Hans Dideric Brinck-Seidelin? Evt. børn?

Startet af Anelle Cosedis, 26 Apr 2015 - 20:42

Forrige emne - Næste emne

Anelle Cosedis

Hej,

jeg vil meget gerne have hjælp til at finde ud af om Hans Dideric Brinck-Seidelin i sit ægteskab med Marie Christophine von Westen fik nogle børn. Måske den Seidelinske slægtsbog nævner noget om dette.

Og hvis der er en, der vil kigge på disse to ting fra FT 1834 i Slagelse og opslaget på FS Norge:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sorø, Slagelse, Sankt Peders Landsogn, Antvorskov, Nommer 4 Huus, 22, FT-1834, C8137

Christoffer Sørensen 50 Enkemand  Indsidder og Dagleier 
Søren Christoffersen 13 Ugift  hans Barn 
Ane Kirstine Hansdatter 33 Gift  Huusholderske 
Karen Kirstine Seidelinsdatter 14 Ugift  hendes Barn   ??? ::) ???
Ane Magrethe Pedersdatter 63 Enke  Inderste 
Peter Bentsen 72 Gift  Inderste og Dagleier 
Kirsten Hansdatter 56 Gift  hans Kone 
Peder Andreasen 7 Ugift  Pleiebarn 
Dorthe Nielsdatter 55 Enke  Inderste 
Henriette Nielsdatter 13 Ugift  hendes Barn 
Birthe Pedersdatter 58 Ugift  Inderste 
Sophie Nielsdatter 38 Ugift  Indsidder 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Name: Luise Cicile Hans Didriksdatter 
Gender: Female 
Birth Date: 14 May 1810 
Christening Date: 16 Jul 1810 
Christening Place: KRISTIANSAND, VEST-AGDER, NORWAY 
Father's Name: Hans Didrik Brinck Seidelin 
Mother's Name: Luise Cicile Svartz 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er der stor sandsynlighed for, at det er hans børn? Og hvad er det så for noget rod?
Det er måske derfor, at han dør forholdsvis ung af et hjertetilfælde?

På forhånd tak.  ;)

De bedste hilsner
Anelle


Anelle Cosedis

Hej,

måske mest til Finn Holbek:

jeg har seks børn efter Hans Didrik de Brink Seidelin og Mariane Magdalene Eichel Bartholin, forældre til ovenstående Hans Dideric Brinck-Seidelin, hvis du er interesseret i dem. Jeg så, at du kun havde Ludvig Christian på listen.

De bedste hilsner
Anelle

Kurt Eriksen

Hej Anelle!

Hans Diderick Brinck-Seidelin kan jeg ikke se skulle være død ung, idet han er født  22 nov 1779 Vor Frue Odense, og han døde 04 nov 1859 og blev begravet Holmens Kirke 79 år gammel. Han var Viceadmiral og var korrekt gift med Louise Cecilie Schwartz.

Han er nævnt her:

http://runeberg.org/salmonsen/2/21/0189.html

Har kun set den ene datter, som du har fundet.
...

Hans Diderick Brinck-Seidelin - gift med Maria Christophina von Westen - født 18 jan 1780 og døde 09 maj 1831 var cand.jur og forfatter:

http://www.litteraturpriser.dk/1850/BHDBrinckSeidelin.htm

Om der var børn indenfor eller udenfor ægteskabet vides ikke.

Har desværre måttet aflevere Den Seidelinske Slægtsbog.

mvh

Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Anelle Cosedis

Hej Kurt,

jeg har måske lavet en fejl et sted, for jeg har:

Hans Dideric Brinck-Seidelin dåb konf. 25. feb. 1779 Ågerup, Holbæk (1768-1870) ny opsl. 30.

Vielse til Marie Christophine von Westen 30. dec. 1803 i Sorterup, Sorø (1770-1805) ny opsl. 77.

Hans Dideric død 9. maj 1831 Skt. Peder, Slagelse, Sorø (1814-39) ny af hjerteslag opsl. 224. Han er så kun 52 år.

Marie blev begr. fra Skt. Mikkel, Slagelse, Sorø (1849-62) ny opsl. 481. Begr. på Skt. Peder kgd.

Måske jeg har kludret i det. Det myldrer jo med Hans Dideric'er.

I FT fra Slagelse er der jo en pige, på 14 år kaldet Karen Kirstine Seidelinsdatter, ergo født ca. 1820.
Men hende har jeg ikke kunnet finde døbt. Måske født og døbt udenfor sognet.

Det kan være at jeg har lavet totalt "ged" i den. :P
Har han mon en fætter ved samme navn? For jeg har ikke nogen viceadmiral.

Desværre har jeg ikke tid mere i dag, da jeg skal et smut til byen. I aften skal jeg lige hjælpe en veninde i gang med at slægtsforske.
Så det kan være, at jeg vender tilbage her i forum for hurtig hjælp til hende.

TUSIND TAK, KURT. Jeg nærlæser dit indlæg i morgen.  ;D ;D ;D

De bedste hilsner
Anelle


Kurt Eriksen


Den første dåb er helt korrekt, bortset fra at feb 1779 ikke
findes på opslag 30, idet året på dette opslagsnummer skifter
til 1880, hvorfor dåben skal være 25 feb 1880.

Knægten er blevet hjemmedøbt, og hvor man så har fundet datoen for
fødslen, er en anden historie? - men den lyder meget sandsynlig.

Ak ja.

Viceadmiralen er søn af sognepræsten til Vor Frue kirke i Odense
Christian Davidsen Seidelin - født 14 maj 1740 Gamtofte og død
27 feb 1799 - gift 20 sep 1771 Søndervang med Hedevig Sabine Høyer -
født 06 apr 1756 Irup og død 06 jan 1826 Rimsø.

Denne sognepræst fik vel kun 12 børn.

mvh
Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Regelsen

Hej

Viceadmiralen havde 2 børn, Lovise død 20.09.1811 (Måske Norge);
Barn: * c. febr. 1812, død 26.10.1812 ved drukning sammen med sin moder. (Langesund i S. Norge).

Gårdejer, Exam. Jur. Claus Friderich Seidelins 4 børn med sin tjenestepige - senere husholderske
Ane Kirstine Hansdatter - Karen Kirstine Frederiksdatter Seidelin, * 20.08.1820 på Fødselsstiftelsen
i Kbh., døbt 26.08.samme sted (Kaldes ofte Karen Kirstine Hansen)

Venlig hilsen
regelsen

Anelle Cosedis

Hej,

tusind tak skal I begge have.  ;D ;D ;D Har rettet til 1780, som der står på ve. side. Det var en "smutter".

Jeg må se, hvad jeg kan finde ud af. Jeg troede egentlig, at det var Hans Dideric Brinck-Seidelin, der havde en datter (måske fire børn) med tjenestepigen (husholdersken), da både hans begravelse og pigen er i Slagelse.

Midt i dette virvar af Seidelin'er, er jeg helt nervøs for at lave fejl.

Vil I korrigere mig, hvis jeg tager fejl?

Sognepræsten David Frederiksen Seidelin og Sophie Elisabeth Iversdatter Brinch har disse børn:

1. Christian Davidsen Seidelin (sognepræst)
2. Ivar Seidelin (?)
3. Friderich Seidelin (cand.jur og bladudgiver) Han er "min". Gift med "oldefaster" Ulrikke Melbye.
4. Eleonora Hedevig Seidelin

I morgen aften tager jeg fat på Christian David Seidelin og alle disse børn, han skulle have, heriblandt viceadmiralen.

Endnu en gang mange, mange tak til jer begge.  ;D

De bedste hilsner
Anelle

Kurt Eriksen


No 304. Gamtofte,
Baag Herred, Odense Amt, Fyens Stift.

10. 7/3 1738, o. 10/4, David Frederiksen Seidelin*, f. Nykjøb. p. F. 18/1 11; F. F. Hansen S. af Kbh. Holmens K., Apoth. ss.; M. Karen el. Cathrine Clausdtr.; St. Nykjøb. 27; C. 30; Pr. 50–75; ~ 15/4 39 Sophie Elisabeth Iversdtr. Brinch af Kbh. Nic. K., f. 28/2 19, † 27/3 76; 6 S., 3 D.; see Christian D. S. t. Od Frue K.; Ivar S. i Kjøng i Fyen; C. C. L. Birch i Assens-Kj.; [† 19/6 1791; gav, eft. Fundats 11/12 76, 500 Rdlr. til de Fattige og til Skoleholderne i Aborre; lglds. (11/6 85) 200 Rd. til en Enkekasses Oprettelse for Geistligheden i Baag Herred].

Som du ser havde denne sognepræst 6 sønner og 3 døtre.

mvh

Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Regelsen

Hej

10 børn, men den ene tvilling var dødfødt, * 16.09.1752 i Gamtofte.
Venlig hilsen
regelsen

Anelle Cosedis

Arghhh,

tusind tak skal I have.

Jeg har Christian Davidsen S. døbt 30. maj 1740 i Gamtofte opsl. 79 gl. udg.

Og begravet i Vor Frue, Odense i 1799 opsl. 298 ny (1787-1809).

Jeg kan desværre ikke finde vielsen til Hedevig Sabine Høyer i Søndervang. Hvor er det?

Vil selvfølgelig gerne have ham viet, inden der kommer småfolk til.  ;)

Glæder mig til det bliver weekend, da dette vist kræver fuld focus.

Har jeg ret i, at apoteker Claus Seidelin i Nyk. F. e gift med Elisabeth Catharina Wichmann, som i forvejen er på min tavle? Og at de har 11 børn?

Sognepræsten David Frederiksen Seidelin født i Nyk. F. har jeg døbt, viet i Sct. Knud og begr. i Gamtofte. Hvad betyder 7/3 1738, o. 10/4, foran hans navn?

I skal have tusind tak for hjælpen.

De bedste hilsner
Anelle

Anelle Cosedis

Åh,

når jeg lige forlader pc'en tænker jeg, at han nok er ordineret der. Jeg tanketorsk. :P

De bedste hilsner
Anelle


Kurt Eriksen


Tja så vidt vides er Søndervang et Gods beliggende i
Stadil, Ringkøbing, som var ejet af brudens fader
Andreas Høyer, Generalauditør, men om vielsen er noteret
i en KB vides ikke.

Og ja du har ret.

mvh
Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Anelle Cosedis

Ha, ha  Kurt,

jeg stillede lige spørgsmålet igen, og det må have krydset dit svar på en eller andet måde.

Jeg kan i hvert fald ikke finde det, jeg havde skrevet.  :D

Det var noget med, at jeg nu har ti børn efter David S. i Gamtofte. Så må jeg lede efter deres videre færd.

Og jeg har pt. otte børn efter Christian. Men du fortalte jo, at der var 12. Så der skal lige arbejdes lidt videre.

Tusind tak for hjælpen, Kurt. Er hun virkelig kun 15 år, da hun bliver gift med Christian? Det må da være arrangeret.

De bedste hilsner
Anelle

Regelsen

Hej

"Viet på Søndervang (som Kurt skriver) af hans fader provst David S., som talte over Sir. 3, 8: ---"
Ja 15 år.
Venlig hilsen
regelsen

Anelle Cosedis

Tusind tak Regelsen,

jeg har nu 10 børn efter Christian, da jeg lige fandt et par udøbte tvillingepiger døde i 1782.

Jeg har på fornemmelsen, at man skal kigge efter begravede i stedet for døbte børn. De figurerer ikke hos FS. Såh, de får lov at hvile i fred.  :-\

I skal begge have mange tak for hjælpen. ;D

De bedste hilsner
Anelle

Anelle Cosedis

Hej,

jeg kunne alligevel ikke få Christian's børn ud af hovedet. De fortjener vel også lidt opmærksomhed.

Men desværre må der være lidt kludder i dem.

Har du alle børnene, Kurt?

Hvis jeg efterhånden kender dig ret, ved jeg, at du må være den, der "styrer for vildt".

Jeg har stadig 10 børn, men fandt lige en David begravet, ½ år gammel i 1778 AO opsl. 430 ve. side i Vor Frue, Odense ny (1692-1786). Ham har jeg ikke fundet døbt.

Problemet er, at jeg i forvejen har en David født i 1775, men han dør 15 år gl. i 1790 opsl. 277 ny (1787-1809).
Her kommer så den tredje i 1793.

Kan du finde ud af, hvem der blev begravet i 1778? ???

De bedste hilsner
Anelle


Kurt Eriksen


Hej Anelle!

Jeg har faktisk 12 børn til Christian Davidsen Seidelin,
men der er ingen garanti for rigtigheden, idet jeg har dem
dels fra Den Seidelinske Slægtsbog og fra diverse PHTs.

Du får dem, hvorefter du kan se om det stemmer nogenlunde
med dine info.

Sophia Elisabeth Christiansdatter Seidelin
døbt 14 dec 1772 Vor Frue, Odense
døde 30 mar 1814 Lindelse

Mette Cathrine Christiansdatter Seidelin
født 30 mar 1774
døbt 06 apr 1774 Vor Frue, Odense
døde o6 sep 1831 Alsted

David Seidelin
døbt 02 maj 1775 Vor Frue, Odense
begr 10 okt 1778 s.s.

Andreas Christiansen Seidelin
født 22 feb 1777
døbt 06 mar 1777 Vor Frue, Odense
døde 15 sep 1840 København
begr 21 sep 1840 Vor Frue, København

Johanne Diderike Christiansdatter Seidelin
døbt 07 aug 1778 Vor Frue, Odense
begr 25 jan 1779 Vor Frue, Odense

Hans Diderick Brinck-Seidelin
født 20 nov 1779
døbt 26 nov 1779 Vor Frue, Odense
døde 04 nov 1859 København
begr 12 nov 1859 Holmen, København

Jacob Rasmus Christiansen Seidelin
døbt 22 dec 1780 Vor Frue, Odense
begr 23 mar 1781 Vor Frue, Odense

Tvilling Seidelin
begr 08 jan 1782 Vor Frue, Odense

Tvilling Seidelin
begr 08 jan 1782 Vor Frue, Odense

Jacob Rasmus Seidelin
født sep 1783
begr 09 sep 1783 Vor Frue, Odense

Christian Seidelin
begr 03 jun 1790 Vor Frue, Odense

David Seidelin
født 30 maj 1793 Vor Frue, Odense
døde 08 mar 1837 Rimsø

mvh

Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Anelle Cosedis

Hej Kurt,

du får lige dåbsopslagene fra Vor Frue ny:

Sophie 1772 opsl. 295

Mette Cathrine 1774 opsl. 299

David 1775 opsl.303, det er ham, jeg tror skulle være begravet i 1790, da der står 15 år opsl. 277.

Andreas 1777 opsl. 313

Johanne Diderike 1778 opsl. 313, begr. opsl. 431

Hans Diderich 1779 opsl. 331

Jacob Ramus (dåbsnavn) 1780 opsl. 340

Tvilling: begr. 1782 opsl. 435

Tvilling: begr. ditto

David 1793 opsl. 57

Jeg kan så ud af, hvad du har skrevet, se at jeg mangler en Christian og en ekstra Jacob Ramus.

Til gengæld har vi så den lille dreng, David begr. i 1778 opsl. 430 ½ år gl. Men jeg kan ikke finde dåben.

Det er ikke så indlysende, at finde ud af, hvad der er galt.

Tusind tak, Kurt for oplysningerne om dem alle sammen. Jeg vil straks se, om jeg kan finde de to ekstra drenge, du nævner.

De bedste hilsner
Anelle





Anelle Cosedis

Hej Kurt,

jeg har en fejl til slægtsbogen.

Den Christian, der står begr. 3. jun. 1790, opsl. 277 hedder David og er 15 år.

Jeg formoder, at fejlen er opstået ved, at David's navn står foran hans velærværdighed Christian Seidelin.

Så vi må nok "nøjes" med 11 børn.

De bedste hilsner
Anelle



Regelsen

Hej

Vedr. David, prøv Køng (Ivar S.) i kirken 01.05.1778 [formentlig død 1778/79]
Venlig hilsen
regelsen

Anelle Cosedis

Hej Regelsen,

ja, hvad er nu det. ???

Checkede lige op på Ivar Davidsen Seidelin's børn. Jeg har:


David dåb konf. 11. maj 1778 AO opsl. 118 ny, begr. ikke fundet. Det passer jo med ham, der er ½ år hos Christian i Vor Frue opsl. 430, Odense.

David Niels Dorph dåb konf. 27. dec. 1779 opsl. 119 ny

Valentin dåb konf. 14. maj 1781 opsl. 4 ny.


Jeg forstår det simpelthen ikke. :P
Har Ivar måske været på tur til Odense med den lille dreng, der så døde og blev begravet af Christian?

Uh, jeg hader sådan noget rod. Hvis I kan greje den, hører jeg meget gerne fra jer.

Tusind tak for hjælpen.

De bedste hilsner
Anelle

Kurt Eriksen


Hej Anelle!

Helt enkelt er det ikke, men jeg tror stadig på de 12
børn, men tror nu på lidt rettelser, som du også er inde
på.

Jeg tror at Wiberg har ret med de 10 børn, idet han ikke
har medtaget de 2 dødfødte tvillinger.

Rettelser:

Jacob Ramus Seidelin

død 18 mar 1781

AO 433 15 1692-1786 Vor Frue

Jacob Ramus Seidelin ( Seidelins spæde søn)

død 09 sep 1783

AO 438 83 1692-1786 Vor Frue

David Seidelin - Fejlagtigt kaldt Christian -

død 10 okt 1778 - ½ år død af kobber -

AO 430 60 1692-1786 Vor Frue

David Seidelin

død 03 jun 1790 - 15 år -

AO 277 29 1787-1809 Vor Frue.

mvh
Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Anelle Cosedis

Hej Kurt,

mystisk og TAK.

Dvs. at Christian skulle have to sønner kaldet David på samme tid? Den gode Wiberg kan måske også lave en lille fejl, som os andre.

Nr. 1 født 1775 og død i 1790.

Nr. 2 født 1778, død ½ år gl. Er han ikke Ivar's søn døbt i Køng 11. maj 1778 opsl. 118 ny (1687-1779), som Regelsen foreslår? Men altså begravet i Odense.

Er De forvirret? For det er jeg. Jeg har 9 David'er, så nu kan de snart komme på cykeltur. Følg med i næste nummer af denne slægtssaga? Spøg til side.  ;)

Hvem er det, der befinder sig i Køng i 1778?

Jeg er gået i gang med bogtrykkeren Andreas Seidelin. Der er også noget underligt med hans første hustru, Jacobine Margaretha Catharina. Huh, det tør jeg slet ikke skrive om lige nu.  :P

De bedste hilsner
Anelle

Kurt Eriksen


Hej Anelle!

Nu har Wiberg intet at gøre med, hvad der står i KB
for Vor Frue kirke i Odense, og han har aldrig oplyst
navnene på disse børn.

David - død 10 okt 1778 - var ½ år gammel og døde af
kobber, og noteret som søn af Christian Seidelin.

Ser ingen Ivar omtalt overhovedet.

Denne David - hvor navnet er klart og tydeligt noteret -
kan ikke være David nummer 1, idet han er født i 1775.

Men måske har han i virkeligheden heddet Christian David,
da det er ganske normalt, at et barn opkaldes efter faderen,
og den sidste David fra 1793 er givet en smutter.

Jo flere slægtsbøger man læser om denne Seidelin slægt - og
dem er der rigeligt af - jo mere finder man ud af, at ingen
i virkeligheden ved noget med sikkerhed, og man kan komme i
alvorlig tvivl om, at nogen overhovedet har undersøgt KB.

For flere år siden opgav jeg at komme længere med denne slægt,
men man blive jo alligevel interesseret, så snart navnet igen
dukker frem.

Hav en fortsat god dag og tag dig en slapper, for til bunds i
denne sag kommer du ikke alligevel.

mvh


Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Anelle Cosedis

Hej Kurt,

jeg ved godt, at Wiberg intet har med kirkebøgerne at gøre andet end, at han må have kigget i dem.

Og Ivar er da Christians bror, sognepr. i Køng, hvor den lille David bliver døbt. Så jeg vil da formode, at han er Ivar's søn. Men hvad ved jeg?

Som du pointerer, må jeg hellere lade det hvile i fred, da det ser ud som om, at de fleste har deres data fra de forskellige stamtavler.

Og det kan jeg netop kun bruge som hints.  :-\ For jeg vil se fakta med egne øjne.

Det kan det jo snildt være, at jeg ikke får så mange personer på min tavle. Men det gør ikke noget. For mig er det vigtigt, at de ikke blot bliver navne knyttet til nogle årstal. De skal helst helt ind under huden.

Du skal have tusind tak for hjælpen.  ;) Som altid en fornøjelse. ;D

De bedste hilsner
Anelle

Kurt Eriksen

Hej igen Anelle!

Jeg tror du har misforstået noget, idet Wiberg kun havde adgang til de kirkebøger,
hvor han selv var sognepræst.

For alle andre oplysninger har han måtte tilskrive sognepræsterne i 1227 pastorater i Danmark plus 7 på Færøerne.

Her ses fra DSD:

Ved bedømmelsen af værket må W.s arbejdsvilkår i den afsides fynske præstegård tages i betragtning, og man må huske på at kirkebøgerne stadig opbevaredes hos præsterne som i mange tilfælde viste ringe interesse for W.s forespørgsler. W. hører hjemme blandt de store samlere inden for dansk personalhistorie som er karakteristiske for anden halvdel af 1800-tallet, og flere af disse bistod ham, således Th. H. Erslew, F. E. Hundrup, C. T. Engelstoft og ikke mindst J. C. L. Lengnick der stillede sine samlinger til rådighed, men W. var selv centrum og sjæl i arbejdet og kom efter forholdene forbavsende dybt ned i kildestoffet.

osv...

Og så beklager folk sig jammerligt over, hvis de enkelte gange ikke kan kommer ind til kirkebøgerne fra deres hjemmecomputer.

Nu skriver du, at du formoder at David er Ivars søn, men det er bare ikke noget bevis, idet formodninger kan bringe een i slægt med hvem som helst.

Men ret skal være ret.

Ivar Davidsen Seidelin (12 sep 1747-24 okt 1837) og første hustruen Anna Maria Valentinsdatter Falsen - gift 09 aug 1776 - fik deres første søn David Seidelin døbt     01 maj 1778 i Køng kirke, og deres anden søn David Niels Dorph Seidelin døbt 27 dec 1779 s.s, hvilket givet betyder at førstesønnen er død.

Han er dog ikke noteret som død i KB for Køng, og eftersom vi ved, at en David Seidelin ½ år gammel døde af kobber 10 okt 1778 i Odense, er det nærliggende at
drengen er kommet i karantæne i Odense et eller andet sted, hvor det så har været
Ivars broder, som har overtaget ansvaret for den syge.

Kan vi blive enige om, at det er det mest sandsynlige, eftersom denne dreng ikke ses døbt i Vor Frue Kirke i Odense.

Hvad siger Regelsen?

Det medfører så, at samme dreng skal slettes under Christian Davidsen Seidelins børn,
hvorefter antallet vel må blive på 11.

mvh






Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Anelle Cosedis

Hej Kurt,

det er jo formodentlig, sådan det hænger sammen. Og netop derfor, at jeg syntes, at der måtte forekomme en misforståelse med de 12 børn.

Selvfølgelig skeler jeg ind imellem til Wiberg, men har dog ikke sat mig ind i, hvorfra han har sine oplysninger, da jeg ikke er så garvet en slægtsforsker og derfor ikke er kommet til petitesserne endnu. Du har ganske ret i, at Wiberg har gjort et kæmpe arbejde, som jo nu kommer os til glæde og gavn.

Men jeg ved jo heldigvis, at du er grundig. Husk blot på, at du sendte mig på en lille morsom opgave i Odense og Fraugde ang. Thomas Kingo. De mennesker jeg talte med kiggede på mig, som var jeg mindre begavet. (Det er jeg måske også).
Den eneste, der kiggede helt normalt på mig, var organisten, jeg mødte i kirken i Flensborg. Men det var jo kun fordi, at han var ivrig Kingo-samler. ;)

Jeg havde forestillet mig lidt mere indblanding fra andre slægtsforskere, da Seidelin'erne findes i hobetal. Der må da være nogle, der arbejder uden stamtavlen, ik'?

Jeg vil hoppe i seng. Kan godt trænge til lidt skønhedssøvn.  ;) Og i morgen er der jo endnu en dag.

Godnat og de bedste hilsner
Anelle





Anelle Cosedis

Hej,

er der mon en, der kan fortælle mig om denne Cicilia er den samme som Lovise Cecilie Schwarz, der bliver gift med viceadmiral Hans Diderich Brinch Seidelin? Kun fordi, jeg på FS har set, andre have noteret, at hendes forældre hedder Frederik og Anna Sophia.

København, København (Staden), Rosenborg Kvarter, , Landemærket 91, 3, FT-1787, B5769

Friderich Schwartz 34 Gift Manden Acteur ved Comoedien 
Anna Sophia 36 Gift Konen   
Gotfred 6 Ugift Barn af første Ægteskab   
Cicilia 5 Ugift Barn af første Ægteskab   
Friderich 4 Ugift Barn af første Ægteskab   
Georg 1 Ugift Barn af første Ægteskab   
Cæcilia Schwartzer 61 Enkemand Mandens Moder   
Maren 26 Ugift Tienestepige

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Og et spørgsmål mere:

Hvem er den gårdejer, exam.jur. Claus Friederich Seidelin, som får 4 børn med sin tjenestepige, søn af? Jeg mangler en Claus.  ???

På forhånd tak.  ;D

De bedste hilsner
Anelle

Regelsen

Hej Anelle

De "Fire børns" farfar var sognepræst Berthel Seidelin; Claus Friderich Seidelin var far til mindst 14 børn, han blev 1825 separeret fra Birgitte Sophie Petersen.

FT 1787: Anna Sophia Mayes, * 15.07.1750, db. 18.07. (Trin), død 24.10.1824, bg. 28.10. på Ass.,
(Helligg.)
Venlig hilsen
regelsen

Anelle Cosedis

Tusind tak, Regelsen.

Så nærmer jeg mig jo Wichmænnerne med Bertel Seidelin.

Og nu du fortæller, at Claus havde 14 børn, kan jeg godt se, at jeg aldrig bliver færdig. For hvor skal man dog ende og begynde ? Og det på trods af, at jeg bruger næsten al min tid på slægtsforskning.  :P

Det var dejligt, at det er den rigtige familie, jeg har fat i fra FT 1787. Det håbede jeg også og var derfor gået i gang med at kigge nærmere på dem.

Det undrer mig, at der på FS står, at Friederich Schwartz døde i 1838 i Kbh. Den lange artikel på Wikipedia siger, at han døde i Fredensborg.
Jeg har også læst, at han blev begravet på Assistens, men at graven er sløjfet.

Jeg har lige fundet hans dåb 20. jun. 1753 opsl. 407, Skt. Petri, hvis det har nogens interesse. Så med din hjælp vil jeg lede efter Anna Sophia's i Trin.

Endnu en gang tak. ;D

De bedste hilsner
Anelle