt, hvad der har med Dragør, Store Magleby, Tårnby, Kastrup og Sundbyerne at gøre, da efterkommerne af de oprindeligt til Danmark inviterede Nederlændere, med tiden fandtes over et langt større område end Dragør og Store Magleby. Der skal endda være en del der flyttede til Frederiksberg og  Helsingør.

Jeg kan desværre ikke for alvor bidrage med noget om Adrian Palm Friis.

Har du set dette?
http://www.geni.com/people/Adrian-Friis/6000000028966624026

Mvh keld
Keld Herbst (f. Pedersen)

Mit website: https://www.herbst-pedersen-family.dk/

Lise Østerberg Bahr

#10
Hej.

Det er med beklagelse, at jeg netop har set Dragør Lokalarkivs opdatering af historien om TULIPANHUSET, Zytfensgade; så den nu mangler historien fra tidligere; af Birthe Hjorth, historier fortalt af beboere - men malerinde Emma Grubb og musiklærerinde Anna Bahr "forærede" jo huset til Dragør Kommune  via en FOND - således at ældre enlige  (i starten kun kvinder) kunne bebo de to små nabohuse - Fonden til minde om  Emma Grubb og Anna Bahr-- de to damer. (Civilstyrelsen ophævede fonden omkring 2009)
- og de to damer nævner Dragør Lokalhistorie ingenting om - mere.

(jeg har selv nye udredninger - omkring Amager/Dragør/Store Magleby m.v. slægterne - til andre slægter rundt omkring )- der bliver hele tiden lagt nye brikker !).

Det er som om folk der slægtsforsker, kun, ene og alene jagter de ældste fineste slægter de kan finde tråde til - ærgerligt.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Knud Madsen

Hej

Lidt simpel googling giver følgende resultat:

Adrian Palm Friis, født i Dragør 29.11.1883, døde 1.9.1929 af dysenteri i St. Thomas, US Virgin Islands.
Han var beskæftiget som skibskok.

V.h. Knud Madsen

Verner Bentsen

Citat fra: Lise Østerberg Bahr [12541] Dato 25 Aug 2015 - 19:54

Det er som om folk der slægtsforsker, kun, ene og alene jagter de ældste fineste slægter de kan finde tråde til - ærgerligt.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Jeg giver Lise fuldstændig ret.

mvh Verner

Susan Mørch-Axelsson

Ja det er min egen side du kan google nu.
Jeg skrev til Dragørs Lokal arkiv og de oplyste at han døde på st. Thomas. :)